Witamy !



[B 2.2] Katalizator zamieniony na rurę

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 27 lip 2010 11:51:09

wytłuczenie podobno nie jest łatwe - ktoś chyba wcześniej pisał... SDSem i udarem traktował...
tylko problem bo RURA długa i zakręcona...

Za wstawienie rurki ja naprawdę zapłaciłem grosze w warsztacie,,,
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez JJKILLER » 27 lip 2010 12:13:28

Mi chodzi o kawałek rurki, długości katalizatora. Zdjąć obudowę katalizatora, wytłuc środek, wspawać rurkę, założyć obudowę.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez szymon.ha » 27 lip 2010 12:42:15

Widziałem u mnie że z jednej strony, od silnika jest spięty obejmą jakąś jakby ściśnięty na rurze, a z drugiej strony jest skręcony z drugim.
Warto iść go zdjąć i spróbować wytłuc? Bo w roku 92 to raczej nie było tych innych z metalową siatką w środku.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez JJKILLER » 28 lip 2010 00:04:21

szymon.ha napisał(a):Widziałem u mnie że z jednej strony, od silnika jest spięty obejmą jakąś jakby ściśnięty na rurze, a z drugiej strony jest skręcony z drugim.
Warto iść go zdjąć i spróbować wytłuc? Bo w roku 92 to raczej nie było tych innych z metalową siatką w środku.

Też mi się tak wydaje.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 03 sie 2010 20:09:25

:-) kolejny forumowicz z "kosmicznymi" objawami usterek.... a to tylko niewinny katalizator dało sobie znać :-)

http://www.forum.opelfrontera.pl/viewto ... 19&start=0

tym razem jeden KAT padł w silniku V6 - a objawy naprawdę widowiskowe

:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: Jeden efekt wspólny - głośne "zasysanie" powietrza
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez szymon.ha » 03 sie 2010 20:13:41

Nie wiem jak brzmi głośne zasysanie powietrza ale może jednak spróbuje zdjąć u mnie kat i zobaczyć jak będzie się wkręcać na obroty bez niego.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 03 sie 2010 20:39:48

Ja wytłukłem wszystko z kata (miałem ceramiczny) i wspawałem w środek kawałek rury (pasował chyba łącznik wydechu od Golfa III GTI /TDI ale to muszę sprawdzić bo nie pamiętam dokładnie).

Z zewnątrz wygląda jak oryginał (no troche spawy widać ale jak przyrdzewieją to będzie ok), szczególnie głośniejszy nie jest - co do jazdy to zupełnie inny samochód. Pojawiło się coś takiego jak przyspieszenie, wreszcie da się normalnie jeździć.

Cała zabawa to kawałek nowej rury (około 30zł), migomat, nowe uszczelki (no jak się już rozkręci
to warto wymienić), szlifierka oraz młotek i przecinak. Jeden wieczór przy :beer: ze szwagrem i furka jak nowa :-)

W B trzeba pewnie będzie oryginalne śruby łączące wydech odciąć (ruda) i wymienić na nowe - jak się je odetnie to pozostałości trzeba wyprasować z kołnierzy (są na wcisk) a w ich miejsce zwykła śruba z łbem i nakrętka.
Ostatnio edytowano 03 sie 2010 21:00:47 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 03 sie 2010 20:48:30

Hej Szymon.ha

jak pisałem na początku

- jedne efekt to taki że na wolnych obrotach z wydechu powinno być wyczuwalne takie "uderzanie"spalin w rękę - jak zapchany to powietrze się "sączy"

- głośne zasysanie.. zdejmij filtr powietrza i i przegazuj (u mnie można pociągnąć linkę) odgłos zasysania powietrza jest dziwnie głośny

Wiesz u mnie KAT "zdechł gwałtownie" dosłownie w ciągu trzech dni - do tego stopnia że rozpędzałem się z trudem do 50 km na godzinę - więc zmiana akustyki była wyraźna... Jak u ciebie umiera od kilku tygodni to ciężko zauważyć różnicę. Auto masz starsze od mojego i pewnie niejedna polną drogę przejechałeś na ostrym gazie... nie widze powodu dlaczego twój KAT miałby być jakoś extremalnie odporny na ząb czasu....

Wymiana na rurkę i wydechowca będzie tańsza niż jakakolwiek wizyta w serwsie..... a jak trafisz na zdolnego mechanika to ci zdiagnozuje 100 spraw do wymiany....
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez szymon.ha » 03 sie 2010 20:54:44

Może coś z tego być bo na wolnych obrotach ciężko chodzi i widać z rury raczej takie pulsacyjne kłęby dymu przy dodaniu gazu.

Rozkręcę go i najwyżej jak będzie różnica to się rurę wspawa.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 03 sie 2010 21:00:31

Wymiana na rurkę i wydechowca będzie tańsza niż jakakolwiek wizyta w serwsie..... a jak trafisz na zdolnego mechanika to ci zdiagnozuje 100 spraw do wymiany....


