Strona 1 z 3

[A2.0] Rozrząd, klekotanie popychaczy

PostNapisane: 13 sie 2007 20:42:30
przez tajda
Witam i pozdrawiam!
Ma może ktoś jakiś schemat inst elektr frotki 2.0i ???
Gdzieś widziałem info że ktoś ma książkę o FROTKACH ale po rosyjsku, i jak by ktoś chciał zeskanować ją i umieścić na stronie, to odda ją za darmo!
Nie pamiętam teraz gdzie to było ( było to jakiś czas temu) jak by ktoś miał namiary lub jakieś materiały, to napewno by się przydały!
Czekam i pozdrawiam!

PostNapisane: 14 sie 2007 07:17:43
przez KOBZI

PostNapisane: 14 sie 2007 17:45:45
przez tajda
:P wielkie dzięki KOBZI zrobiłeś WIELKĄ RZECZ nie tylko dla mnie, kolegów z klubu... ale nawet dla POTOMNYCH!!!
pozdro

PostNapisane: 02 sty 2008 22:56:41
przez RenOpel
witam mam frote 2.0i z 1993r,czy symbol mojego silnika to właśnie C20NE ????????pytam bo gdzieś wyczytałem, że silniki te mają BEZKOLIZYJNY ROZRZąD,więc pytam jako zielony co to dokładnie znaczy??i co się może stać w razie zerwania paska???
aha,pytanie swe kieruję dlatego iż poprzedni właściciel,zapewniał mnie iż rozrząd był zmieniany,jednak chciałbym być pewnym a poza tym jak mogę sprawdzić czy rozrząd był faktycznie wymieniony???
dzięki za ewentualne podpowiedzi

PostNapisane: 03 sty 2008 06:06:49
przez wojtekkk
to oznacza to że jak spadnie pasek to nic się nie powinno stać dla silnika, tłok bokiem nie wyjdzie, no co najwyżej wygnie się jakiś z popychaczy zaworów- generalnie nie wpadasz w zbyt wielkie koszta reanimacji
poza tym jak mogę sprawdzić czy rozrząd był faktycznie wymieniony???
-musisz zdjąć pokrywe rozrządu i wtedy sprawdzisz stan paska poraz naciągnięcie i będzie widać czy rolka i pompa wody są w miare NEW--ale to troche zabawy jest-a skoro pytasz to sam i tak nic nie zdiagnozujesz a zasada jest taka ze nowy właśćiciel to nowy rozrząd i płyny ustrojowe (no chyba że poprzednik ma wszystko udukumentowane a ty masz do niego zaufanie)

PostNapisane: 04 sty 2008 13:25:26
przez 001daro
RenOpel napisał(a):witam mam frote 2.0i z 1993r,czy symbol mojego silnika to właśnie C20NE ????????

tak, to C20NE :)

PostNapisane: 05 sty 2008 16:15:16
przez tobixxx
wojtekkk napisał(a):to oznacza to że jak spadnie pasek to nic się nie powinno stać dla silnika, tłok bokiem nie wyjdzie, no co najwyżej wygnie się jakiś z popychaczy zaworów- generalnie nie wpadasz w zbyt wielkie koszta reanimacji
poza tym jak mogę sprawdzić czy rozrząd był faktycznie wymieniony???
-musisz zdjąć pokrywe rozrządu i wtedy sprawdzisz stan paska poraz naciągnięcie i będzie widać czy rolka i pompa wody są w miare NEW--ale to troche zabawy jest-a skoro pytasz to sam i tak nic nie zdiagnozujesz a zasada jest taka ze nowy właśćiciel to nowy rozrząd i płyny ustrojowe (no chyba że poprzednik ma wszystko udukumentowane a ty masz do niego zaufanie)


wojtekkk, z tego co wiem to rozrząd w naszych frotkach jest całkowicie bezkolizyjny i nie ma opcji, żeby przy zerwanym pasku coś poleciało więcej.

