Strona 1 z 1

[A 2.2] Remont czy wymiana

PostNapisane: 12 lut 2012 14:16:14
przez adi_85
Witam wszystkich serdecznie :)

Proszę o albo potwierdzenie moich dobrych przeczuć i przemyśleń, albo zruganie mnie za mój własny kretynizm i zmieszanie z błotem ...

Otóż, mam frotę A (2.2 benzyna + lpg), wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. w oleju jest masło, chłodziwa nie ma, chłodnica wybrzuszona. Do tego silnik niechętnie pracował na benzynie, a na gazie lubił sprawiać problemy.
Po ogólnych rozmowach z różnymi ludźmi, dochodzę do dwóch wniosków, albo remont (wymiana uszczelki, planowanie, wymiana rozrządu, chłodnicy i kilku innych dupereli), albo wymiana silnika.
Tematu zasadniczo by nie było, gdyby nie to, że znajomy podpowiedział mi rozwiązanie, o którym już dawno myślałem, ale nie w taki sposób. Podpowiedział, że można wyjąć silnik benzynowy i wsadzić diesla. Wpadła mi w oko jednostka 2.8 td
Jest to wogóle możliwe ? I co według Was bardziej by się opłacało ?

Napomknę, że dawno chciałem zamienić auto na diesla ...

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 12 lut 2012 14:36:52
przez jrzeuski
Raczej kołnierz skrzyni nie podpasuje, czyli jeszcze skrzynię musiałbyś zmienić. Poza tym za cenę samego silnika 2.8 zrobisz remont swojej benzynki. Po cholerę ci diesel w tych czasach? :niewiem: Ja to najchętniej zamieniłbym się na silnik z LPG.

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 12 lut 2012 14:50:56
przez brum
Goły silnik 2.8(bez IC, podciśnień, rozrusznika, alternatora itd) to ok 2.500+skrzynia ok 500. Czyli w sumie to ok 4tys. Za 3 zrobisz dobry remont tego co masz.

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 12 lut 2012 20:36:49
przez adrianee36
Mysle ze remont nie bedzie nawet taki drogi, jesli dół dobry, to góre ogarniesz taniej, polecam PAPLA Szlif w bielsku, tam zrobia głowice jak nowa za jakies 800-1000zł , uszczelka itp. + ewentualny mechanik to max 2000zł

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 15 lut 2012 22:29:49
przez adi_85
tak właśnie czułem.... nie wiem, powiem szczerze, co się w tym silniku stało. W przyszłym tygodniu dopiero oddam go do mechanika, bo w tym tygodniu mam zajazd w pracy.

Chciałbym jednak odpowiedzi na to pytanie z dieslem, czy jest to możliwe ? W jakich mniej więcej kosztach ? i czy dużo jest z taką przekładką problemów ? Wiem, że łatwiej byłoby wymienić motor na taki sam, ale chciałbym uzyskać odpowiedzi na moje pytania. Może któryś z Szanownych przerabiał sobie tak Frote ?

pozdrawiam !

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 15 lut 2012 23:47:37
przez brum
Możliwe jest, tylko raczej mnie opłacalne niż kompletny remont.

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 16 lut 2012 07:04:31
przez tomik
Możliwe jest prawie wszystko włożyć założyć przełożyć zależne od stanu portfela.Ja przymierzałem się do włożenia silnika 3,2 do mojej albo przekładki budy na drugą ramę ale cyfry mnie zabiły i zrobiłem kapitalke mojego koszta około 3,5 tyśaka i chula jak nowy.

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 17 lut 2012 18:22:06
przez adi_85
umówiłem sie na poniedziałek do mechanika, na razie na wymianę uszczelki pod głowicą i wszystko inne co do tego jest potrzebne (planowanie i wymiana rozrządu).

Zobaczymy, co powie, jak rozbierze motor...

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 17 lut 2012 23:24:47
przez JJKILLER
brum napisał(a):Goły silnik 2.8 ... to ok 2.500+skrzynia ok 500. Czyli w sumie to ok 4tys...

brum, co miałeś z matematyki?
;) Tak tylko pytam ;) :mrgreen:

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 17 lut 2012 23:29:32
przez jrzeuski
Z ekonomii na pewno 5 :P

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 18 lut 2012 12:30:38
przez brum
JJKILLER napisał(a):
brum napisał(a):Goły silnik 2.8 ... to ok 2.500+skrzynia ok 500. Czyli w sumie to ok 4tys...

brum, co miałeś z matematyki?
;) Tak tylko pytam ;) :mrgreen:


2.500+500=3000, + reszta osprzętu 1000

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 18 lut 2012 16:10:19
przez JJKILLER
Aaaaa, rozumiem ;)
Czyli to taki skrót myślowy?

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 18 lut 2012 20:44:09
przez adi_85
matematyka matematyką, ale ekonomia, to już druga rzecz :)


Panowie, pytanie z innej beczki. Jeżeli do oleju dostała się ciecz chłodząca (glixol), a potem na takiej mieszance auto przejechało ok 10 kilometrów, to (według Was) silnik jest jeszcze do uratowania ? Mam na myśli smarowanie silnika takim badziewiem (olej+chłodziwo) ...
Bo tak się zacząłem zastanawiać nad stanem panewek, wału, zaworów ...

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 18 lut 2012 21:42:56
przez JJKILLER
A ile się tego dostało?

Re: [2.2] A + lpg remont czy wymiana ?

PostNapisane: 19 lut 2012 19:51:29
przez adi_85
dokładnie nie wiem, ale max 8 litrów, bo tyle wchodzi do układu :/

ale sądząc, że trochę wywaliło ciśnienie, trochę zostało, trochę się spaliło z benzyną, to max 3 litry ...