Strona 1 z 2

[B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 29 lis 2014 17:47:06
przez mjvd89
witam wszystkich,frotka choruje na wysokie obroty silnika biegu jałowego,jadąc na biegu jest ok,w momencie zmiany biegów obroty rosną do ok.2000pm.. doradzcie mi czego to może być wina,, do tej pory przeczyściłem map sensor i filtr powietrza.Podobno może być to przez czujnik temp. wody,co o tym sadzicie? dodam jeszcze ze temp pokazuje niecale 80c a wentylator potrafi się zalaczyc..

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 02 gru 2014 22:04:22
przez Michał
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy TPS. U mnie on taki problem powodował - a podejrzenie było że silnik krokowy. Czujnik temperatury raczej tak dużych wzrostów nie powinien powodować, choć ... . Jeśli już to sprawdź czujnik temp dla ECU bo są dwa jeden na deskę (jednoprzewodowy) a drugi dla ECU (dwu przewodowy) jeśli coś to może szaleć ten drugi - według niego steruje się też wentylatorem.

Ten wentylator przy 80 stopniach jest dziwny ale to może być jeszcze inny problem - sławny szalejący licznik.

Podepnij Frotkę do kompa i zobacz czy są jakieś błędy to sporo powie co tam w motorze piszczy :-)

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 02 gru 2014 23:20:59
przez mjvd89
tak wlasnie mysle o tej czujce wody dla ECU,juz nawet zamowilem i czekam jak przyjdzie to od razu zmienie i zobaczę co się będzie dzialo.A jeśli chodzi o błędy na kompie to pali się check,a po zczytaniu kodu pokazal P0171 czyli uboga mieszanka;pp i gdzies w necie wyczytałem ze to może być ta czujka albo map sensor który przeczyściłem ale nie pomoglo (chyba ze należy go wymienić na nowy;p) a propo tego czujnika temp. wody to gdzie on wogole się znajduje?

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 03 gru 2014 08:39:15
przez cinek1983059
Michał napisał(a):Sprawdź czujnik położenia przepustnicy TPS. U mnie on taki problem powodował - a podejrzenie było że silnik krokowy. Czujnik temperatury raczej tak dużych wzrostów nie powinien powodować, choć ... . Jeśli już to sprawdź czujnik temp dla ECU bo są dwa jeden na deskę (jednoprzewodowy) a drugi dla ECU (dwu przewodowy) jeśli coś to może szaleć ten drugi - według niego steruje się też wentylatorem.

Ten wentylator przy 80 stopniach jest dziwny ale to może być jeszcze inny problem - sławny szalejący licznik.

Podepnij Frotkę do kompa i zobacz czy są jakieś błędy to sporo powie co tam w motorze piszczy :-)


zgodzę się w zupełności,ale do tego jeszcze bym sprawdził czy nie ma przepadkiem jakiejś nieszczelności w całym dolocie.jeżeli takie zachowanie powoduje któryś z czujników to podpięcie po kompa powinno to wyłapać.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 03 gru 2014 09:28:41
przez Michał
cinek1983059 napisał(a): jeszcze bym sprawdził czy nie ma przepadkiem jakiejś nieszczelności w całym dolocie.


No święte słowa zwłaszcza jeśli masz ubogą mieszankę to może gdzieś lewe powietrze ciągnąć (lepiej to zrobić żebyśmy nie podpowiadali Ci zaraz jak się głowicę ściąga).

Czujnik temperatury silnika jest z tyłu silnika od strony grodzi. Jak stoisz przodem do silnika to musisz włożyć rękę między silnik i gródź i tak bardziej po prawej obok zaworu EGR będzie pionowo wkręcony ten czujnik (zaraz obok i trochę poniżej jest czujnik na deskę - wkręcony jest poziomo) - trzeba rurę dolotu zdjąć to się jakieś tam podejście zrobi. Spokojnie znajdziesz.

Tak właśnie pomyślałem nad tym EGRem. Bo na jego temat opinie są różne (rzadko pozytywne :-) ) i ten on potrafi się wieszać w pozycji otwarty, wtedy dostajesz przez niego lewe powietrze z wydechu do dolotu. Najprostsze rozwiązanie to go zaślepić, odkręcasz dziada (dwie śruby na torx) i pod nim jest uszczelka, dorabiasz z blachy taką samą ale bez żadnych otworów i gotowe. Nawet na Allegro ktoś kiedyś sprzedawał takie gotowe bo to w astrach chyba też się zaślepiało.

Jeśli więcej błędów nie masz to poszukaj czy nie ma nieszczelności w dolocie, może ewentualnie ten czujni jak już zamówiłeś do tego jeszcze wszelkie podciśnienia (cześć jest taka sobie założona tylko na króćce więc może coś spadło albo się pękło).

Jak masz LPG to uboga mieszanka może być winą ustawienia instalki - wtedy do gazownika ale jak już będzie motor dobrze chodził żeby Ci nie regulowali na walniętym silniku. Najlepiej wtedy odepnij LPG (bezpiecznik wyjmij) odłącz klemy aku albo usuń błędy fejsem i zobacz co się będzie działo na samej benzynie. Jak będzie ok to LPG.

Ogólnie zacznij od doprowadzenia do ładu silnika na Pb a potem zobacz jak się ma LPG.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 07 gru 2014 00:18:27
przez mjvd89
czujnik wody wymieniony i nie naprawił usterki,aczkolwiek wiatrak nie włącza się już przy 60-70c wiec jakiś plus;) przeczyściłem wiec egr i problem się naprawil w 70%. obroty do tej pory może dwa razy jeszcze wisiały na 2tys takto ok,tyle ze po czyszczeniu na sztuke,czyli tym co było pod reka (srodek do czyszczenia tarcz i klocków) egr zaczal glosniej pracować bo po prostu się wysuszyl powyższym srodkiem.Drugie podejście będzie wygladalo tak ze wyczyszczę go teraz słynnym wd40 i glosna praca powinna ustapic przez nasmarowanie,i dodatkowo wymienie uszczelke bo tamta już zuzyta,a w zapasie jest zaslepka jakby trzeba wykonać po tym wszystkim krok trzeci;)

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 07 gru 2014 10:03:48
przez cinek1983059
wykonaj od razu krok trzeci bo egr to nic dobrego :wink: :)

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 11 gru 2014 17:23:32
przez mjvd89
zawór egr zaślepiony i dodatkowo wyczyszczony,obroty pracowaly normalnie.A na drugi dzień zapalam auto i znow to samo;p dodam ze jak silnik wisi na 2tys obrotow a po kilku ponownych uruchomieniach jest dobrze.. i teraz pytanie czy to dalej problem egr który praktycznie nie pracuje czy po prostu inna rzecz się jakby zawiesza i zależy od "szczęśliwego odpalenia". czujnik przepustnicy powodowal by raczej falowanie obrotow niż ciagle stanie,przepustnica przeczyszczona,czujnik temp wody na ecu wymieniony,map sensor wyczyszczony,i bądź tu mądry;p przyszedł mi jeszcze do glowy czujnik predkosci obrotowej zwany również czujnikiem wału korbowego,co o tym myślicie? dodam jeszcze ze pali się check o nr P0171-uboga mieszanka,bo ten błąd jest raczej z tym związany;P

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 11 gru 2014 17:36:56
przez brum
mjvd89 napisał(a): czujnik przepustnicy powodowal by raczej falowanie obrotow niż ciagle stanie

rraczej podwyższone obroty a nie falowanie.
silniczek krokowy się nie zawiesza?

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 13 gru 2014 19:15:27
przez mjvd89
a może to wina tegoż czujnika??- http://www.motocentrum.pl/czujnik-predk ... 0720347,pr
wie ktoś gdzie go znaleźć pod maska??

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 13 gru 2014 21:41:40
przez luki18
Hejka ja ostatnio wymieniałem ten czujniczek w swojej Frotce. Ale u mnie nie chciała zagadać na benzynie. Po wymianie jest ok. Te podwyższone obroty to chyba normalka w tych silnikach bo u mnie też tak miewa do póki nie złapie temperatury odpowiedniej. Wymiana tego czujniczka tej dolegliwości u mnie nie wyeleminowała, autko po odpaleniu trzyma ok 1,5 k obr/ min przez 2-3 min. Powodzenia w szukaniu przyczyny ja dałem sobie z tym spokój.
Powodzonka

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 14 gru 2014 15:29:02
przez klejnus
Ja mam starszą wersje 2.2 ale u mnie obroty 2000-2500 powodowała dziurawa uszczelka na korkowcu. Byla tam dziura z 0,5cm i łapało wysokie obroty. Po dodaniu gazu na chwilę było dobrze i znów rosły obroty. Dorobienie uszczelki rozwiązało całkowicie problem.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 15 gru 2014 09:50:03
przez Michał
mjvd89 napisał(a):a może to wina tegoż czujnika??- http://www.motocentrum.pl/czujnik-predk ... 0720347,pr
wie ktoś gdzie go znaleźć pod maska??

Czujnik masz pod osłoną rozrządu z przodu silnika, zdejmujesz pasek osprzętu, plastiki osłaniające pasek rozrządu (rozrządu nie trzeba ruszać) i zobaczysz czujnik jest na jednej śrubie montowany - wyciągasz do góry ciągnąc najlepiej za przewód :-)
Do ogarnięcia w 15 minut na parkingu przed domem.

Ale to raczej nie to bo jak ten czujnik nie działa to ECU "zastępuje" go mapką na podstawie czujnika położenia wału i silnik pracuje normalnie. Wiem bo miałem go uszkodzonego i poza błędem właściwie nic się nie działo. Motor zapalał, jechał nawet palił normalnie.

No a tak na marginesie tam jest błąd w opisie tego czujnika - to czujnik położenia wałka rozrządu a nie wału i nie jest to czujnik prędkości obrotowej silnika.

Czujnik położenia wału to to:
http://www.motocentrum.pl/czujnik-poloz ... 0-79045,pr
a tak na marginesie w jednym z opisów jest że jest to czujnik położenia koła zamachowego - pośrednio tak - ale nie zbiera informacji z koła zamachowego tylko specjalnego koła umieszczonego na wale silnika chyba między pierwszym i drugim cylindrem patrząc od przodu silnika. Ach, te opisy w sklepach internetowych ...

-- Pn 15 gru 2014 10:00:07 --

[quote="luki18" Te podwyższone obroty to chyba normalka w tych ... Powodzenia w szukaniu przyczyny ja dałem sobie z tym spokój. [/quote]

Nie prawda, te silniki normalnie trzymają obroty na biegu jałowym jak są sprawne trzeba tylko dojść co nie tak. Walczyłem z tym długo aż się okazało że u mnie to był czujnik położenia przepustnicy (może być jeszcze kabelek od niego).

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 15 gru 2014 23:43:08
przez mjvd89
jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika przepustnicy? gdy obroty mi wyły na jalowym,odpialem wtyczke od tego czujnika i nic się nie nie zmienilo..to cos oznacza?;p

Re: Odp: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 16 gru 2014 07:50:26
przez brum
Że był w tym zakresie. Na wolnych jak się odepnie to obroty się podnoszą.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 19 gru 2014 23:58:48
przez Michał
Sam czujnik można zmierzyć - to najzwyklejszy potencjometr w takiej fikuśnej obudowie (przez to pewnie taki drogi :-) ). Ale to też mogą być kable. Najlepiej by się interfejsem podpiąć i zobaczyć co pokazuje jak są wysokie obroty. Powinien być zamknięty na wolnych obrotach (TPS będzie na 0%).

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 20 gru 2014 18:23:08
przez mjvd89
po tych zabiegach co zrobiłem,postanowilem zrobić jeszcze reset poprzez odłączenie aku na godzine.. jak podlaczylem to na razie jest ok,zeby nie zapeszyć;p wcześniej przed tamtymi zabiegami odlaczalem i nic to nie zmienialo,wiec może teraz będzie już ok,pojezdze i zobaczę co się będzie dzialo,i dam znac na czym stanelo.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 23 maja 2015 10:15:52
przez Zerrafin
Drodzy Koledzy,

chciałbym odświeżyć temat. Wczoraj wywalił mi błąd P0342- niski sygnał wyjściowy czujnika wałka rozrządu. Zamierzam go wymienić i teraz pytanie do Was. Czy ktoś w silniku [B] 2.2 benzyna wymieniał go na oryginał od omegi B 2.0? Sądząc po wyglądzie różnią się one minimalnie (wtyczka ma trochę inny kształt) i zastanawiam się, czy od omegi podejdzie, a jak wiadomo chciałbym, żeby wymiana była w rozsądnym przedziale cenowym...
Tak wygląda używany czujnik, wyjęty z froty:

http://allegro.pl/frontera-b-czujnik-po ... 56448.html

a tak od omegi 2.2 i omegi 2.0:

http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzad ... 06447.html

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal ... 77663.html

Z góry dziękuję za waszą pomoc,
Marcin.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 23 maja 2015 12:49:23
przez luki18
Mi mechanior wymienił na jakiś od opla napewno od 2.2 tylko zapomniałem od jakiego dokładnie :) Ten sam przypadek miałem że na gazie śmigał a na Pb nie było mowy aby go uruchomić.

Re: [B] wysokie obroty silnika

PostNapisane: 23 maja 2015 21:57:54
przez mjvd89
Zerrafin napisał(a):Drodzy Koledzy,

chciałbym odświeżyć temat. Wczoraj wywalił mi błąd P0342- niski sygnał wyjściowy czujnika wałka rozrządu. Zamierzam go wymienić i teraz pytanie do Was. Czy ktoś w silniku [B] 2.2 benzyna wymieniał go na oryginał od omegi B 2.0? Sądząc po wyglądzie różnią się one minimalnie (wtyczka ma trochę inny kształt) i zastanawiam się, czy od omegi podejdzie, a jak wiadomo chciałbym, żeby wymiana była w rozsądnym przedziale cenowym...
Tak wygląda używany czujnik, wyjęty z froty:

http://allegro.pl/frontera-b-czujnik-po ... 56448.html

a tak od omegi 2.2 i omegi 2.0:

http://allegro.pl/czujnik-walka-rozrzad ... 06447.html

http://allegro.pl/czujnik-polozenia-wal ... 77663.html

Z góry dziękuję za waszą pomoc,
Marcin.



a jakie masz objawy? silnik pracuje inaczej czy po prostu check się zapalil i tyle?