Strona 1 z 1

[A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 25 cze 2010 12:32:16
przez quaker
Pytanie moje jest następujące:

Czy zbiornik paliwa frontery A Sport z silnikiem 2.0, jest taki sam ja kw wersji A LONG?


Od razu napiszę jaki problem dotyczy mojej Frotki: autko "nie istnieje" powyżej 2500 obrotów, na postoju kręci się do odcięcia, ale w trasie jak wdepnę gaz do końca, to "dziura", maksymalnie wykręca się na ok. 2500 obrotów. Na LPG chodzi bez problemu.

W warsztacie zmierzyli mi ciśnienie przy listwie wtryskowej i było ok. 2.3 bar (atm?) na wolnych obrotach, przy zwiększaniu obrotów spadało do ok. 1bar.

Podejrzenie padło na pompę (i filtr paliwa), zarówno pompa jak i filtr były parę miesięcy temu wymieniane.
Rozważam 2 możliwości:
- zapchany filtr (Tylko niby czym? Przy wymianie pompy sprawdzałem zbiornik - czyściutki, tankuję na Orlenie 95 / 98)
- pompka paliwa rezygnuje z dalszej współpracy - dlatego zastanawiam się nad zakupem używanej, ale oryginalnej, jakoś nie chcę zamiennika, gdyż to kolejny zamiennik pompy z którym mam problemy.

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 25 cze 2010 12:44:09
przez jrzeuski
A po co Ci cały zbiornik skoro jak piszesz Twój jest czysty? Jak masz problem z pompą, to kup samą pompę. Ale najpierw sprawdź czy czasem nie masz zapchanych przewodów paliwowych. Mnie raz wpadł jakiś śmieć i zaklinował się na zagięciu przewodu na ramie. Było sporo :killer: żeby się go pozbyć.

PS. Jak kupisz zbiornik od diesla to w środku nie będzie pompy tylko same rurki i czujnik poziomu paliwa z pływakiem.

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 25 cze 2010 12:50:07
przez quaker
Pytałem o zbiornik, bo różnica pomiędzy gołą pompą, a kompletem w zbiorniku z przewodami jest 50zł :-]

Do przewodów raczej też nie powinno się nic dostać, ale dzięki, to też sprawdzę nim zabiorę się za zakupy.


P.S. Jak sprawdzić, czy przewody są czyste?

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 25 cze 2010 13:08:15
przez jrzeuski
Odłącz przewód elastyczny z baku od metalowych przewodów idących po ramie i włącz zapłon. Pompka powinna zadziałać i siknąć paliwem z baku. Jak ciśnienie słabe to już wiesz, że musisz ściągać bak i tam szukać przyczyny. Jak paliwo tryska ładnie to podłącz przewód z powrotem a odłącz na drugim końcu (przy komorze silnika) i sprawdź czy strumień paliwa jest taki sam. Jeżeli nie, to coś w przewodzie siedzi i blokuje przepływ. Tą metodą prześledzisz cały układ i znajdziesz winnego.

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 25 cze 2010 13:28:55
przez brum
Kup nową pompę taką która daje min 3.5atm bo tyle powinno być. najlepiej wymontuj starą i jedź do sklepu pokazać żeby dobrali bo nie musi być idealnie do Frontery.

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 12 lip 2010 08:48:53
przez quaker
Okazało się, że był niesamowity syf w układzie paliwowym :-/
Zarówno w koszu z pompą, jak i filtrze paliwa, a w baku pływał jakby "olej", całe paliwo było żółto - pomarańczowe.

Brrr...

Tankuję zawsze na jednej stacji, więc podejrzenie padło na jakość ich paliwa - tym bardziej, że filtr paliwa był wymieniamy parę miesięcy temu.


Wieczorem postaram się wrzucić fotki.

Re: [A2.0] Jaki zbiornik paliwa (czy pasuje od LONG)

PostNapisane: 03 wrz 2010 17:57:19
przez quaker
Obiecane fotki, to co wytrzepałem z filtra, jak wyglądał filtr paliwa (miał może kilka miesięcy) i paliwo zlane z baku:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek