Strona 1 z 1

[B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnika.

PostNapisane: 08 paź 2013 10:59:46
przez maciekc16
Witam. Zakupiłem frotkę B 2.2 benzyna. Ma ona wkręcony w węzyk wychodzący z bloku silnika śrubę. Dlaczego? Do czego służy ten wężyk? Gdzie on powinien być poprowadzony, jeśli to możliwe to proszę o fotkę jak u was to wygląda. Zamieszczam fotki poniżej. Z góry dziękuję za pomoc.

Obrazek

Obrazek

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

PostNapisane: 08 paź 2013 11:39:12
przez brum
W A ten wężyk idzie do zbiorniczka wyrównawczego. Ty nie masz zbiorniczka więc może idzie do chłodnicy pod korek lub do jakiegoś zbiorniczka przelewowego.. Węzyk wychodzi z termostatu.

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

PostNapisane: 09 paź 2013 22:57:26
przez maciekc16
chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy są oryginalne. do zbiorniczka idzie tylko wezyk od korka, nie ma miejsca nigdzie na drugi wężyk. Ten wezyk od termostatu chyba nie byl fabrycznie zaslepiony. Pomoze ktos?

-- Dodano 09 paź 2013 22:57:49 --

chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy są oryginalne. do zbiorniczka idzie tylko wezyk od korka, nie ma miejsca nigdzie na drugi wężyk. Ten wezyk od termostatu chyba nie byl fabrycznie zaslepiony. Pomoze ktos?

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

PostNapisane: 12 paź 2013 21:16:19
przez Michał
A może ktoś założył po prostu termostat od A bo poza tym wężykiem to się chyba nie różnią - może tańszy był czy miał akurat pod ręką. Nie przejmuj się tym masz za to miejsce do odpowietrzenia układu przy wymianie płynu :D

W B wężyk do zbiorniczka wyrównawczego powinien iść od korka na chłodnicy i tak pewnie masz więc ja na Twoim miejscu bym to olał.

Re: [B 2.2] Wkręcona śruba w węzyk wychodzący z bloku silnik

PostNapisane: 22 sty 2014 20:53:38
przez wopa6
A więc tak... jeśli chodzi o zaślepiony wężyk to jest to odpowietrzenie silnika tak jak w przypadku frot A.

W oryginale termostat froty B nie ma takiego króćca w obudowie termostatu ale zamiast tego w samym termostacie tzn we wkładzie znajdującym się w tej obudowie jest malutki otworek ( ok 0,5mm ) który spełnia zadanie odpowietrzenia silnika. i po prostu taki termostat z otworkiem upuszcza płyn i powietrze do chłodnicy (ciepła chłodnica). A znowu korek w chłodnicy upuszcza nagromadzone powietrze i ewentualny nadmiar płynu tylko w przypadku zwiększonego ciśnienia (normalnej pracy układu). Ciśnienie to wynosi około 1,1 bara.

Teraz kwestia tego zaślepionego wężyka... jeśli w silniku jest wszystko ok nie ma to znaczenia bo po rozgrzaniu silnika powietrze uchodzi przez otwarty termostat do chłodnicy a potem do zbiorniczka. A potem gdy już się najeździmy frotką, po zgaszeniu silnika i jego stygnięciu płyn zostaje zassany z powrotem do chłodnicy przez korek.

Problem pojawi się dopiero wtedy gdy silnik zacznie "bulgotać" tzn w przypadku przedmuchu, uszkodzonej uszczelki głowicy ciśnienie wyprze płyn z układu do zbiorniczka wyrównawczego aż się on przepełni i po prostu cały płyn wyleje się na ziemię a silnik "odparuje"