Strona 1 z 2

[A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 02 lis 2009 15:21:14
przez Berto
Witam nabyłem niedawno Frote A sport 1995r 2.0i X20SE 180tyś przebiegu przywiozłem ją z Holandi i co się okazało:

1. Ubywa płyn chłodniczy i śmierdzi ze zbiorniczka paliwem i jak by widać smużki oleju oraz nabija ciśnienie w układzie 30sek pracy silnika i już bardzo mocno odczuwalne
2. Silnik pracuje nierówno i brak mu mocy w trakcie pracy wyciągałem świece zapłonowe i przy 2 żadnej reakcji
3. strasznie dużo pary się wydobywa z rury podczas pracy silnika , tyle, że robi się lekka kałuża
4. Na zimnym silniku wskazówka ciśnienia oleju jest powyżej połowy 3/4, po rozgrzaniu spada na czerwone pole na wolnych obrotach
5. W trakcie pracy po wyciągnięciu bagnetu z miarką oleju pojawił się lekki dymek i wydobywał się z rurki , ponadto słychać było bulgotanie i klekot z rurki
6. Odkręciłem korek wlewu oleju i jest na nim maź koloru beżowego, kawa-z mlekiem
7. strasznie mi buczy puszka z filtrem powietrza w trakcie dodawania gazu, przepływomierz mam termiczny na 4 piny ale w dolnej części przewodu jest druga wtyczka na 5 pinów, poza tym klamry obudowy filtra od błotnika nie przytrzaskują pokrywy filtra tylko delikatnie je spinają gdzie obudowa jest luźna, więc pytam jakiego rodzaju jest tam obudowa z jaką przepływką mechaniczną czy termiczną
8. Od czasu do czasu zapala się kontrolka pomarańczowa z silnikiem i błyskawicą w środku
9. Podczas odpalenia i pierwszych 5 sekund pracy silnika po dłuższym przestoju świeci kontrolka oleju wraz z silnikową i słychać klekot

Proszę was o pomoc gdyż jestem zdesperowany i pokonany zakupem :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 02 lis 2009 15:40:45
przez przemekcrx
Z opisu miarkuje ze padła Ci uszczelka pod głowicą, i płyn dostał się w układ olejowy i może do komory spalania
W naj-gorszym wypadku mogła głowica pęknąć
Ale ja obstawiam uszczelkę pod głowicą

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 02 lis 2009 15:53:46
przez jrzeuski
Uszczelka pod głowicą to na bank jest do wymiany. Pytanie co jeszcze. Ktoś pewnie wlał jakiś MotoDoktor przed sprzedażą i dopiero teraz się okazuje w jakim naprawdę stanie jest silnik. Remont silnika się szykuje. Po zdjęciu głowicy wypadałoby wyjąć tłoki, obejrzeć panewki, wał korbowy, rozrząd, pompę oleju itd. Po co potem zaczynać od nowa jak się okaże, że po wymianie uszczelki dalej są dziury w silniku? A może blok pękł?

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 02 lis 2009 16:35:18
przez mpl
sprawdź też zawory, rozrząd !, wszystkie płyny, filtry i paski - coś się może urwać jeśli w takim stanie jak silnik,

co do nierównej pracy:
1. sprawdź czy wszystkie świece działają,
2. sprawdź przewody wysokiego napięcia,
3. kopułkę,
4. sprawdź też zawory - mnie się ukruszył jeden wydechowy i też nierówno pracował silnik
5. przepływomierz ma zatrzaski takie metalowe wygięte z "drutu" tak? - u mnie się z czasem rozgięły - wystarczy podgiąć będzie trzymać.

hmmm.... koledzy wyżej mają rację - poważny remont silnika... najlepiej sprawdź wszystko co się da od razu

powodzenia i gratuluję wyboru samochodu - mam nadzieje, że pomimo pierwszego nie najlepszego wrażenia będziesz się cieszył długą jazdą :)

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 02 lis 2009 19:23:42
przez przemekcrx
może klekotać w silniku... bo jak jest woda zamiast oleju, to co ma smarować...kontrolka oleju swieci..
1-wsze co bym robił to głowica do góry
I wtedy widzisz wszystko jakie masz podrobienia na tulejach, czy luzy mają tłoki(czy latają na boki-góra-dół) i wtedy podejmujesz decyzje ..
Czy warta gra zachodu reanimować czy nowy silnik-używany

I nie ma się czym martwić ja tez tak kupiłem
wymiana silnika+turbina 4tys zł + moja robota

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 06 lis 2009 17:12:16
przez kasalka
Tak jak koledzy piszą szykuje się poważny remont możliwe że nieopłacalny. Jak idzie dym z rurki bagnetu to pewnie padnięte są pierścienie

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 06 lis 2009 19:20:22
przez Szarbia
Zatem wymieniaj silnik ...
... na 2.5V6 Omegi :mrgreen:

Bedziesz zadowolony :mrgreen:

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 07 lis 2009 07:49:35
przez sledz
kasalka napisał(a):Tak jak koledzy piszą szykuje się poważny remont możliwe że nieopłacalny. Jak idzie dym z rurki bagnetu to pewnie padnięte są pierścienie


Jasne że nieopłacalny ??? kolego szukaj nowego motorka .... naszczęście 2-litrówki są troche tańsze od np 2.2

Re: Katastrofa !!! A Sport 2.0i 95r X20SE Silnik !!!

PostNapisane: 07 lis 2009 09:04:46
przez Berto
Jak na razie stanęło na:

1. Pasek Alternator z klimatyzacją - Conti
2. Pasek rozrządu - Conti
3. Napinacz paska rozrządu - skf
4. Pompa wody - skf
5. Pompa oleju - skf
6. Uszczelniacze zaworów - elring
7. Filtr powietrza - MANN
8. Filtr oleju MANN
9. Filtr paliwa MANN
10. Uszczelka głowicy 30-025819-10 Goetze
11. Uszczelka pokrywy zaworów 31-026198-10 Goetze
12. Uszczelka kolektora ssącego 31-025820-20 Goetze
13. Uszczelka kolektora wydechowego 31-024625-20 goetze
14. Uszczelka rury wydechowej - za kolektorem wydechowym 31-024767-00 Goetze
15. Pierścienie tłoka Goetze
:cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 07 lis 2009 14:18:13
przez janusz64
Może głowica krzywa i trza ją splanować.Wygląda to tak jak by ci uszczelkę wydmuchało.

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 20 gru 2009 17:07:44
przez mas1o
Ile kosztowalo?

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 20 gru 2009 22:33:13
przez makar
napewno wyszło by taniej przełozenie motorka

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 13 gru 2010 19:55:05
przez koń27
witam. ja miałem to smo 2.4 long. i odrazu znajomy mechanik mi obliczył ze jak chce to remontowac czyli wiadomo kapitalny remont to 5tys niewyjete
. wiec kupiłem motor za 1300zł.ale po przejechaniu jakie 2tys km okazao sie ze na 3 cylindrze ma 5 atmosfer. w kur.... nalałem moto dr i sprzedalm i kupiłem 3,2 narazie jestem zadowolony aby gazik i ok.tak jak widzisz dupa jest zawsze styłu, pozdrawiam.

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 13 gru 2010 20:59:24
przez WoJ-CiE
No to gratuluje... Jesteś z siebie dumny?

Re: [A2.0] X20SE Katastrofa !!! Silnik !!!

PostNapisane: 23 gru 2010 09:49:37
przez Kpt.Saper
koń27 napisał(a):witam. ja miałem to smo 2.4 long. i odrazu znajomy mechanik mi obliczył ze jak chce to remontowac czyli wiadomo kapitalny remont to 5tys niewyjete
. wiec kupiłem motor za 1300zł.ale po przejechaniu jakie 2tys km okazao sie ze na 3 cylindrze ma 5 atmosfer. w kur.... nalałem moto dr i sprzedalm i kupiłem 3,2 narazie jestem zadowolony aby gazik i ok.tak jak widzisz dupa jest zawsze styłu, pozdrawiam.

No i właśnie dla tego się nie kupuje urzywanego silnika tylko remontuje bo kolega z forum nawet wałki robi i sprzeda ci popsuty silnik.

Nadzcisnienie w ukladzie chlodzenia!

PostNapisane: 25 mar 2014 17:46:28
przez ram22
Moze pomozecie,,

Rozerwalo zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodzacego. W serwisie powiedzieli ze to ze starosci. Po wymianie na uzywke w db. stanie odsadzilo dol chlodnicy. Okazalo sie ze bym przedmuch na uszczelce glowicy i watpliwej jakosci korek na zbiorniku wyrownawczym.
Po wymianie uszczelki i korka na zbiorniczku rozerwalo nowa chlodnice;/

Co jest przyczyna i co dalej z tym zrobic bo juz rece opadaja a portfel corac lzejszy.. Dodam ze silnik to X20SE.

Czy glowica c20ne rozni sie od tej z x20se?

Re: Nadzcisnienie w ukladzie chlodzenia!

PostNapisane: 25 mar 2014 17:55:07
przez brum
pęknięta głowica?

Re: Nadzcisnienie w ukladzie chlodzenia!

PostNapisane: 25 mar 2014 18:15:49
przez ram22
chlodnice udalo mi sie uratowac. teraz jezdze na delikatnie przykreconym korku od zbiorniczka, Jak mam sprawdzic czy glowica jest peknieta?
Mam 2 glowice dzis odebralem z planowania tylko teraz problem z dokupieniem uszczelek. Wiesz moze gdzie kupie zestaw uszczelek do x20se?

glowica od x20se czy moze od c20ne?

PostNapisane: 25 mar 2014 18:42:42
przez ram22
2029

Co to za glowica!? od x20se czy moze od c20ne?

Re: Nadzcisnienie w ukladzie chlodzenia!

PostNapisane: 25 mar 2014 19:01:05
przez brum
Kupisz to w kazdym sklepie.
A sprawdzić powinni podczas planowania.