przez wopa6 » 22 sty 2014 20:53:38
A więc tak... jeśli chodzi o zaślepiony wężyk to jest to odpowietrzenie silnika tak jak w przypadku frot A.
W oryginale termostat froty B nie ma takiego króćca w obudowie termostatu ale zamiast tego w samym termostacie tzn we wkładzie znajdującym się w tej obudowie jest malutki otworek ( ok 0,5mm ) który spełnia zadanie odpowietrzenia silnika. i po prostu taki termostat z otworkiem upuszcza płyn i powietrze do chłodnicy (ciepła chłodnica). A znowu korek w chłodnicy upuszcza nagromadzone powietrze i ewentualny nadmiar płynu tylko w przypadku zwiększonego ciśnienia (normalnej pracy układu). Ciśnienie to wynosi około 1,1 bara.
Teraz kwestia tego zaślepionego wężyka... jeśli w silniku jest wszystko ok nie ma to znaczenia bo po rozgrzaniu silnika powietrze uchodzi przez otwarty termostat do chłodnicy a potem do zbiorniczka. A potem gdy już się najeździmy frotką, po zgaszeniu silnika i jego stygnięciu płyn zostaje zassany z powrotem do chłodnicy przez korek.
Problem pojawi się dopiero wtedy gdy silnik zacznie "bulgotać" tzn w przypadku przedmuchu, uszkodzonej uszczelki głowicy ciśnienie wyprze płyn z układu do zbiorniczka wyrównawczego aż się on przepełni i po prostu cały płyn wyleje się na ziemię a silnik "odparuje"