Strona 1 z 2

[A 2.2] X22XE X22SE jaki mam silnik?

PostNapisane: 03 kwi 2009 19:03:22
przez gabrielll1
Witam, sprawiłem sobie Vauxholl Frontera 2,2i 16V 1999r. benzyna. Chciałbym się dowiedzieć jaki mam symbol silnika X22XE czy X22SE i jakie są różnice między nimi.
Kupiłem ją tylko ze względu na jej idealny niemalże stan. Szukałem Scenika a przyjechałem Fronterą do domu. W każdym razie nie żałuje, jestem z niej bardzo zadowolony i powoli zaczynam się zastanawiać dlaczego wcześniej na to nie wpadłem, żeby kupić terenówki.
Jeszcze pytanie przy okazji: podczas poszukiwań paska rozrządu z rolkami i pompą wody natrafiłem na zestaw pasek+rolki+pompa do daewoo leganza do silnika X22XE, czy to można założyć do frotki? i jeszcze jaki olej polecacie do mojego silnika z przebiegiem 120.000KM i ile go potrzeba i jaki olej do skrzyni i ile.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 03 kwi 2009 19:40:32
przez mirafura
Po mojemu masz silnik X22SE,miska olejowa razem z filtrem-4,5l skrzynia biegów-4,4l przekładnia różnicowa przód 4x4-1,4l tylnia-1,4l układ chłodzenia-7,2l.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 03 kwi 2009 20:27:03
przez Jarek sp3swj
ja ma sporta 1999 2,2i 16V i na 99.9 % jestem pewien że mam X22SE... bo tak tez pokazało kiedys na diagnostyce komputerowej. Z innymi wyborami silnika maszyna diagnostyczna nie chciała "gadać"

Witaj w świecie 4x4. :-) teraz to juz tylko będziesz chciał conajmniej większe auto :-) hihi

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 03 kwi 2009 21:25:15
przez wikked
nie lepiej sprawdzić po VINie??
ja mam taką ruską stronkę fajnie dekoduje
http://www.opel-club.ru/vin.htm
a to jest główna gdzie szukasz wybranej marki
http://www.carxen.pl/index.php?option=c ... &Itemid=23


Pozdrawiam W.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 03 kwi 2009 23:55:04
przez brum
Masz X22SE, niby te same silniki ale pewne zmiany są min. elektronika.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 05 kwi 2009 14:25:12
przez gabrielll1
Dzięki wielki za odpowiedzi, ale czy ktoś może mi zaproponować jaki olej do silnika i do skrzyń zakupić.

Jeśli chodzi o ten numer VIN to jest on pod przednią szybą tak? ale, tam są tylko kreseczki i tyle :?
szczerze mówiąc nie mam jeszcze papierów na frotkę bo tu (Irlandia) przychodzą po około 2 tyg. może tam jest ten numer.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 05 kwi 2009 15:50:35
przez mirafura
W papierach też będziesz miał ale zobacz jeszcze w komorze silnika, na przegrodzie czołowej po stronie lewej,albo na zewnętrznej powierzchni prawej belki wzdłużnej podwozia.Do przedniego mostu wlej 80W90.
Do tylniego 80W90 jeśli nie ma LSD.
Jeśli jest LSD, zalecane jest dolanie do w/w oleju specjalnego dodatku np:
MOPAR-Fluid Gear Lubricant
XCELPLUS-Limited Slip Differential protection
FORTE-Differentia En Gear Tetrament 01104
lub zastosowanie od razu specjalnego oleju do mostów z LSD np:
MOBIL-Mobillube LS 85W-90 (syntetyk)
MOBIL-Mobillube LS 85W-90 (mineralny)
SHELL SPIRAX A90LS. A tu masz stronke z zalecanymi przez producenta http://www.valvoline.pl/index_jaki_olej.html

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 14 kwi 2009 18:51:20
przez Szarbia
X spelnia normy em. spalin od 1996
22 poj. 2.2
X stopien sprezania od 10.0 do 11.5
E wtrysk wielopunktowy

X spelnia normy em. spalin od 1996
22 poj. 2.2
S stopien sprezania od 9.0 do 10.5
E wtrysk wielopunktowy

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 14 kwi 2009 20:39:24
przez gabrielll1
Który silnik jest nowszy i co dla przeciętnego Kowalskiego oznacza wyższy stopień sprężania. Bardzo bym prosił o jak najprostsze wyjaśnienie bo tylko 3 klasy skończyłem :D

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 14 kwi 2009 23:17:31
przez wikked
Najprościej mówiąc im wyższy stopień sprężania tym większa sprawność silnika. Całkiem po polsku stopień sprężania to ciśnienie jakie wytwarza tłok w cylindrze. Silnik 4-suwowy jest dlatego tak nazwany bo cały cykl "robi" 4 suwami. Tłok porusza się w cylindrze góra- dół. Będąc na górze wałek rozrządu otwiera zawór ssący i przez tą "dziurę" wlewa się mieszanka paliwowa (powietrze- paliwo) do cylindra. Tłok maszerując na dół zwiększa objętość cylindra i zawirowywuje mieszanką aby jak najlepiej się wymieszała prawie na samym dole zawór ssący się zamyka. To jest suw ssania. Jak osiągnie najniższy punkt w cylindrze tłok zaczyna wracać "do góry" i sprężać mieszankę. Sprężanie ma na celu nic innego jak wytworzenie ciśnienia aby pieprzło z taką siłą żeby ruszyć tłok. Obrazowo wygląda to tak samo jak wylać benzynę na chodnik i podpalić a wrzucić zapałkę do kanistra do połowy wypełnionego benzyną. Wracając do suwu sprężania jak się tłok pojawi prawie w najwyższym położeniu następuje zapłon. Dla jasnego opisu "prawie" to kąt wyprzedzenia zapłonu. Doszliśmy w ten sposób do suwu pracy. Praca to ten właśnie wybuch który wcześniej opisałem. Jak tłok znów jest na dole otwiera się zawór wydechowy i tłok wracając do góry opróżnia cylinder ze spalin i po osiągnięciu najwyższego położenia i zamknięciu zaworu wydechowego jest on znów przygotowany na suw ssania. Biorąc pod uwagę że mamy w większości 4 cylindry to na każdy suw przypada jeden zapłon (nic nie mówię o V-kach kolegów). Stopień sprężania jest dlatego taki ważny bo im lepiej pieprznie tym lepiej autko reaguje na pedał i fajniej się zbiera niż autko o tej samej pojemności a niższym stopniu sprężania.
Kurde ale się rozpisałem. ;)

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 06:54:09
przez gabrielll1
Taaa ... to tylko potwierdziło moje przypuszczenia, że im wyższy stopień sprężania tym lepiej. Tylko że, skoro silnik X22SE jest nowszy od X22XE, to powinien mieć wyższy stopień sprężania niż jego starszy model, a kolega.
Szarbia napisał(a):X spelnia normy em. spalin od 1996
22 poj. 2.2
X stopien sprezania od 10.0 do 11.5
E wtrysk wielopunktowy

X spelnia normy em. spalin od 1996
22 poj. 2.2
S stopien sprezania od 9.0 do 10.5
E wtrysk wielopunktowy
Z tego wynikałoby że starszy model, czyli X22XE ma wyższe sprężanie :shock:
Dlaczego wnioskuję że X22SE jest nowszy od X22XE ?
Ponieważ szukając części zamiennych zauważyłem że X22XE jest klasyfikowany w latach mniej więcej od 95-98 a X22SE od 98 wzwyż, ale mogę się mylić! Zawsze istnieje taka możliwość.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 07:21:08
przez brum
X22SE jest bardziej żwawy przez to że ma np inną elektronikę.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 08:42:22
przez z0mbie
wikked napisał(a):nie lepiej sprawdzić po VINie??
ja mam taką ruską stronkę fajnie dekoduje
http://www.opel-club.ru/vin.htm
a to jest główna gdzie szukasz wybranej marki
http://www.carxen.pl/index.php?option=c ... &Itemid=23


Pozdrawiam W.


Tamto jest niedokładne.
Tu masz VIN typowo dla Frontery:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,72135,4289931.html

Pozdrawiam

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 13:39:17
przez gabrielll1
Brum skąd wiesz że mam silnik X22SE? Gdzie jest tak napisane? Wierzę Ci, ale chcę zobaczyć :)

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 13:51:02
przez brum
Bo musisz mieć taki silnik skoro masz Frote B, już od 98 roku był ten silnik wkładany do Froty.
Zarzuć fotką silnika to bedzie wszystko jasne. Czemu tak dochodzisz czy masz taki silnik?

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 18:26:45
przez gabrielll1
Chciałbym mieć 100% pewność.
Obrazek
Poszukuję kabla ze softem do diagnostyki silnika. Ponoć w tym modelu są silniki Oplowskie i silniki Isuzu i trzeba wiedzieć co kupić do diagnostyki.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 19:01:04
przez Czester 3477
Mechanik,który kiedyś robił mi silnik twierdził,że te silniki różni tylko średnica tłoka ,a symbol jest wybity na krawędzi która łączy silnik ze skrzynią biegów.jak jest wmontowany,odczyt praktycznie niemożliwy.nawet po ściągnięciu głowicy trudno go odnalezć.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 19:06:23
przez brum
Jest tak jak pisałem, X22XE ma całkowicie inny osprzęt. We Frotce B tylko 3.2 V6 było produkcji Isuzu.

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 20:53:29
przez gabrielll1
Szukając odpowiedniego kabla do diagnostyki dostałem odpowiedź od jednego ze sprzedających. Na pytanie czy dany "kabelek" będzie współpracował z moim autem.
Witam
A wiec tak powinien Pan połączyć sie bez problemu z samochodem za
pomoca opeltech2 ,lub abcom, jak to jest silnik 2,2 bezyna DOHC X22XE
*2.2i* - X22XE lub X22SE, 4-cyl., rzędowy, 2DOHC 16V, wtrysk, 2198 cm3,
100 kW (136 KM) przy 5200 obr/min, 202 Nm przy 2600 obr/min

silnik isuzu to 2,8 4JB1T
4JB1T i C4JG, czterocylindrowy, rzędowy, OHV, wtrysk bezpośredni, turbo,
2772 cm3, 83 kW (113 KM) przy 3600 obr/min, 242 Nm przy 2100 obr/min

także ma pan oplowski ecotek.

Z tej odpowiedzi wynika że mam Oplowski silnik.
Inny z allegrowiczów sprzedających mnóstwo różnych innych interfejsów do diagnostyki, powiedział że nie ma dla mnie nic do zaoferowania, ponieważ mam silnik Isuzu w mojej Frotce.
Z tego co powiedział BRUM i w/s allegrowicz mam silnik X22SE żaden tam Isuzu.
Temat zamknięty ;)

Re: jaki mam silnik?

PostNapisane: 15 kwi 2009 21:30:48
przez brum
Dokładnie jest tak jak napisał ten allegrowicz w B nie było Diesla by Isuzu, w A był jeden czyli właśnie 4JB1T - 2.8TDI