Strona 1 z 1

[A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 15 lut 2013 15:49:13
przez filarm
Pomijając fakt, że od roku moja frota błąka się po warsztatach ostatnio odkryłem takie coś:
nie chciał zapalić. Iskra jest, rozrząd jest dobry, paliwo na listwie jest(sika jak sie naciśnie zaworek na listwie)
wyjęliśmy listwe wtryskową i okazało się że wtryski nie otwierają się.
Mam program na lapku autoskanner opel i można tam włączyć test wtrysków-nie ma reakcji(silnik krokowy i zawód odpowietrzenia zbiornika działają na tym teście)
zmieniłem komputer dalej nic.
wkońcu sprawdziłem miernikiem kable czy nie przerwane...
wyszło mi, że połączenie do wtyczki od kompa jest ale wszystkie 4 wtryskiwacze były pod dwoma pinami(analogicznie patrząc na wtyczki lewy pin był w jednym miejscu na wtyczce kompa prawy w innym)
silnik krokowy też tak sprawdziłem i jeden pin z wtyczki z silnika krokowego był na tym samym pinie co wtryski na wtyczce od kompa(zakładam, że to pewnie masa wspólna dla wszystkiego)
Ale teraz pytanie skoro dwa kompy sprawdziłem i wiązka wygląda, że jest dobra to czemu te wtryski nie działają????

dodam, że mechanik jak podłączył je na krótko z akumulatora działały...
HELP!!!!!!!!!!!!!!

Re: [A2.4]Wtryski nie reagują..MEGA ZAGADKA-HELP!!!

PostNapisane: 15 lut 2013 15:54:53
przez jrzeuski
Pewnie do wysłania sygnału przez komp potrzebny mu jest jeszcze sygnał z czujnika obrotów wału.

Re: [A2.4]Wtryski nie reagują..MEGA ZAGADKA-HELP!!!

PostNapisane: 15 lut 2013 17:11:41
przez filarm
To na pewno. ale jak komputerem wymuszam otwarcie wtrysków podobnie jak silnika krokowego albo zaworu odpowietrzenia zbiornika to nic sie nie dzieje? :shock:

-- Dodano 18 lut 2013 15:20:51 --

Obrazek


Sprawdziłem dziś połączenia kabli wg tego schematu. Niby wszystko jest ok...Wtryski są podłączone przez przekaźnik pompy, mam drugi i też bez reakcji...
Jedno co mnie zastanawia-wg tego schematu jak dobrze rozumiem powinna być masa na pinie nr 2 komputera nie mam jej a jest na pinach 22 i 27 może z tym być związany problem wtrysków ?? hehe jest zagadka co każdego pokonuje jak narazie :)21

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 18 lut 2013 15:24:06
przez jrzeuski
A jaki problem podać tam masę i sprawdzić co to zmienia? A komp jest oryginalny czy może od innej wersji silnika?

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 18 lut 2013 16:51:12
przez filarm
Komp jest od 2.4 zresztą mam dwa i na obu tak samo. Nie chcę robić jakiś dziwnych kombinacji kabelkowych z dodatkowymi masami więc raczej zaglądne w wiązke...ta wtyczka od kompa powinna dać się wyciągnąć przez ściane grodziową do komory silnika chyba żeby mieć to wszystko na górze?

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 18 lut 2013 17:06:49
przez Satan
miałem podobny problem, okazało się że czujnik położenia wału przykręciłem na odwrót, bo pasuje w 2 pozycjach, ale w jednej nie działa prawidłowo. Podaje iskrę ale co jakiś czas. Nawet na stroboskopie nie szło tego problemu wykryć. Przekręciłem czujnik położenia wału i odjarał od szczała.

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 18 lut 2013 19:02:26
przez filarm
Iskra jest u mnie akurat bezproblemowa jak narazie no ale wkońcu cały układ zapłonowy jest nowy...ale sprawdze to bo czujnik montowany był w warsztacie bo nie miałem sam czasu tego zrobić-chciałem szybko i od tego czasu ponad rok auto nie jeździ :wsciekly: wkażdym razie iskra jest, paliwo na listwie jest a wtryski się nie otwieraja(mam wyjętą już listwe żeby mieć pewność)

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 19 lut 2013 00:51:36
przez JJKILLER
A wtryski na pewno się nie otwierają, czy otwierają ale nie psikają bo zapchane może? :roll:

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 19 lut 2013 12:08:58
przez filarm
Na krótko podłączone z akumulatora psikaja także problem jest typowo elektryczny...

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 19 lut 2013 23:47:57
przez JJKILLER
Czyli coś nie podaje sygnału kiedy mają psikać...

Re: [A 2.4] Wtryski nie reagują.. dlaczego?

PostNapisane: 26 lut 2013 22:14:41
przez filarm
Problem rozwiązany :boss: nie było połączenia z masą na stykach 2 i 24 we wtyczce od kompa...wybebeszyłem wiązke z pod deski do komory silnika posprawdzałem miernikiem i znalazłem :D okazało się, że masy przy kolektorze dolotowym były poluzowane (tak to jest jak kilku mechaników próbuje naprawiać auto) i zaśniedziałe masy przy lewym błotniku(koło filtra oparów paliwa-tej czarnej puszki). Wtryski działają ale auto i tak wykręca się dalej do max 4tys obr...teraz kolej na wymiane regulatora ciśnienia paliwa...ale to inna bajka.

A swoją drogą to ten komputer i wtyczka tylko tak groźnie wyglądają bo tam w użyciu jest nie liczyłem ale może ze 20 pinów-reszta jest pusta :wink: