Witamy !



[A 2.2] Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

[A 2.2] Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez sledz » 17 paź 2008 17:42:49

Od dłuższego czasu coś mi jarmoliło w silniku? :!: Dzisiaj pasek spadł? :twisted:
Wstępne oględziny wykazały że :
1. napinacz paska stoi :!: -czy są tam łożyska? :?: ,da się to zrobić ?, :?: czy zamawiać nowy.????
2.oś tegoż napinacza jest jakby wygięta?czyli kółko nie jest w jednej płaszczyźnie z pozostałymi?
3.koło napędowe alternatora obraca się z oporami tzn,skokami tak jakby alternator miał kompresję :shock:
jednocześnie nie czuć żadnych luzów na łożyskach, tylko ten opór.Pierwszy raz coś takiego spotykam :shock:
4.bez paska obroty silnika wzrosły do 1500,ale to chyba normalne,brak oporów.

Podzielcie sie informacjami bo frota mi potrzebna jak cho...a.Najwyżej zapasowy akumulator i przewody rozruchowe. bez ładowania i wspomagania ciężko się jedzie ,ale da sie :lol:
sledz
 

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez brum » 17 paź 2008 23:28:24

Niestety ja płaciłem za napinacz alternatora 140zł bo jest on razem z obudową metalową i jest to najdroższa rolka/napinacz w silniku 2.2.
A co do alternatora to najlepiej rozebrać i będzie wiadomo
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez maciar » 18 paź 2008 05:50:41

Opor miałeś pewnie na włączonym zapłonie wyłącz go i bedzie lekko sie kręcił a co do napinacza to ok roznitowujesz nity wymieniasz łożysko i na śrubki skręcasz zaklepując je .JeSli chodzi o przekos to może tak sie łożysko rozwaliło ew luz na tulejce napinacza wtedy do wymiany całość
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez sledz » 18 paź 2008 20:25:40

Maciar z łożyskiem masz rację --rozwalone totalnie :killer:
Powinno się dać wymienić .
W temacie napisałm,,napinacz"tylko czy to jest napinacz czy rolka prowadząca??co prawda całego nie wymontowałem, ale nie widzę nic czym można by naciągać pasek wieloklinowy.
Czy tam coś takiego jest,a jeśli tak to czym się naciąga pasek?
sledz
 

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez brum » 18 paź 2008 20:35:45

naciąga się rolką, alternator nie ma możliwości naciągnięcia jak w innych autach
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez sledz » 18 paź 2008 20:46:29

Dzięki przynajmniej wiem gdzie szukać.A jak to działa to dojdę po wymontowaniu.
sledz
 

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez maciar » 19 paź 2008 10:34:12

Obrazek
Ostatnio edytowano 19 paź 2008 10:37:56 przez maciar, łącznie edytowano 1 raz
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez sledz » 20 paź 2008 15:11:42

Dokończę temat może innym sie przyda i zaoszczędzi dedukowania co i jak?
Zrezygnowałam z naprawy starej rolki cena nowej to 50zl wielkiego zysku by nie było .
Aby zobaczyć jak działa napinacz należy założyć klucz na śrube przykręcającą rolke i dokręcać ją,zauważymy że wtedy rolka się cofa ,pozwalając zdjąć lub założyć pasek.
Druga sprewa to sam pasek :radzę przed demontażem narysować jak przebiega ??
Mi spadł.nie wiedziałem jak leciał i przy zakładaniu ciągle był za długi,myślałem że mnie krew zaleje,
Ale jakoś poszło.

I jak tylko usłyszycie jarmolenie w okolicach paska zmieniać rolke ,roboty na 20minut.(kolejna naprawa tyle by mi zajeła}

A ??? bez paska da się jechać,brak ładowania iwspomagania, ale pompa wody działa .Tak jest w silniku 2,2
sledz
 

Re: Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez bimber » 15 lut 2010 22:42:30

Witam - jestem tu nowy, dopiero co zarejestrowałem się na forum. Dołączę się do tego tematu, ponieważ padła mi rolka prowadząca i pasek poszedł w ....... Teraz siedze z paskiem i myślę jak go założyć. Czy ktoś ma jakiś rysunek? :mrgreen: Dodam, że frota A sport z 2.0 benzyna 95 rok z klimą. Jak kolega pisał dość długo pasek był za długi (jak i u mnie :cry2: ) Koledzy pomożecie? :mrgreen:
bimber
 

Re: [A2.2]Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez opel » 03 lut 2011 14:36:54

koledzy czy ktoś wie jaki jest rozmiar łożysk w alternatorze. silnik 2.2 dti z 2003 roku.
opel
 

Re:Napinacz paska wieloklinowego i łożyska alternatora.

Postprzez kasalka » 01 lis 2011 22:06:06

Podłączę się do tematu i ponowię pytanie. Czy zna ktoś numery łożysk alternatora do 2.2 DTI?
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(


Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron