Strona 1 z 1
[A 2.2] Moduł zapłonowy

Napisane:
06 wrz 2007 11:48:23
przez brum
Dzsiaj padł mi moduł w czasie jazdy auto zgasło, instalacja gazowa się wyłaczyła i nieodpalił na PB ani na Gazie.
Dzwoniłem do gazówników powidzieli że moduł sprawdziłem niema iskry.
czy to to napewno, co mozna jeszcze sprawdzić.
I teraz pytanie jak to wymienić? to ledwo widać i odkręcić to to już chyba cud. Silnik 2.2 moze ktoś wymieniał?

Napisane:
06 wrz 2007 13:05:35
przez Elektro001
Najpierw sprawdź bezpieczniki, potem czujnik położenia wału. W silniku 2.2 nie ma modułu zapłonowego tylko sterownik silnika i cewka zespolona (oba elementy rzadko siadają).

Napisane:
06 wrz 2007 22:08:31
przez brum
A gdzie ten czujnik wału się znajduje bo nigdy niewiedziałem. i jak go sprawdzić odłączyć itp?
Ale skoro niema iskry na świecach to od czego zależy?

Napisane:
06 wrz 2007 22:28:31
przez Elektro001
Iskra zależy od czujnika położenia wału. Znajdziesz go w bloku silnika gdzieś pod kolektorem wydechowym, w pobliżu łączenia silnika i skrzyni biegów. Wygląda mniej więcej tak:
http://chomikuj.pl/elektro001/rozne

Napisane:
06 wrz 2007 22:36:11
przez brum
to juz wiem gdzie on jest, a teraz pytanie za 100pkt jak go sprawdzić czy to on jest walnięty?

Napisane:
06 wrz 2007 22:37:54
przez raven
A sprawdziles czy od cewki prad idzie. Bo moze ona walnela.

Napisane:
06 wrz 2007 22:42:13
przez brum
To moze zróbmy tak, napiszcie mi co i jak się sprawdza np cewke bo tego akurat nigdy niewiedziałem. Z zapłonem miałem zawsze problemy jak go się sprawdza


Napisane:
06 wrz 2007 22:53:57
przez Elektro001
miernikiem
Widok wtyczki od strony czujnika
____I___
| -- -- -- |
==I===I=
1 2 3
Oporność między 1 i 2 - 500-800 omów
Oporność między 2 i 3 - nieskończoność
Oporność między 1 i 3 - nieskończoność
Jeśli jest OK to sprawdź napięcie na cewce (na włączonym zapłonie). Na jednej końcówce powinno być +12V. Jeżeli nie ma to sprawdzić bezpieczniki, zalecałbym odwrotną kolejność czyli najpierw bezpieczniki itd.


Napisane:
07 wrz 2007 10:38:13
przez brum
Sprawdziłem czujnik i wyszło mi 860 Ohm między 1 a 2 pinem, reszta nieskończoność, miernik ustawiony na 2000/dioda na innych ustawieniach niełapał.. To chyba tak miałem zrobić?
Pozatym komputer niewyświetlił błedu czujnika, to chyba dobry.

Napisane:
07 wrz 2007 11:38:45
przez raven
A sprwadz jeszcze pasek rozrzadu czy masz caly. Ja ostatnio mialem identyczna sytuacje myslalem ze to pierw poszla cewka, pozniej wymienilem kopulke (bo i tak czas na nia byl) i nadal nic, okazalo sie ze mialem caly pasek rozrzadu zjechany i dlatego tez mi iskra nieszla na swiece. A calkowita przyczyna byla taka ze mialem zla pompe wodna zalozona i ona caly pasek zjechala az frotka stanela ;( naszczescie rozrzadu mi nie rozwalilo a moglo


Napisane:
07 wrz 2007 12:17:22
przez brum
I po problemie

okazało sie że był spalony bezpiecznik w kabinie ten oznaczony kluczykiem 15A od czego to jest? Mi wychodzi że od centralnego.
Może ktoś opisze skrzynke bezpieczników napewno się to komuś przyda, bo jak widać mają one dziwne połączenia ze sobą np. bezpiecznik od centralnego brak iskry i pompy paliwa.
Dzieki za pomoc Elektro001 i Raven piwka dla was

a ja dalej śmigam Frocią


Napisane:
08 wrz 2007 15:32:47
przez brum
Problem powrócił pali mi bezpiecznik nr4 z symbolem kluczyka(fotka na górze)
Wkladam nowy przejade z 10m i znowu pali bez względu na moc bezpiecznika.
Pewnie gdzieś jest zwarcie tylko gdzie? Napisz cie mi od czego ten bezpiecznik jest.

Napisane:
08 wrz 2007 15:43:52
przez Elektro001
Bezpiecznik opisany jest jako "system zapłonowy" więc szukaj zwarcia na przewodach do cewki, wtryskiwaczy.