Witamy !



[A2.0]Kod błędu 57

[A2.0]Kod błędu 57

Postprzez artur_33 » 12 lis 2009 11:12:20

co jest odpowiedzialne za poniższy kod
57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie

i jak to usunąć.

objawy, odpala bez problemu ( zimny silnik ) po 1/2 min obroty spadają do 400 i nagle skaczą do 2000 - 2400 . i tak przez około 2-3 min. Czasem zgaśnie.

Sytuacja dotyczy tylko benzyny , gaz aktualnie odłączony.

Liczę na pomoc bo mam przed sobą 1400 km do domu :wsciekly:

artur
Ostatnio edytowano 14 lis 2009 01:05:34 przez artur_33, łącznie edytowano 1 raz
artur_33
 

Re: Kod błędu 57

Postprzez artur_33 » 12 lis 2009 12:02:31

kod 57 - silniczek krokowy - już usunięto. Podczas wymiany sondy lambda wypięła się wtyczka z silniczka krokowego .
Jednak problemy z autem nie :( .
A wygląda to następująco:
Zapala rano bez problemu, obroty wchodzą na około 1500-1600 , po niecałej minucie spadają
do 1000 i się zaczyna skacze pomiędzy 400 a 2500 do momentu złapania temp.
Potem obroty ustalają się na 900 ale autem telepie i nie pracuje równo.
Podczas jazdy mułowaty.
A teraz najlepsze , można nim przejeździć cały dzień i "powiedzmy " nic się nie dzieje
, ale nagle potrafi go zdusić, nikła reakcja na pedał gazu , prawie żadna - Frota nie jedzie. :dupa:
Wymieniłem sondę, bo stara miała stałe napięcie i nie reagowała.
Może macie koledzy , koleżanki jakieś pomysły

artur
artur_33
 

Re: Kod błędu 57

Postprzez szymon.ha » 12 lis 2009 18:09:51

A czyściłeś silnik krokowy?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Kod błędu 57

Postprzez artur_33 » 12 lis 2009 20:35:50

czyściłem , nawet zamieniałem. i dalej :dupa:
artur_33
 

Re: Kod błędu 57

Postprzez mazurkas007 » 13 lis 2009 11:21:59

silnik krokowy, przepływomierz powietrza, sonda lambda, czujnik położenia przepustnicy - to możliwi winowajcy.

Jest jeszcze zasysanie lewego powietrza i nieszczelne połączenie przepustnicy z silnikiem.

Po wymianie silniczka krokowego, trzeba go 'wyzerować' komputerem podpiętym pod złącze diagnostyczne.
Możliwe, że jak jeździłeś z wyjętą wtyczką to komputer przeszedł w tryb awaryjny i nawet po podpięciu wtyczki nie potrafi sobie poradzić, bo zapomniał pozycję silniczka krokowego.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Kod błędu 57

Postprzez konik » 14 lis 2009 00:23:54

Proszę o edycję nazwy tematu zgodnie z zasadami: viewtopic.php?f=14&t=3928

PS. Stawiam na czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A2.0]Kod błędu 57

Postprzez artur_33 » 15 lis 2009 12:27:31

problem usunięty, wymiana sondy pomogła częściowo.
Problem występował tak jak wyżej opisywałem tylko na zimnym silniku - skoki obrotów, auto gasło.
problemem było zasysanie lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
usterka usunięta, frota jak nowa :mrgreen:


artur
artur_33
 


Powrót do 2.0i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość