Strona 1 z 2

[A 2.0] Regulator ciśnienia paliwa

PostNapisane: 08 gru 2010 17:22:51
przez Cobreti25
Chciałem się zapytać co za ustrojstwo jest pod silnikiem krokowym??
Chodzi mi o to urządzonko, które podpięte jest pod listwę wtryskową, wygląda jak jakiś mały filtr?? i idzie do niego wężyk od przepustnicy, dosyć cienki i dmucha powietrzem :shock:
Jak czyściłem sinik krokowy widocznie uszkodziłem ten wężyk, słychać było syczenie ale wszystko było w normie... do czasu...
Po pierwszym tankowaniu 14l pb/100km :shock:
Myślę, no dobra opony mt 32" hmmmm trochę chłodno, no cóż terenówka :?
Po drugim tankowaniu 17l pb/100km :shock: :shock: :wsciekly:
opony szosowe, bo mt szlag trafił :wsciekly: :wsciekly: ale za to mróz i 4x4, no ok, trudno :?

Ale po przeanalizowaniu, w tamtą zimę miałem te same opony, te same auto i taki sam styl jazdy...
max spalanie 15l/pb/100km

Więc, czy to ..... :wsciekly: nie jest czasem odpowiedzialne za mieszankę?? i miało wpływ na zwiększenie spalania??

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 08 gru 2010 17:28:02
przez brum
Normalne że jak ssie lewe powietrze to będzie palić więcej.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 08 gru 2010 17:35:12
przez Cobreti25
myślałem w drugą stronę

Skoro przez ten wężyk dmucha powietrze i prawidłowo powinien on być wciśnięty na jak to nazwałem "filtr" a jest on połączony z listwą wtryskową, to czy nie była czasem podawana zbyt bogata mieszanka :?:

i co to jest w ogóle :?:

Spece do tablicy :!:

P.S. Przy lewym powietrzu, to norma wiadomo, nie pisałbym o tym.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 09 gru 2010 01:21:30
przez sledz
Oprócz powietrza zasysa jeszcze kurz i pierścionki lecą.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 13 gru 2010 04:20:59
przez JJKILLER
Daj fotke bo nie do końca wiem o co Ci chodzi.
Zgodnie z twoim opisem to u mnie jest regulator ciśnienia paliwa, i jeśli on się nie otwiera żeby nadmiar paliwa wrócił do baku to więcej paliwa będzie wstrzelane przez wtryskiwacze (przez zwiększone ciśnienie w listwie)

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 00:50:37
przez Cobreti25
... Tak wiem foto...
trochę teraz mam nerwówkę i czasu trochę mało, ale dodam bo nadal mnie to nurtuje...

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 11:32:33
przez JJKILLER
A czy to jest zamontowane do listwy wtryskowej, i wychodzi z tego przewód paliwowy do zbiornika paliwa?

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 11:35:57
przez Cobreti25
... Dochodzi do niego wężyk od przepustnicy z małym ciśnieniem powietrza...
Jak tylko dam radę foto będzie po 22-giej

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 11:57:38
przez mikrusik
Napisz do Makara, on rozwieje Twoje problemy :boss:

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 22:58:55
przez Cobreti25
No to proszę zdjęcie tego.... :wsciekly:
2010-12-14 13.14.51.jpg
2010-12-14 13.14.51.jpg (127.82 KiB) Przeglądane 1903 razy

Z góry jest przewód, którym jest podawane powietrze z przepustnicy (on pękł! )
a na dole wchodzi do listwy wtryskowej.
I tyle z tego wiem....

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 23:08:36
przez JJKILLER
Cobreti25 napisał(a):No to proszę zdjęcie tego.... :wsciekly:
Z góry jest przewód, którym jest podawane powietrze z przepustnicy (on pękł! )
a na dole wchodzi do listwy wtryskowej.
I tyle z tego wiem....

A z boku...
Czy z tego są trzy przewody czy dwa i od dołu na sztywno do listwy, bo prawie identycznie wygląda u mnie regulator ciśnienia paliwa, o którym pisałem wcześniej.
Możesz jeszcze przepisać w google ten numer co jest na boku i znajdziesz na pewno co to jest.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 23:10:32
przez Cobreti25
tylko dwa, od przepustnicy do listwy....
a z numerem... nie pomyślałem :idea:

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 23:16:46
przez JJKILLER
Cobreti25 napisał(a):... z numerem... nie pomyślałem :idea:

A widzisz ;) między innymi po to one są, że jak nie wiesz co to, i nie wiesz czego szukać to w serwisie podajesz numer części i oni powinni wiedzieć (powinni)

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 23:20:51
przez Cobreti25
Dokładnie
0 280 160 221
Regulator ciśnienia paliwa na listwie! :oops:

Czyli, zepsuty wężyk powietrza miał wpływ na spalanie.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo pod silnikiem krokowym??

PostNapisane: 14 gru 2010 23:25:10
przez JJKILLER
Cobreti25 napisał(a):Dokładnie
0 280 160 221
Regulator ciśnienia paliwa na listwie! :oops:

Czyli, zepsuty wężyk powietrza miał wpływ na spalanie.

Dokładnie, nie było podciśnienia - nie było "wspomagania" przy otwieraniu wylotu z listwy i "całe" paliwo pompowane przez pompę szło we wtryski a powinien nadmiar przelewać się spowrotem do zbiornika.

regulator ciśnienia paliwa

PostNapisane: 04 sie 2011 07:27:24
przez sławomir rygiel
Witam wszystkich. Mam pytanko padł mi właśnie regulator ciśnienia paliwa Frotka B 2.2 benzyna z LPG. wogóle się nie otwiera tym samym mam za duże ciśnienie na listwie. Czy z tego starego da się jeszcze coś zrobić wyczyścić czy w jakiś domowy sposób zregenerować? Ewentualnie w jakich kwotach oscyluje zakup nowego?

Re: regulator ciśnienia paliwa

PostNapisane: 04 sie 2011 09:37:17
przez JJKILLER
Zregenerować się nie da, chyba że masz prasę z odpowiednimi kształtkami aby po regeneracji zacisnąć hermetycznie. Regulator (nie jestem pewien jak u Ciebie) jest złożony z dwóch "szklanek", między którymi jest membrana z zaworem na środku, dociskanym przez sprężynę z drugiej strony membrany z siłą równoważną ok 3kg. do obudowy. Przez jeden otworek wpada paliwo i po osiągnięciu 3bar odpycha membranę, tym samym odpychając metalowy krążek na środku membrany (zaworek) od drugiego otworka, który po otwarciu się upuszcza "nadmiar" paliwa do przewodu powrotnego do zbiornika. Zaworki generalnie są nie regenerowalne i zakup nowego w (nie daj boże) ASO to wysoki koszt (do A 2.4i ok 400zł) Najlepiej poszukać na allegro, lub jak trafisz na szrocie.
Jeżeli jest cały czas zamknięty to najprawdopodobniej w "szklance" z membraną zebrał się jakiś syf i ją zablokował. Syf sam z siebie raczej sie nie weźmie więc przed wymianą sprawdź czy nie masz jakiegoś syfu w zbiorniku i wymień od razu filtr paliwa, dodatkowo wykręć listwę wtryskową, wyjmij wtryskiwacze (zaznacz sobie wcześniej która wtyczka od którego wtryskiwacza żeby nie pomylić później) i wyczyść sitka na wlotach, bo jeśli syf jest w regulatorze to na wtryskach też pewnie będzie.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo na listwie - Regulator ciśnienia pal

PostNapisane: 05 lis 2011 21:31:16
przez fly_jabko
Faktycznie jest to dość kosztowna Część ja nie mogłem przez jakiś czas wogóle jej dostać (A 2,4i) a mój z przyczyn nie wiadomych zapchał się całkowicie. "Uczyniłem" go więc całkiem przelotowym i na wężu "powrotu" zainstalowałem uniwersalny z regulacją i wskaźnikiem. Ustawiłem na 3,5 bara (w oryginale i do dobrego odpalania wymagane są 3) poprawiła to odpalanie i werwę ;) spalanie? może nie znacznie a ogólnie i tak na LPG hulam :)

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo na listwie - Regulator ciśnienia pal

PostNapisane: 06 lis 2011 02:43:28
przez JJKILLER
fly_jabko napisał(a):Faktycznie jest to dość kosztowna Część ja nie mogłem przez jakiś czas wogóle jej dostać (A 2,4i) a mój z przyczyn nie wiadomych zapchał się całkowicie. "Uczyniłem" go więc całkiem przelotowym i na wężu "powrotu" zainstalowałem uniwersalny z regulacją i wskaźnikiem. Ustawiłem na 3,5 bara (w oryginale i do dobrego odpalania wymagane są 3) poprawiła to odpalanie i werwę ;) spalanie? może nie znacznie a ogólnie i tak na LPG hulam :)

A zapodaj fotkę tego uniwersalnego.

Re: [A 2.0 ] Ustrojstwo na listwie - Regulator ciśnienia pal

PostNapisane: 06 lis 2011 08:42:30
przez fly_jabko
Już mam założony Oryginał (na szrocie się udało dostać, a co oryginał to oryginał) a uniwersal odstąpiłem kumplowi ale mój Na allegro kupiłem dokładnie taki:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ale może to być jakikolwiek regulator pozwalający się zamontować na wężach, zanim zdecydowałem się na zakup uniwersalnego rozwiązanie to testowałem na regulatorze z Poloneza 1,6 :shock: bo też takim się kulam 8-)