Strona 1 z 1

[A 2,2] problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 10:55:30
przez milan564
Witam byc może temat już był ale mam problem z Oplem Frontera 2,2 sport .
Przejdę do rzeczy od jakiegos czasu mam problem z zapalaniem. Przy przekręcaniu kluczyka słychać z pod maski tyk tyk tyk i na desce rozdzielczej migają się kontrolki.
Samochód odpala od razu gdy podłączam go na kablach (mam nowy akumlator 2 miesieczny) silnik pracuje normalnie.
Dzis podzczas jazdy silnik samoczynnie zgasł (ponowne podpięcie na krótko i jak ręką odjąć ).Czy z was też ktoś miał taki problem ??

-- Dodano 28 kwi 2012 11:56:20 --

dodam ze silnika wogóle nie zakeci

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 11:32:55
przez sylwian70
naładuj akumulator,sprawdź alternator czy działa ci ładowanie akumulatora,wymień akumulator i to tyle.

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 12:57:43
przez milan564
w tym problem ze akumlator jest nowy bo wymieniałem

-- Dodano 28 kwi 2012 14:16:17 --

dodam jeszcze ze o 11 nie zapalił a o 13 juz tak

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 16:11:53
przez sylwian70
no to przeczyść sobie klemy

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 17:36:27
przez milan564
takie rzeczy juz dawno zrobione

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 17:43:41
przez Trzeci
To albo zwarcie na rozruszniku, automacie lub przekaźniku.

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 19:33:31
przez sylwian70
autor wątku pisze że pali bez problemu gdy podpina go do kabli lub pisze ,,ponowne podpięcie na krótko'' -rozumuje że chodzi o kable rozruchowe? odpowiedzi padły co trzeba sprawdzić lub niech kolega rozwinie bardziej szczegółowo co gdzie jak i kiedy bo zanudza mnie :(no i czy sprawdzał naładowanie akumulatora,bo tak jak pisze trzeci jakaś zwierka może pożerać prąd z akumulatora i będziemy dumać niepotrzebnie i błądzić.Kolego tak domowym sposobem najpierw naładuj akumulator bo że nowy to nie znaczy że sprawny,po naładowaniu gdy będziesz podpinał klemy sprawdź czy nie następuje iskrzenie w momencie podpinania klemy(oczywiście wszystkie odbiorniki prądu w aucie wyłączone)sprawdź czy jak już odpalisz załączysz światła i odepniesz kleme światła będą świecić silnik chodził co będzie oznaczać że alternator ładuje i daje prąd na akumulator,zacznij od najprostszych spraw tak na oko sprawdź czy jakiś kabelek od alternatora się nie urwał,przetarł,sprawdź naciąg paska klinowego alternatora bo to co piszesz wszystko wskazuje na akumulator.Sprawdź jeszcze masę przy silniku to taki warkocz przykręcony gdzieś od spodu silnika do blachy budy.I napisz ;;co podpinasz na krótko'' bo jeśli kabel od cewki rozrusznika to problem może być w stacyjce lub na drodze miedzy stacyjką- przekaźnikiem a elektromagnesem rozrusznika.Przekaźnik od elektromagnesu rozrusznika jest chyba w słupku przy lewej nodze.

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 28 kwi 2012 20:23:37
przez brum
tylko odpięcie akumulatora trzeba zrobić na kilka sek, a nie na dłużej.

Re: problem z zapalaniem

PostNapisane: 29 kwi 2012 15:08:10
przez Trzeci
Ja miałem taki przypał w 2,5 TDI VW akumulator nowy a tu dupa nie zapala , kontrolki mrugały a tu ni chu chu.. nawet na holu nie dało odpalić . Po zdjęciu klem na 10 sekund i ponownym spięciu palił na holu. Okazało się że rozrusznik miał przebicie i dawał impuls po masie na komputer i dlatego takie hocki klocki . Nowy rozrusznik chwila pracy i auto pali na strzał.