Witamy !



Czujnik położenia wału

Czujnik położenia wału

Postprzez hubi1963 » 18 kwi 2015 16:20:31

Witam serdecznie,
Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest ten fu...ing czujnik ???? Frota B 3.2 2004r. Mam rysunek, ale mało z niego widać, mam fotkę ... ale nie bardzo mogę zidentyfikować miejsce...
Jak do niego dotrzeć ???? Tylko prośba .... umówmy się na określenie strony prawej i lewej .... macha uniesiona, stoję przed samochodem i gapię się w silnik.
Avatar użytkownika
hubi1963
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 wrz 2009 15:10:02
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez drech » 19 kwi 2015 00:04:49

Umówmy się lepiej, że w wersji europejskiej lewa strona to ta z kierownicą, a prawa to ta od pasażera. Tak się generalnie określa strony w samochodach i czegokolwiek będziesz szukał tak jest opisane.
Czujnika którego wału poszukujesz: korbowego czy rozrządu?
Czujnik wału korbowego jest pod prawą głowicą mniej więcej po środku bloku. Nigdy go nie odkręcałem na silniku znajdującym się w samochodzie. Przypuszczam, że da się do niego podejść zdejmując koło i taki plastikowo-gumowo-wuj wie jaki fartuch pod nadkolem. Cokolwiek tam zobaczysz w bloku silnika z podłączonym kablem to będzie ten czujnik.
Czujnik wałka rozrządu znajduje się na lewej głowicy i da się do niego dostać po zdemontowaniu kolektora ssącego, ponieważ znajduje się obok wlotu powietrza 6. cylindra. Bez zdejmowania kolektora można zdjąć wtyczkę wsadzając łapę między głowicę a gródź, jeżeli to Cię urządza.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez hubi1963 » 19 kwi 2015 08:44:50

Dzięki :)
Avatar użytkownika
hubi1963
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 wrz 2009 15:10:02
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Ger » 06 lut 2016 22:42:44

Czujnik położenia wałka wymontowałem w ciągu 10 minut bez zdejmowania kolektora ssącego ;) tylko gorzej z jego zakupem :/
edit: Takie pytanko gdzie mogę zakupić taki czujnik lub od czego będzie pasował?
a i ewentualnie za co jest odpowiedzialny ten czujnik, bo jak wypinam go czy wpinam, silnik i tak odpala a i nie ma żadnych zmian czy kostka wpięta czy wypięta
Avatar użytkownika
Ger
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2016 21:55:18
Lokalizacja: Pruszków - Milanówek
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez FFK » 06 lut 2016 23:23:13

A jest taki sam jak w montku 3,2 (6VD1)?
FFK
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 maja 2013 19:59:49
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Ger » 06 lut 2016 23:41:17

Powinien być identyczny skoro ten sam symbol silnika, i nie wiesz czy jak się go odepnie z kostki czy silnik będzie jakoś reagował ? bo u mnie nie ma żadnych zmian dla tego podejrzewam że jest uszkodzony (miernikiem nie da się sprawdzić a oscyloskopu nie posiadam) jakieś pomysły ?
Avatar użytkownika
Ger
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2016 21:55:18
Lokalizacja: Pruszków - Milanówek
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez FFK » 06 lut 2016 23:54:19

Ja sądziłem, że u mnie winny winny jest wypadaniu zapłonu na jednym cylindrze, wymieniłem na nowy z poldolota 1.4 GLI na wtrysku ABIMEX, praca silnika sie nie zmieniła, wypadanie zapłonu było, po wymianie sterownika silnika wypadanie zapłonu ustąpiło.
FFK
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 maja 2013 19:59:49
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Ger » 07 lut 2016 00:29:54

a jak podpinałeś i odpinałeś czujnik położenia wałka to miałeś jakieś zmiany w pracy czy nie ?
Avatar użytkownika
Ger
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 sty 2016 21:55:18
Lokalizacja: Pruszków - Milanówek
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez FFK » 07 lut 2016 00:42:03

Tego to nie wiem, będę w tygodniu rozmawiał z mechanikiem moim to zapytam. Wiem, że szukał przyczyny wypadania zapłonu i po wymianie cewek, modułu, przewodów WN, świec zapłonowych i nie było poprawy to wymieniliśmy czujnik, ale jak się auto zachowało po wypięciu to Ci nie powiem.
FFK
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 maja 2013 19:59:49
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Czujnik położenia wału

Postprzez jarektsa » 16 lut 2017 23:03:14

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Frontery 3.2 .Padł mi czujnik wału i mam problem z zakupem nowego. Nigdzie nie mogę go znalezć.Ma ktoś może jakiś numer tego czujnika?
jarektsa
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16 lut 2017 22:58:07
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez vgray1 » 15 gru 2017 19:55:25

wrzuccie jakies zdjecie w ktorym miejscu ten czujnik...auto nie odpala,benzyna dochodzi,na plaku startuje ale po chwili gasnie...
vgray1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15 gru 2017 19:42:53
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

PROBLEMY TECHNICZNE

Postprzez Sewek94 » 22 kwi 2018 19:21:02

Cześć Wam! Jestem nowym użytkownikiem forum, posiadam Frotkę(3.2 automat+LPG,99r,230tys/przebiegu) od 6 miesięcy, zrobiłem w niej już nowe progi, wyprawki i parę drobnych napraw. Nie daje mi spokoju fakt iż dolewam 2l litry oleju na 1000km, co dziwne autko nie dymi praktycznie wcale a olej znika, pod spodem brak wycieków. Powiedzcie mi czy to na 100% będą pierścienie czy coś innego? Bo jeśli tak to wyliczając sobie remont kapitalny tego silnika(bo przecież nie wymienię samych pierścieni) to koszt mnie delikatnie mówiąc przerasta. A tu jest chcę dokupić opony, zrobić lift i kilka rzeczy. Druga sprawa jest taka, że autko chodzi idealnie na LPG( nie sekwencja) a na benzynie nie trzyma obrotów i gaśnie, jedynie jak nacisnę na pedał to chodzi, odpala na benzynie bez wciskania gazu ale gaśnie po 4 sekundach, wymieniony silniczek krokowy i nadal to samo. Pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu, ale w miejscu gdzie czujnik powinien być to go nie ma :niewiem: . Gdy ją kupowałem wszystko działało idealnie, na dzień dzisiejszy mam dylemat czy to auto trzymać, naprawiać czy po prostu sprzedać i kupić coś innego?
Sewek94
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 kwi 2018 20:33:22
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: PROBLEMY TECHNICZNE

Postprzez drech » 22 kwi 2018 19:39:42

Te silniki generalnie biorą olej, ale 2l na 1000 km to faktycznie dużo. Duża szansa że to pierścienie.
Czujnik wałka rozrządu znajduje się na lewej głowicy przy grodzi od strony kolektora. Ciężko się tam dostać.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Sewek94 » 23 kwi 2018 09:20:58

Szukałem. W miejscu gdzie powinien być jest zaślepka.. czyli generalnie gra nie warta świeczki, koszt takiego remontu to grubo ponad 5 tyś. Chyba zdecyduje się na jakiś silnik R4 a ne v6 bo to mnie zje:)
Sewek94
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 kwi 2018 20:33:22
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez jrzeuski » 23 kwi 2018 11:29:12

To chyba jakiś ulep i faktycznie lepiej sprzedać na graty. Kupi ktoś ogarniający te silniki i będzie miał źródło części a Ty sobie kupisz emerytowóz skoro V6 i 200KM Cię przerasta ;-)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Sewek94 » 23 kwi 2018 15:16:37

Kolego, ale czy ja powiedziałem, że przeraża mnie 205 KM i V6? Nie tu nie chodzi o to, liczyłem że kupuje auto w bdb stanie a okazało się tak jak widać NIESTETY... To, że auto bierze nawet 10l oleju /1000 nie kwalifikuje się do "sądzenia się z poprzednim właścicielem"
Sewek94
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 kwi 2018 20:33:22
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez drech » 23 kwi 2018 17:19:27

Przy założeniu samej wymiany pierścieni trzeba kupić pierścienie, uszczelki pod głowice i splanować głowice. Biorąc tylko to pod uwagę nie jest tak drogo. Gorzej jak przy okazji zaczyna się robić inne rzeczy...
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez Semir » 23 kwi 2018 17:25:10

Sewek94 napisał(a):Kolego, ale czy ja powiedziałem, że przeraża mnie 205 KM i V6? Nie tu nie chodzi o to, liczyłem że kupuje auto w bdb stanie a okazało się tak jak widać NIESTETY... To, że auto bierze nawet 10l oleju /1000 nie kwalifikuje się do "sądzenia się z poprzednim właścicielem"


Jak będziesz wymieniam silnik to stary bardzo
chętnie przygarnę.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czujnik położenia wału

Postprzez tupek » 25 kwi 2018 21:37:15

Czujnik położenia wałka rozrządu jest tutaj.
Obrazek
Ja bym sprawdził dokładnie czy nie ma wycieku z czujnika lub okolic miski, bo podczas jazdy olej może być rozbryzgiwany.
Jeżeli jest sucho to tylko remont.
Niestety ten silnik jest specjalnej troski.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: PROBLEMY TECHNICZNE

Postprzez v1sua1 » 30 kwi 2018 22:25:45

Sewek94 napisał(a):Cześć Wam! Jestem nowym użytkownikiem forum, posiadam Frotkę(3.2 automat+LPG,99r,230tys/przebiegu) od 6 miesięcy, zrobiłem w niej już nowe progi, wyprawki i parę drobnych napraw. Nie daje mi spokoju fakt iż dolewam 2l litry oleju na 1000km, co dziwne autko nie dymi praktycznie wcale a olej znika, pod spodem brak wycieków. Powiedzcie mi czy to na 100% będą pierścienie czy coś innego? Bo jeśli tak to wyliczając sobie remont kapitalny tego silnika(bo przecież nie wymienię samych pierścieni) to koszt mnie delikatnie mówiąc przerasta. A tu jest chcę dokupić opony, zrobić lift i kilka rzeczy. Druga sprawa jest taka, że autko chodzi idealnie na LPG( nie sekwencja) a na benzynie nie trzyma obrotów i gaśnie, jedynie jak nacisnę na pedał to chodzi, odpala na benzynie bez wciskania gazu ale gaśnie po 4 sekundach, wymieniony silniczek krokowy i nadal to samo. Pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu, ale w miejscu gdzie czujnik powinien być to go nie ma :niewiem: . Gdy ją kupowałem wszystko działało idealnie, na dzień dzisiejszy mam dylemat czy to auto trzymać, naprawiać czy po prostu sprzedać i kupić coś innego?


Zrobienie głowic 1,5 k ( dwie sztuki, gotowe do założenia i nie trzeba ściągać wałków aby je przykręcić )
Komplet uszczelek ( w tym pod głowice ) + pierścienie + kompletny rozrząd z pompą wody i napinaczem + śruby do głowic 1,5 k (graty przysłane z usa)
Koszt samych części i zrobienie głowic licz 3000 pln uważam że mechanik za robotę wziąłby góra 2000 czyli masz 5 k ;)

Samo wyjęcie silnika nie zajmuje wiele czasu, niecałe 3 godz we dwie osoby i stoi goły słupek bez głowic ( gorzej jest pozakładać tą całą "biżuterię" jak już włożysz tego byczka ;) ), także jak przyzwoity warsztat to ogarnie temat w góra 3 dni jak mu dostarczysz wszystko.

Pamiętaj zawsze licz pare zł więcej coś wyjdzie w trakcie, a to szlif kolektorów wydechowych, urwana jakaś śruba, uszczelki do wydechu, a to przydało by się zajrzeć do rozrusznika/alternatora bo na wierzchu. Płyny chłodniczy, wspomagania, do silnika to odrazu bańkę 10 l.

Jak wyrwałeś te auto do 6000 pln to ja bym robił przynajmniej wiesz że jeździ i jak zrobisz będzie dalej latać (załóżmy)
Druga sprawa jak poprzedni właściciel nie wspomniał że tyle oleju wciąga a umowę dobrze napisałeś to masz jeszcze furtkę aby go zwrócić chociaż po 6 miesiącach to już popij wodą. Powodzenia ;)

Zapomniałem dodać to na pewno są pierścienie i na pewno są prowadnice zaworów wraz z uszczelniaczami.
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron