Strona 1 z 2

[A2.0] C20NE remont? wymiana?

PostNapisane: 22 lis 2009 17:04:40
przez mpl
Wypadło mi podjąć decyzję, czy remontować, czy wymieniać na coś "nowego" i jeśli w ogóle to co można tam włożyć - liczę się z wymianą osprzętu itp?

Do wymiany miałbym:
- uszczelka głowicy bo i tak trzeba ją ściągnąć żeby zrobić pierścienie,
- pierścienie
- być może panewki
- mam wymienione zawory wydechowe to może i te drugie też od razu wymienię
- uszczelniacze wtrysków
- silnik krokowy - być może - się jeszcze okaże
- pasek rozrządu plus rolki i napinacze

i teraz czy jest sens kupować silnik, który może się okazać po chwili, że też remont, czy zrobić swój i wiedzieć co się ma (pewnie drożej wyjdzie).
Osobiście skłaniam się do drugiej opcji przynajmniej miałbym świadomość co zrobione a co nie, z drugiej strony może macie kogoś kto mi sprzeda dobry silnik - jest gdzieś zaufany człowiek - chociaż u mnie z zaufaniem słabo : (

Ewentualnie, może wstawić 2,4 - podobno ten sam blok czy jakoś tak? - proszę mnie poprawić jeśli się mylę - no i czy jest sens? A może jakiś inny silnik?

Pytałem już o silnik z omegi A i podobno pasuje chociaż rozrząd inny i musiałbym wstawić swoją miskę olejowa i ew. komputer z omegi, ale może coś innego?

Mój silnik (2.0 C20NE) ma przejechane teraz 190 000 ale dodałbym mu z 50 bo nie wierzę, że tylko tyle

Mam też instalacje gazową zainstalowaną i teraz czy dużo zabawy żeby zamontować to w "nowym" silniku.

dzięki i pozdrawiam

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 22 lis 2009 17:50:59
przez makar
Najpierw rozbierz silnik i sprawdź co jest do roboty i tak:
- uszczelka 40 - 80 zł
- zawory 20 zł szt
- pierscienie ok 100 - 150 kpl
-panewki ok 150
Do tego:
szlif cylindra(tulejowanie) 100 - 150 dziura
jak panewki to polerka wału - 100
Do tego robocizna w zalezności od warsztatu od 400 - 1000
Wymiana silnika powiedzmy na C20NE
zakup silnika 500 - 1000
Napewno dojdzie uszczelka głowicy ( przy LPG to norma przy starych uszczelkach)
Robocizna też 400 -800 zł
Przy innym silniku dochodzi kwestia osprzętu i elektryki więc cena rośnie od 500 - 1000
Ja chciałem swapować na 2,2 lub tem 2,0 16 V 150 KM ale narazie mi przeszło

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 22 lis 2009 18:44:43
przez mpl
hmm, jeśli chodzi o robociznę to no powiedzmy połowa ceny - bo mechanik dobry znany i mam ulgi.

Silnik z tej omegi mogę mieć za 300zł plus wszystko co tam będę chciał do niego - nie cieknie - lekko się poci przy deklu, ale to wymienię uszczelkę i będzie OK - stąd mój dylemat

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 22 lis 2009 22:39:37
przez makar
z omy c 20 Ne możesz śmiało brać micha + smok do wymiany na wstępie kolektor wylotowy i sprzęgło + docisk i jeszcze moze coś z paskiem + łapy ale to wszystko będziesz miał ze swojego

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 23 lis 2009 06:31:04
przez tomik
Jażeli hodzi o mnie ja robił bym remont wiadomo hociaż że wszystko jest zrobione i motor bedzie hulał a jak wymjenisz na nowy to nie wiadomo nigdy do konica jakie dziadostwo kupisz hyba ze hcesz wiekszy slnik ale to już co innego

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 23 lis 2009 06:51:28
przez maciar
Też bym remontował tym bardziej że sam ale te 300 pln jest bardzo kuszące na tyle ze mozesz go se zapodać polata troche a jak bedzie lipa to wyremontujesz swój w międzyczasie.Tylko ja bym w drugim motorze uszczelniacze na zaworach wymienił a to sie zrobi bez zdejmowania głowicy.

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 23 lis 2009 16:30:55
przez mpl
Chyba kupię silnik i zobaczę jak będzie, zawsze mogę któryś sprzedać dalej - muszę szybko decydować czy chce silnik czy nie.

dzięki

pozdr.
m

PREKŁADKA SILNIKA Z OMEGI X20XEV V16 DO FRONTERY SPORTA 20V8

PostNapisane: 10 gru 2010 18:21:31
przez marcin83
Cześć mam pytanie czy ktoś próbował przełożyć silnik z omegi x20xev V16 do frontery sport 20 V8 z 1995r.Czy jest problem z dopasowaniem silnika do skrzyni biegów i czy są problemy z instalacją komputera silnika

Re: PREKŁADKA SILNIKA Z OMEGI X20XEV V16 DO FRONTERY SPORTA 20V8

PostNapisane: 10 gru 2010 18:48:02
przez michal 2,8tdi
komputer i tak musisz wymienić bo z 8v do 16v nie podejdzie,
co do pasowania To sie nie wypowiem Bo nie wiem :mrgreen:

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 12 gru 2010 15:38:11
przez Arni
Co z silnikami 2.5 v6? Doszło do mnie, że może pasować na fronterowską skrzynię. Prawda to?

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 12 gru 2010 18:17:22
przez mpl
Arni napisał(a):Co z silnikami 2.5 v6? Doszło do mnie, że może pasować na fronterowską skrzynię. Prawda to?


Też gdzieś to słyszałem, i nawet przeczytałem na tym forum, ale nic potwierdzonego.

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 12 gru 2010 21:16:58
przez brum
Pasuje do skrzyni od 2.2

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 28 gru 2010 12:09:18
przez jar23
2,5 v6 z omegi moim zdaniem troszke awaryjny


a ktos praktykowal z 3,2 z Monterey'a?

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 28 gru 2010 22:38:00
przez Arni
Poczytaj temat w dziale "Motanie Fronter", jest tam wszystko o podmienianiu silników. Jak Monterey ma to samo co w Omedze to pewnie by sie dało.

Re: [A2.0] C20NE remont czy wymiana-i na jaki?

PostNapisane: 29 gru 2010 13:27:17
przez brum
Monterey na silnik ISUZU

[A 2.0] pierścienie czy uszczelniacze

PostNapisane: 27 kwi 2011 22:20:36
przez kondi
witam

otóż frotka boryka sie z takim problemem: jakieś 2-3 tyg temu przy odpalaniu na zimno zaczeła puszczać niebieskiego dymka... myśle : pewnie uszczelniacze siadają.... wszystko by było piekne i jasne ale od 2 dni żeby zapalić musi ze 3-4 razy zakręcić by odpalić, chmurka z tłumika jest bardziej obfita a i po daniu w "pyte" puszcza dymka ... i mam dylemat czy pierścienie sie kończą czy jednak uszczelniacze.... (nie odczułem spadku mocy ) .... z tym 2 to dzień roboty i po bulu gożej jeśli pierścienie..... i teraz pytanie za 100punktów ewentualnie jak długo da rade jeździć bez żadnych komplikacji .... bo zanim cokolwiek odkręce musze sprawić inne auto do dojazdu do pracy

Re: [A2.0] C20NE remont? wymiana?

PostNapisane: 28 kwi 2011 12:38:23
przez makar
sprawdź ciśnienie

Re: [A2.0] C20NE remont? wymiana?

PostNapisane: 28 kwi 2011 16:10:27
przez kondi
makar napisał(a):sprawdź ciśnienie


cisnienie sprawdzałem na jednym jest ok 12...... a na reszcie prawie 14

Re: [A2.0] C20NE remont? wymiana?

PostNapisane: 28 kwi 2011 21:28:23
przez makar
a ile ci oleju bierze? Moze to para wodna? olej zostaje jak podłożysz rekę pod rurę?

Re: [A2.0] C20NE remont? wymiana?

PostNapisane: 29 kwi 2011 21:06:53
przez kondi
makar napisał(a):a ile ci oleju bierze? Moze to para wodna? olej zostaje jak podłożysz rekę pod rurę?


nie no sorki ale widze że to siwy dym...... a nie para..... i z moich rozmyslań dochodze do wniosku że uszczelniacze zdechły bo jak auto postoji to przy odpaleniu idzie dym i ciezko pali(zalewa go wtedy olej z zaworów tak mysle)..... jak zgasze i po paru minutach odpale pali super i ani dymka... mocy nie stracił hmmmm ile oleju bierze... nigdy nie zwruciłem uwagi poprostu dolałem i tyle w następnym tyg wszystko sie okaże.... zciągam głowice i wymienie uszczelniacze...... jak to nie pomoże to doturlam sie do czerwca i czeka mnie remacik generalny całego serducha