Witamy !



[A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

[A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

Postprzez Andy » 05 lis 2010 08:24:08

Drodzy koledzy.
Wg Haynesa cylinder nr 1 jest z przodu silnika od strony łańcucha rozrządu. Wg tego samego Haynesa aby zdjąć głowicę należy go ustawić w GMP. Problem w tym, że jeśli tak zrobić to głowicy zdjąć nie można (podcięcia w wałku rozrządu nie są ustawione naprzeciw śrub). Jeśli w GMP ustawić czwarty tłok wszystko jest ok. Co więcej przy pierwszym cylindrze na głowicy jest wybita cyfra "4".
Dla mnie to żadna różnica, ale po pierwsze ciekawość spać nie daje, po drugie komuś może kiedyś pomóc odpowiedź na następujące pytania:
1) który cylinder jest pierwszy?
2) która część Haynesa kłamie, to o ustawieniu 1 cylindra, czy ta z opisem zdejmowania głowicy?

A może tylko ja mam przestawioną kolejność zapłonu (pozamieniane kable WN i obrócony wałek)

I jeśli ktoś wie, gdzie jest "inpection aperture" - "okenko" przez które ustawia się znacznik na kole zamachowym w celu znalezienia GMP? Ja go nie znalazłem i musiałem sobie radzić inaczej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Andy
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 414
Dołączył(a): 07 lip 2007 08:47:23
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

Postprzez JJKILLER » 05 lis 2010 11:42:19

Andy, może masz jakąś Chińską podróbę :mrgreen:
A tak na poważnie to i mi się wydaje że 1 gar to jest ten z przodu auta, w Escorcie był z lewej a z prawej skrzynia, we Frotce (patrząc od strony aku) z prawej skrzynia to z lewej 1 gar.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A2,4] Cylinder nr 1, czy błąd w Haynes?

Postprzez Kpt.Saper » 30 lis 2010 08:53:52

Okienko dzięki któremu można ustawić GMP pierwszego i czwartego tłoka znajduje się z lewej strony silnika patrzac od przodu auta w dolnej częsci bloku silnika . Może zasłaniać rura wydechowa więc trzeba zglądać z kanału ,widać tam taki szpikulec a na kole zamachowym jest kulka , po zgraniu tych dwóch znaków otrzymujemy GMP ,tłoki pracują parami licząc od rozrządu 1z4 i 2z3
Kpt.Saper
 


Powrót do 2.4i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość