Drodzy koledzy.
Wg Haynesa cylinder nr 1 jest z przodu silnika od strony łańcucha rozrządu. Wg tego samego Haynesa aby zdjąć głowicę należy go ustawić w GMP. Problem w tym, że jeśli tak zrobić to głowicy zdjąć nie można (podcięcia w wałku rozrządu nie są ustawione naprzeciw śrub). Jeśli w GMP ustawić czwarty tłok wszystko jest ok. Co więcej przy pierwszym cylindrze na głowicy jest wybita cyfra "4".
Dla mnie to żadna różnica, ale po pierwsze ciekawość spać nie daje, po drugie komuś może kiedyś pomóc odpowiedź na następujące pytania:
1) który cylinder jest pierwszy?
2) która część Haynesa kłamie, to o ustawieniu 1 cylindra, czy ta z opisem zdejmowania głowicy?
A może tylko ja mam przestawioną kolejność zapłonu (pozamieniane kable WN i obrócony wałek)
I jeśli ktoś wie, gdzie jest "inpection aperture" - "okenko" przez które ustawia się znacznik na kole zamachowym w celu znalezienia GMP? Ja go nie znalazłem i musiałem sobie radzić inaczej.