Strona 1 z 1

[A 2.2] Błąd silnika check engine

PostNapisane: 24 lis 2009 19:25:58
przez janusz64
Mam problem;świeci mi się kontrolka żółta z rysunkiem silnika,nie cały czas,ale w większości.Silnik odpala bez problemu,chodzi bez zarzutu. Nadmienię że zanim to nastąpiło, wymieniłem świece,ponieważ po nagrzaniu silnika nie palił na wszystkie cylindry.
Czy zapamiętał jakiś błąd?.Czy sygnalizuje przegląd.Ewentualnie jak to wykasować? :cry2:
2,2l b rok 1996.bez gazu

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 20:04:06
przez Exodus857
ja tak mam ale z gazem jak przekrocze 2000 obr to sie zapala ale nic po zatym i słyszałem ze w wiekszosci silników na gaz tak jest nie tylko we frotce mam jeszcze galanta i xantie i to samo.
A u ciebie nie wiem bez gazu dziwne? :?

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 20:14:02
przez makar
Zmieńcie gaziarzy pewnie sonda lambda bo cos nie tak z emulacją. Może to być pierdoła a równie dobrze cos poważniejszego co się objawi później

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 20:32:18
przez brum
Kontrolka to CE - Check Engine nie powinna świecić na lpg jeśli świeci to macie słabych gaziarzy jak to już makar napisał.

Błędy można samemu sprawdzić, należy przeczytać to co niżej i już wiadomo jak
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

2.2i ma 16 pinowe złącze, tylko nie można pomylić pinów bo może być kiepsko. Kody 12 to rozpoczęcie a 31 to obrotomierz nimi nie tzreba się interesować, również kontrolka poduszki wybłyskuje kody i powinien być tylko 12.

Działa tylko we Frocie A

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:19:40
przez janusz64
Ja mam frote A bez gazu.Ale jest pod tą kontrolkę podłączony jest alarm czy immobilizer.Jak kontrolka mrugała to nie zapalał.I tak jest,wszystko działa poprawnie,a podczas jazdy się za pala,za chwile gaśnie na jakiś czas i tak wkoło macieju.

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:21:37
przez brum
Trzeba sprawdzić błędy.

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:47:31
przez janusz64
brum napisał(a):Trzeba sprawdzić błędy.

Ale jestem w stanie sam sprawdzić?

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:53:08
przez brum
Przeczytaj to co w linku którego podałem, kody dla Motronic-a Cię interesują, samemu bez problemów sie to zrobi, tylko trzeba uważnie liczyć błyski.

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:54:59
przez makar
jestes w stanie przy 10 pinowym zgodnie z opisem w linku przy 16 Pin nie daje głowy lepiej zawsze pod kompa podłączyć i zczytać tylko nie w ASO. Immo działał tak że jak coś było nie tak to kontrolka mrygała chyba

Re: KONTROLKA Z RYSUNKIEM SILNIKA

PostNapisane: 24 lis 2009 21:57:39
przez brum
Pod 16 też bez problemu bo nie raz to robiłem. Jak immo nie załapie to wtedy miga CE

Re: [A2.2] Błąd silnika?

PostNapisane: 27 lis 2009 15:26:42
przez janusz64
Nie grzebałem jeszcze na razie,bo z elektryki jestem noga,
Odpiłem akumulator na kilka sekund, i pomogło ale tylko na 1 dzień
Może być coś z alarmem :?: bo miałem wywalony bezpiecznik i klakson nie działał,założyłem nowy .i po 2 sygnałach,ponownie go wywaliło,mrugają same kierunki,jak poprzednio.
chętnie wysłuchał bym jakiś opinii,bo po moim grzebaniu straciłem tylko radio, bo się rozkodowało.
A przy następnym podejściu,pewnie odpadną zderzaki. :D

Re: [A2.2] Błąd silnika?

PostNapisane: 27 lis 2009 17:53:11
przez makar
nie pomogło tylko błąd skasowałeś ale pojawił się znowu wymrugaj te błędy albo jedź do kogoś podłącz pod kompa bo tak na wyczucie to nikt Ci nic nie powie

Re: [A2.2] Błąd silnika?

PostNapisane: 27 lis 2009 19:50:47
przez STRUNA
Kupiłem Frotę i Check zapalał się i gasł tak gdzieś na 15 sekund co kilka-kilkanaście minut. Założyłem gaz i jest tak samo. Jeździłem do Aso i żadnego błędu nie znalazł, gdyż starsza Frota nie ma możliwości zapamiętywania błedów. Nie zapalił się akurat Check to błędu komputer nie widział. Jeżdże tak od roku i darowałem sobie, wszystko jest ok. A możliwości świecenia jest wiele, Frota ma kilka szkopułów, np. immo, sonda, egr.