Witamy !



[B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnika.

[B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnika.

Postprzez maciekc16 » 08 paź 2013 10:59:46

Witam. Zakupiłem frotkę B 2.2 benzyna. Ma ona wkręcony w węzyk wychodzący z bloku silnika śrubę. Dlaczego? Do czego służy ten wężyk? Gdzie on powinien być poprowadzony, jeśli to możliwe to proszę o fotkę jak u was to wygląda. Zamieszczam fotki poniżej. Z góry dziękuję za pomoc.

Obrazek

Obrazek
maciekc16
 

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

Postprzez brum » 08 paź 2013 11:39:12

W A ten wężyk idzie do zbiorniczka wyrównawczego. Ty nie masz zbiorniczka więc może idzie do chłodnicy pod korek lub do jakiegoś zbiorniczka przelewowego.. Węzyk wychodzi z termostatu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

Postprzez maciekc16 » 09 paź 2013 22:57:26

chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy są oryginalne. do zbiorniczka idzie tylko wezyk od korka, nie ma miejsca nigdzie na drugi wężyk. Ten wezyk od termostatu chyba nie byl fabrycznie zaslepiony. Pomoze ktos?

-- Dodano 09 paź 2013 22:57:49 --

chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy są oryginalne. do zbiorniczka idzie tylko wezyk od korka, nie ma miejsca nigdzie na drugi wężyk. Ten wezyk od termostatu chyba nie byl fabrycznie zaslepiony. Pomoze ktos?
maciekc16
 

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

Postprzez Michał » 12 paź 2013 21:16:19

A może ktoś założył po prostu termostat od A bo poza tym wężykiem to się chyba nie różnią - może tańszy był czy miał akurat pod ręką. Nie przejmuj się tym masz za to miejsce do odpowietrzenia układu przy wymianie płynu :D

W B wężyk do zbiorniczka wyrównawczego powinien iść od korka na chłodnicy i tak pewnie masz więc ja na Twoim miejscu bym to olał.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

Postprzez wopa6 » 22 sty 2014 20:53:38

A więc tak... jeśli chodzi o zaślepiony wężyk to jest to odpowietrzenie silnika tak jak w przypadku frot A.

W oryginale termostat froty B nie ma takiego króćca w obudowie termostatu ale zamiast tego w samym termostacie tzn we wkładzie znajdującym się w tej obudowie jest malutki otworek ( ok 0,5mm ) który spełnia zadanie odpowietrzenia silnika. i po prostu taki termostat z otworkiem upuszcza płyn i powietrze do chłodnicy (ciepła chłodnica). A znowu korek w chłodnicy upuszcza nagromadzone powietrze i ewentualny nadmiar płynu tylko w przypadku zwiększonego ciśnienia (normalnej pracy układu). Ciśnienie to wynosi około 1,1 bara.

Teraz kwestia tego zaślepionego wężyka... jeśli w silniku jest wszystko ok nie ma to znaczenia bo po rozgrzaniu silnika powietrze uchodzi przez otwarty termostat do chłodnicy a potem do zbiorniczka. A potem gdy już się najeździmy frotką, po zgaszeniu silnika i jego stygnięciu płyn zostaje zassany z powrotem do chłodnicy przez korek.

Problem pojawi się dopiero wtedy gdy silnik zacznie "bulgotać" tzn w przypadku przedmuchu, uszkodzonej uszczelki głowicy ciśnienie wyprze płyn z układu do zbiorniczka wyrównawczego aż się on przepełni i po prostu cały płyn wyleje się na ziemię a silnik "odparuje"
Avatar użytkownika
wopa6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 20
Obrazki: 3
Dołączył(a): 16 maja 2013 15:08:45
Lokalizacja: Świecie, Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004


Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość