Strona 1 z 1

[A2.0]Kod błędu 57

PostNapisane: 12 lis 2009 11:12:20
przez artur_33
co jest odpowiedzialne za poniższy kod
57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie

i jak to usunąć.

objawy, odpala bez problemu ( zimny silnik ) po 1/2 min obroty spadają do 400 i nagle skaczą do 2000 - 2400 . i tak przez około 2-3 min. Czasem zgaśnie.

Sytuacja dotyczy tylko benzyny , gaz aktualnie odłączony.

Liczę na pomoc bo mam przed sobą 1400 km do domu :wsciekly:

artur

Re: Kod błędu 57

PostNapisane: 12 lis 2009 12:02:31
przez artur_33
kod 57 - silniczek krokowy - już usunięto. Podczas wymiany sondy lambda wypięła się wtyczka z silniczka krokowego .
Jednak problemy z autem nie :( .
A wygląda to następująco:
Zapala rano bez problemu, obroty wchodzą na około 1500-1600 , po niecałej minucie spadają
do 1000 i się zaczyna skacze pomiędzy 400 a 2500 do momentu złapania temp.
Potem obroty ustalają się na 900 ale autem telepie i nie pracuje równo.
Podczas jazdy mułowaty.
A teraz najlepsze , można nim przejeździć cały dzień i "powiedzmy " nic się nie dzieje
, ale nagle potrafi go zdusić, nikła reakcja na pedał gazu , prawie żadna - Frota nie jedzie. :dupa:
Wymieniłem sondę, bo stara miała stałe napięcie i nie reagowała.
Może macie koledzy , koleżanki jakieś pomysły

artur

Re: Kod błędu 57

PostNapisane: 12 lis 2009 18:09:51
przez szymon.ha
A czyściłeś silnik krokowy?

Re: Kod błędu 57

PostNapisane: 12 lis 2009 20:35:50
przez artur_33
czyściłem , nawet zamieniałem. i dalej :dupa:

Re: Kod błędu 57

PostNapisane: 13 lis 2009 11:21:59
przez mazurkas007
silnik krokowy, przepływomierz powietrza, sonda lambda, czujnik położenia przepustnicy - to możliwi winowajcy.

Jest jeszcze zasysanie lewego powietrza i nieszczelne połączenie przepustnicy z silnikiem.

Po wymianie silniczka krokowego, trzeba go 'wyzerować' komputerem podpiętym pod złącze diagnostyczne.
Możliwe, że jak jeździłeś z wyjętą wtyczką to komputer przeszedł w tryb awaryjny i nawet po podpięciu wtyczki nie potrafi sobie poradzić, bo zapomniał pozycję silniczka krokowego.

Re: Kod błędu 57

PostNapisane: 14 lis 2009 00:23:54
przez konik
Proszę o edycję nazwy tematu zgodnie z zasadami: viewtopic.php?f=14&t=3928

PS. Stawiam na czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)

Re: [A2.0]Kod błędu 57

PostNapisane: 15 lis 2009 12:27:31
przez artur_33
problem usunięty, wymiana sondy pomogła częściowo.
Problem występował tak jak wyżej opisywałem tylko na zimnym silniku - skoki obrotów, auto gasło.
problemem było zasysanie lewego powietrza pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
usterka usunięta, frota jak nowa :mrgreen:


artur