[A 2.4] Nie pracuje na jeden cylinder

Witam wszystkich ponownie.
Mam bardzo nietypowy problem, starałem się znaleźć na forum coś podobnego ale niestety jakoś na nic nie trafiłem.
No wiec do sedna sprawy....
Na wolnych obrotach, auto zachowuje się jak by chodziło tylko na 3 garkach
Ale dodając ostro gazu zaczyna działać na wszystkich
.
Niezależnie czy to 2000 rpm czy 5000 rpm jak lekko dotykam gazu [ niema jakby obciążenia] robi na 3 cylindrach... A gdy wstawię mu w
to na wszystkich
No nic, mowie sprawdzę po kolei odczepiając fajki... 4 [ słychać zmianę pracy silnika ] 3 [to samo ] 2
żadnej zmiany 1 [ tez jest różnica] .. Myślę sobie może to przewody.. no to bach zamiana z innej świecy...
Nadal to samo...
do sklepu po nową świece... i okazuje się ze w 3 dopiero dokupiłem odpowiednią....
Ok przełożyłem, i już zadowolony. Odpalam i....
nadal to samo... no szlak mnie trafił... myślę myślę.. hmm kopułka aparatu zapłonowego.. może to będzie to... no to lecim na szrocik.. na moje nieszczęście nie było od 2.4. ale od 2.0 vectry pasowała
założyłem.... odpalam.. i co ?? i szlak mnie trafił...
nadal to samo...
Dodam ze mam walniętą uszczelkę pod kolektorem wydechowym [ troche pierdzi ] ale na wtorek z mechanikiem sie umówiłem na wymianę [ uszczelka 25zł robocizna 100 zl ]
Postanowiłem zczytać błędy i tak:
12 Rozpoczęcie samo diagnostyki
19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
53 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
74 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
No ale 57 rozumiem bo krokowca mam wypiętego
Poradzicie mi coś ??
Zeby na warsztacie mnie mechanior nie skasował za mocno
Może pomocną informacja będzie to ze stało się to tak jakby nagle... trochę pracy w terenie na ostrych obrotach [ strzał w tlumnik] i do domu dojechalem .. bylo ok . potem jak po
jechałem to tak jakby przy dodawaniu gazu taka dziura... dodaje gazu , przyspiesza, mala zamula i wyrywa do przodu...
Mi już ręce opadły
Acha LPG jest 1 generacji + emulator
PS. przepraszam ze tak nakręciłem, wydaje mi się ze da się coś z tego zrozumieć
Mam bardzo nietypowy problem, starałem się znaleźć na forum coś podobnego ale niestety jakoś na nic nie trafiłem.
No wiec do sedna sprawy....
Na wolnych obrotach, auto zachowuje się jak by chodziło tylko na 3 garkach

Ale dodając ostro gazu zaczyna działać na wszystkich

Niezależnie czy to 2000 rpm czy 5000 rpm jak lekko dotykam gazu [ niema jakby obciążenia] robi na 3 cylindrach... A gdy wstawię mu w

No nic, mowie sprawdzę po kolei odczepiając fajki... 4 [ słychać zmianę pracy silnika ] 3 [to samo ] 2




Ok przełożyłem, i już zadowolony. Odpalam i....




nadal to samo...
Dodam ze mam walniętą uszczelkę pod kolektorem wydechowym [ troche pierdzi ] ale na wtorek z mechanikiem sie umówiłem na wymianę [ uszczelka 25zł robocizna 100 zl ]
Postanowiłem zczytać błędy i tak:
12 Rozpoczęcie samo diagnostyki
19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
53 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
74 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
No ale 57 rozumiem bo krokowca mam wypiętego
Poradzicie mi coś ??
Zeby na warsztacie mnie mechanior nie skasował za mocno
Może pomocną informacja będzie to ze stało się to tak jakby nagle... trochę pracy w terenie na ostrych obrotach [ strzał w tlumnik] i do domu dojechalem .. bylo ok . potem jak po

Mi już ręce opadły
Acha LPG jest 1 generacji + emulator
PS. przepraszam ze tak nakręciłem, wydaje mi się ze da się coś z tego zrozumieć