PostNapisane: 05 sty 2008 20:50:50
przez RenOpel
tobixxx-dzięki za słowa pocieszenia i pozdrawiam

PostNapisane: 05 sty 2008 21:48:28
przez wojtekkk
ja tam kiedyś widelce jednego połamałem ale nie pamietam za jaką przyczyną (czy to na pewno był wtedy rozrząd)-to było 6 lat temu a silnik bez remontu dalej ten sam wiec RenOpel głowa do góery -bedzie dobrze

PostNapisane: 07 sty 2008 20:54:07
przez RenOpel
a dziękuję wojtku,jestem już spokojny ale i tak jak mój mechanior wróci z urlopu,to nakażę mu sprawdzić
pozdrawiam
Jacek

Re: C20NE

PostNapisane: 16 mar 2009 09:36:46
przez Artros
Witam.
Wiem, że to już dawny temat, ale może jeszcze ktoś tu zajrzy. Niedawno kupiłem Fronterę Sport 2.0i rocznik 1994 i chcę wymienić w niej pasek rozrządu. Poszukuję informacji co w tym modelu oprócz paska trzeba jeszcze wymienić przy rozrządzie.
Pozdrawiam.

Re: C20NE

PostNapisane: 16 mar 2009 10:37:15
przez oposs
Pompe wody, rolke. Koszt okolo 160,-pln (razem z paskiem). Cena z lipca w Inter Cars

Re: C20NE

PostNapisane: 16 mar 2009 14:45:50
przez Artros
Dzięki za informację. Zatem pasek, pompa wody i rolka. Miłą niespodzianką jest dla mnie cena tych części. Obawiałem się, że będzie drożej. Jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedź :D

Jakie zawory w 2.8

PostNapisane: 19 kwi 2009 08:55:02
przez sebano79
Pozwólcie, że się podepnę. Ja z kolei chciałem zapytać o zawory w 2.0i z 94r. (samoregulujące się czy nie?). Zawsze z rana coś mi klekocze w silniku i podejrzewam zawory. Dodam jeszcze, że przy ciepłym silniku to zjawisko nie występuje.

Re: C20NE

PostNapisane: 19 kwi 2009 20:42:07
przez makar
tak regulowane
Czy dawno wymieniałeś olej? ten system ma to do siebie że lubi się zapychać choć w oplach kilka klepnięć po odpaleniu może być normą. No chyba że masz już pompę oleju zajechaną i powoli daje ciśnienie

Re: C20NE

PostNapisane: 19 kwi 2009 20:45:29
przez konik
U mnie też zaczęło klekotać za parę dni wymieniam olej a a jak to nie pomoże to popychacze 1 szt około 20 zł. Ktoś na forum pisał ze wymiana 30 min

Re: C20NE

PostNapisane: 20 kwi 2009 20:35:54
przez sebano79
Olej właśnie wymieniłem. Wkrótce napiszę , czy jest jakaś poprawa gdyż nie zawsze ten klekot słyszę. Ciśnienie przed jak i po wymianie oleju w normie, choć faktycznie wskakuje po ok 2-3 sek. po odpaleniu. Czy to jest oznaka zużycia pompy?
ps. cyt: "regulowane", tzn. automatycznie, tak?

Re: C20NE

PostNapisane: 21 kwi 2009 15:38:26
przez konik
Tak ma hydrauliczne popychacze które same się regulują pod wpływem ciśnienia oleju. U mnie też ciśnienie pokazuje po paru sekundach od uruchomienia więc chyba jest ok

Re: C20NE

PostNapisane: 21 kwi 2009 20:31:27
przez sebano79
No to mnie pocieszyłeś z tym ciśnieniem :D . Zwróciłem dzisiaj uwagę na ten klekot. Przypomina on raczej dźwięk jaki wydaje patyczek stukając o szprychy w jadącym rowerze, i pojawił się w momencie gdy auto przełączyło się na LPG (sekwencja). Ustąpił natomiast po ok kilometrze jazdy.

Re: C20NE

PostNapisane: 21 kwi 2009 21:46:11
przez makar
to może wtryski gazu Ci stukaja
Przed przełączeniem musiałeś słyszeć pracę wtrysków beny
Z ciśnieniem u mnie podobnie jak postoi to kilka sek mu zajmuje żeby byłook