Lepiej tego ująć się nie da :>:

Mi KAT padał powoli i zauważyłem to dopiero jak się całkiem zatkał (jak pisał Jarek - 50 na godzinę to i tak dobrze mój z miejsca nie miał siły ruszyć :shock: ) za to mechanicy to mi już sterownik chcieli wymieniać, silnik rozbierać oj cuda różne i każda naprawa z 3000zł nie chciała zejść - wyżej pisałem ile mnie to finalnie (poza nerwami :wink: ) kosztowało.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 03 sie 2010 21:29:58

Doczytałem w necie http://www.auto-swiat.pl/wydania,Katali ... 931,1.html i jakiś mądry doktor podaje żywotność 150k km .... :-)

Zanim zdecydowałem się na cięcie KATa... chyba pół nocy czytałem forum.... i właśnie stwierdziłem że dużo ludzi ma DZIWNE PROBLEMY z silnikami i sporo walki z wiatrakami .. nie wspomnę też o aspektach finansowych.

Mając nadzieję że moje uwagi komuś na forum się przydadzą, zaoszczędza nerwów.... i utraty walorów NBP.... tak też odświeżam ten temat - bo uważam że warto !!!!

Nawet jak byśmy "niesłusznie" wycieli KAT.... to chyba żadne nasze auto nie ma mniej niż 100 k km..... W zakładzie zabiora KAT w rozliczeniu... mnie to kosztowało w sumie 50 pln...a juz przejechałem chyba z 5000 km.. i jest OK !!!

Zastanawiam się czy nie poprosić MODA o to by zrobił jakiś większy "katalog" wyróżniający ten problem - albo temat przyklejony zaoszczędzi to być może wielu osobom problemów
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 04 sie 2010 09:51:41

Zastanawiam się czy nie poprosić MODA o to by zrobił jakiś większy "katalog" wyróżniający ten problem - albo temat przyklejony zaoszczędzi to być może wielu osobom problemów


Pomysł wydaje mi się bardzo słuszny, co więcej może było by wskazane utworzenie miejsca w stylu FAQ gdzie były by podane rozwiązania takich problemów, typowe usterki, naprawy itp.
Na wielu innych forach tak jest, zmniejsza to ilość powtarzających się wątków i bardzo ułatwia szukanie - pewnie coś takiego to miał być dział Porady Techniczne ale moim zdaniem będzie spełniał swoje zadanie jak będzie dostępny dla wszystkich, a nie tylko dla klubowiczów.

Czasami nawet opis w kilku zdaniach lub punktach typowej usterki lub naprawy potrafi być bardzo pomocny.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez opel » 06 sie 2010 09:49:00

koledzy a co zrobić w sytłacji gdy są tak mi się wydaje dwa katalizatory. Jeden jest odrazu za turbiną a drugi pod autem. Czy można ten pierwszy za turbiną usunąć czy to będzie jakiś problem.
opel
 

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 06 sie 2010 11:38:02

Według BOSALa masz jeden katalizator, patrząc od strony kolektora/turbiny jest złącze elastyczne (plecionka), katalizator, tłumik środkowy i tłumik końcowy.

Jeśli za katalizatorem nie ma sondy lambda to można go zamienić na rurę bez dodatkowych przeróbek (właściwie dotyczy każdego samochodu) - turbina nie powinna ucierpieć, ale dotyczy to rury, przy strumienicy musisz się popytać co i jak bo przyspieszasz przepływ spalin w wydechu a nimi napędzana jest turbina.

W twoim przypadku zamień kata na rurę i już - powinno być ok. Ale mówię o kacie pod podłogą, trzeba by zajrzeć do dokumentacji co to masz zaraz za turbiną.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 06 sie 2010 20:57:11

Michał napisał(a):.... przy strumienicy musisz się popytać co i jak bo przyspieszasz przepływ spalin w wydechu a nimi napędzana jest turbina.


Nie ma fizycznej możliwości przyspieszyć przepływu spalin przez dołożenie strumienicy.

Strumienica jest przeważnie przewężeniem ze "skrzydełkami lub łuskami" .. i stanowi dodatkowy opór stawiany na drodze spalin. Szybkość w największym przewężeniu będzie większa niż przed lub za strumienicą.

To co napisałeś to jest jedna z nieustannych legend powtarzanych o strumienicach
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez JJKILLER » 06 sie 2010 23:52:41

Innymi słowy, przepływ spalin jest przyspieszony, ale tylko na odcinku przewężenia w strumienicy. Dobrze zrozumiałem :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 07 sie 2010 10:14:19

JJKILLER napisał(a):Innymi słowy, przepływ spalin jest przyspieszony, ale tylko na odcinku przewężenia w strumienicy. Dobrze zrozumiałem :?:


:-) wyśmienicie :-)

... wiesz w temacie przyspieszania spalin ... zgodnie z zasadami fizyki nie można czegoś przyspieszyć nie dokładając energii z zewnątrz.... inaczej by powstało perpetum mobile :-)

Wiesz jak kolesie od "WRC" zakładaja sobie w autku strumienice zamiast zapchanego KATA to mają od razu przyrost mocy.... stad ten mit.... i oczywiście że każdy nawet nowy KAT stanowi opór dla spalin...
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 07 sie 2010 22:31:33

Jarek to co pisałem to na podstawi kilku artykułów inż. Pachonia, coś firmy Michael, torchę Goduli i kilku Lecha Węglarskiego.
No nie wiem niby znani w świecie tuningu, ale może masz rację, że to mity i tricki marketingowe w końcu każdy chce sprzedać swój "cudowny towar".
Zgadzam się z Tobą w 100% że nie istnieje Perpetum Mobile z tym że w strumienicach są jeszcze wykorzystywane zjawiska falowe. Ale po pierwsze to większość tego co nazywamy strumienicą naprawdę nią nie jest (nie ma zwężki itp) a "strumienica" to nazwa handlowa :?

Z drugiej strony wszyscy zgodnie piszą że raz: strumienica nie w miejsce kata, dwa cały układ wydechu i dolotu powinien być przerobiony - a eksperymenty ze źle dobranymi strumienicami mogą spowodować same probelmy. Tak jak piszesz potrzebna dodatkowa energia żeby przyspieszyć spaliny (no to jak już zostanie pobrana z silnika więc gdzi tu przyrost mocy :shock: ). Do tego jak już myślimy o zjawiska falowych to trzeba trafić dokładnie miejscem "strumienicy" w odpowiednie miejsce wydechu - jak na chybił /trafił? :D Można dać zaprojektować wydech np. Goduli ciekawe ile policzy ?

A jak widzę na alledrogo cudowne ustrojstwo za 60 zł które daje przyrost mocy o 20% to już bajka o Smoku Wawelskim jest bardziej proawdopodobna :mrgreen:

W każdym razie ja uważam że jak już kombinować samemu to rura a jak się ma więcej kasy to kupić katalizator.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Jarek sp3swj » 07 sie 2010 23:01:23

;-) Michał ... czyli jak się nie mylę zgadzamy się ;-) .... wiesz że nie piłem do ciebie tylko do "legend" 8)

Ze zjawiskami falowymi TAK ;-) ale one pojawiają się przy konkretnej częstotliwości pulsowania.. czyli jeżeli silnik pracuje ze stałą szybkością - konkretną - to jak widzę wiesz..

Generalnie to coś wywodzi się z samolotów - gdzie wiadomo silnik podczas długiego lotu 90% czasu pracuje na konkretnych parametrach - wtedy można sobie "zestroić" układ wydechowy

W autach które biorą udział w wyścigach np na torach jakie stam NaschCar czy coś takiego gdzie auto musi dłuugo jeździć i mało zjeżdżać do boxu... super - można faktycznie nastroić by rezonans (zjawiska falowe) pracowały na naszą korzyść.

W normalnym aucie można by przykładowo zmienić miejsce dołka na krzywej mocy - wygładzić zafalowania na wykresie z hamowni.... ale to byś musiał ze spawarka tydzień siedzieć na hamowni :-)

Ja byłem ze swoim autkiem na hamowni dwa razy,
- raz - pod koniec 2008 roku
- drugi - w marcu 2010 - a dwa miesiące potem wyciąłem KAT

trzeci raz jeszcze nie byłem.. ;-( jeszcze - ale się wybieram ;-) bo jestem ciekawy jak teraz po wycięciu KATa wygląda krzywa mocy......
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2i] brak mocy - katalizator zamieniony na rurę :-)

Postprzez Michał » 07 sie 2010 23:18:34

Michał ... czyli jak się nie mylę zgadzamy się .... wiesz że nie piłem do ciebie tylko do "legend"


Oczywiście zgadzam się z Tobą w 1000% - i nie biorę tego do siebie. Co do legend mam podobne zdanie jak Ty. Też powinienem od razy napisać dokładniej a nie wyskiwać ze "strumienicą", to i się musiałem tłumaczyć :oops:

A z tego co powyżej napisałeś (też się zgadzam) każdy może przeczytać że to raczej sprawa dla profesjonalistów a nie do zabawy w garażu !!!

Tak jak piszesz na zjawiskach falowych to już kilku doktoraty napisało na różnych uczelniach - i raczej nie robią tych "strumienic" za 60 zł z allegro :D

Jak będzisz na hamowni to się pochwal wynikami - aż jestem ciekawy co wyjdzie bo odczuwalnie jest dużo lepiej ale wiadomo jak działa psychika (sam się wybierałem ale ciągle mam deficyt czasu :( ).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość