Witamy !



[A 2.2] Pali olej

[A 2.2] Pali olej

Postprzez mauser1984 » 02 wrz 2010 18:38:12

Kupiłem niedawno Frontere 2,2 benzynową z 1996. Wszystko wydawało się być ok i nagle zaczęły się problemy. Opiszę sytuację od początku do końca, prawdopodobnie umożliwi to postawienie konkretnej diagnozy.
Kupiłem auto około 200km od domu, wracając autostradą zauważyłem, że raz na jakiś czas przy wciśnięciu gazu pojawia się za mną chmura siwego dymu. Autostradą jechałem prędkością pomiędzy 90-110km/h. Przy hamowaniu przed zjazdem do Wrocławia (gdzie mieszkam) zauważyłem, że spadło do czerwonej kreski ciśnienie oleju. Niedługo potem zaczęła się palić kontrolka oleju. Dojechałem do domu i sprawdziłem co jest grane. Okazało się, że oleju praktycznie nie mam w silniku i nakrętka od pojemnika z płynem chłodniczym wciśnięta była obok pojemnika. Wlałem 3l oleju ale problem zostawiania siwej chmury nie minął. Byłem już u kilku mechaników i co osoba to odmienne zdanie, jedna opinia jest wspólna-auto jest w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek, silnik suchutki, na hamowni wszystko ok. Przy jeździe na wyższych obrotach silnik miał problem z utrzymaniem płynnej jazdy(jakby kończyło się paliwo, przerywana praca silnika). Zmieniłem wszystkie filtry (oleju, powietrza i paliwa) oraz olej, zmieniłem świece (stare są pokryte 0,5mm nagarem). Pomimo tych zabiegów auto nadal dymi.Jeszcze jedną istotną sprawą jest to, że ubyło mi sporo płynu chłodniczego w ciągu kilkudziesięciu przejechanych kilometrów, w płynie nie ma śladów oleju. Jeden z moich mechaników polecił mi, żeby odkręcić świece, zalać gniazda naftą i zostawić na noc, co też zrobiłem przed kilkoma godzinami i do rana czekam na efekt. Nie mam na razie ochoty jechać do mechanika, który zaproponuje, jak większość, rozebranie silnika, remont i poprosi o 5 koperników jeżeli nie jest to konieczne.
Być może ktoś z Was miał podobny problem i może podzielić się ze mną jakimiś informacjami.
Z góry dziękuję i czekam na jakiekolwiek informacje.
Ostatnio edytowano 03 wrz 2010 18:24:27 przez mauser1984, łącznie edytowano 2 razy
mauser1984
 

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez hirek_gda » 02 wrz 2010 19:12:01

na początek sprawdź ciśnienie sprężania bo mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą

mam nadzieję że od zapalanie się kontrolki oleju daleko już nie jechałeś
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez nightman » 02 wrz 2010 19:16:09

ewentualnie co na odmie słychać - zobacz czy po odkręceniu korka wlewu oleju przy pracującym silniku nie masz czasem parowozu...
ale aż dziw żeś jej nie przegnał dobrze przed zakupem....
Avatar użytkownika
nightman
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1392
Obrazki: 0
Dołączył(a): 21 mar 2008 15:54:28
Lokalizacja: SBI
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez Goofy » 02 wrz 2010 21:02:44

Jak dla mnie to uszczelka pod głowicą .
Avatar użytkownika
Goofy
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 904
Obrazki: 0
Dołączył(a): 30 sty 2010 19:31:57
Lokalizacja: Radlin / Śląsk
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez jrzeuski » 02 wrz 2010 21:12:59

A mnie po tych objawach się wydaje, że i uszczelka (znikający płyn i siwy dym) i pierścienie (znikający olej, dym po depnięciu). Mechanik dobrze Ci poradził z tą naftą. Napisz co wyszło. Ja bym wrócił, oddał ten samochód, zabrał swoją kasę a za fatygę wziął parę zębów tego sprzedawcy. Pewnie sporo zainwestował w motodoktora :wsciekly:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez mauser1984 » 02 wrz 2010 21:54:58

Rano odpalę i zobaczę jak wyglądają spaliny. Mam cichą nadzieję, że to tylko uszczelka.
mauser1984
 

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez brum » 02 wrz 2010 22:13:17

Oczywiście spuściłeś olej czy zostawiłeś żeby nafta poszła do niego?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Frontera 2,2 pali olej

Postprzez sylwian70 » 03 wrz 2010 09:57:08

Najpierw sprawdż ciśnienie sprężania -objawy wskazują na uszczelke pod głowicą i być może pierścienie,uszczelniacze zaworów będa do wymiany -kolego ktos Cię ozenił i chyba Cie czeka remoncik motoru,może i kapitalny.
sylwian70
 

Re: [A2,2] pali olej

Postprzez mauser1984 » 03 wrz 2010 18:18:11

Auto poszło do mechanika i czekam teraz na informacje o kosztach. Zabieg z naftą nie zmienił kompletnie nic. Dziękuję za wszystkie rady i sugestie.
mauser1984
 

Re: [A2,2] pali olej

Postprzez brum » 03 wrz 2010 18:23:55

A nafta została w cylindrach czy poszła w dół? Jak poszła to pierścienie jak nie to pewnie przez uszczelniacze zaworowe chleje olej. Uszczelkę mogłeś sprawdzić prostym sposobem.
Zakręcasz na max zbiorniczek rozgrzewasz auto dość mocno i ściskasz przewody od chłodnicy jak twarde to odkręcasz delikatnie korek w zbiorniczku żeby zrobiły się miękkie i znowu zakręcasz, jak spuchną i będą twarde to uszczelka.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.2] pali olej

Postprzez maciar » 03 wrz 2010 18:37:09

Albo tak :D .100% pewności
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2.2] pali olej

Postprzez mauser1984 » 04 wrz 2010 13:57:57

Nafta prawdopodobnie nie poszła w dół lub poszła tylko część. Po odstaniu ponad doby i odpaleniu spaliny miały zapach palonej nafty. Mechanik i tak musi zdjąć głowicę i wtedy będzie można już na własne oczy sprawdzić co jest grane. Do wtorku mam mieć informację od mechanika co jest grane i podzielę się nią na forum.
mauser1984
 

[A 2.2] Wał korbowy

Postprzez mauser1984 » 08 wrz 2010 21:38:17

Witam. Szukam wału korbowego do mojego silnika i mam z tym mały problem we Wrocławiu. W jakich silnikach montowany był identyczny wał jak w 2,2 16V? Czy Frontera 2,0 miała taki sam? Prawdopodobnie pasuje też od Omegi ale nie mam pewności. Proszę o radę ponieważ porwałem się na remont silnika i to jest jedyny element, z którym mam obecnie problem.
mauser1984
 

Re: [A2.2] pali olej

Postprzez mauser1984 » 08 wrz 2010 21:46:59

Okazało się, że przebieg auta raczej nie jest taki jaki pokazuje licznik. Wytarte jest praktycznie wszystko co w silniku się porusza. Żeby mieć święty spokój silnik będzie remontowany. Zastanawiałem się czy kupować cały silnik czy remontować obecny. Z powodu znanej powszechnie natury większości handlarzy i ich uczciwości uznałem, że lepiej wyremontować ten, który jest w aucie niż kupić nowy i potem wyremontować kupiony. Podsumowując pierwotny temat, silnik brał olej każdą możliwą szczeliną jakie powstały w wyniku przejechania przez wszystkich poprzednich właścicieli "131 tys. km". Pozostaje mieć nadzieję, że jazda naprawionym autem przyniesie na tyle dużo satysfakcji, że zrekompensuje nakłady poniesione na "wstępne" naprawy.
mauser1984
 

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez hirek_gda » 08 wrz 2010 21:56:39

powinien pasować od omegi i sintry jak również od daewoo leganzy

a co krzywy jest że szukasz nowego ?
bo jeśli nie to tylko szlif i panewki podwymiarowe
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez Balkandriver » 08 wrz 2010 22:07:24

Jeśli jesteś z Wrocka, to zasięgnij informacji w Auto-Serwis Delta w Kobiernicach chyba?).
Goście są nieźli, choć jestem z Kraka, miałem z nimi styczność i powinni Ci pomóc / doradzić.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez sebol długi » 08 wrz 2010 22:29:53

wał jest inny niz w 2,0 wyzszy jest skok tłoka nic niepasuje,tylko frota a ,ale jakbys pytal od omegi albo sintry to tylko do rocznika 98 ,pózniej jest inny montowany we (frocie b) ma tryb napedzający wałki wyrównoważające i inna szerokosc panewek korbowych i korbowodów ,jak idzie to ratuj twój jak szukałem to nikt ostatnio w polsce niemiał tego wału
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez laki » 09 wrz 2010 07:05:22

Koledzy mają rację jak się da ratuj swój wał, ja w zeszłem roku też robiłem remont silnika tyle że V6 - szlif wału i nowe panewki pod wymiar kosztowało mnie 1.000PLN
laki
 

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez mpl » 09 wrz 2010 10:22:51

laki napisał(a):Koledzy mają rację jak się da ratuj swój wał, ja w zeszłem roku też robiłem remont silnika tyle że V6 - szlif wału i nowe panewki pod wymiar kosztowało mnie 1.000PLN


Ja robiłem szlif i nowe panewki w Legnicy 450zł - 2.0i C20NE jak chcesz poszukam namiaru.
Jest: A sport : ) / WAZ 21063 Łada 1300SL :) / CB750 SevenFifty

Jezus nie może zostać królem Polski, ponieważ osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może pełnić funkcji publicznej.
Avatar użytkownika
mpl
Guru
Guru
 
Posty: 805
Obrazki: 11
Dołączył(a): 30 cze 2009 22:34:59
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 3
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.2] Wał korbowy

Postprzez mauser1984 » 09 wrz 2010 11:29:02

Mechanikowi udało się jakoś wykombinować panewki, które spasuje z wałem. Tym sposobem mam z głowy szukanie wału i remont może być kontynuowany.

Pozdrawiam i dziękuję za rady.
mauser1984
 

Następna strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron