Widzę, że dla Ciebie to jest oczywiste. Ale nie dla mnie. W tym silniku robię to pierwszy raz. To że jest to pod pokrywami zaworów to jest oczywiste. Mam zdjęte pokrywy. Widzę wałki i tryby. Ale nie widzę żadnych kropek ani znaków czy napisów o których pisałeś. Nie wiem nawet gdzie ich szukać i co względem czego ustawić.
Z tym napięciem to widzę będzie prosta sprawa. Czyli zdejmuję bez blokowania M5 i naciągnę "na stole" żeby mieć pewność że jest dobrze. Teraz to one w ogóle mogą nie być naciągnięte.
-- 16 lut 2019 20:14:23 --
Wrzucam zdjęcie wałków z trybami. I gdzie ja mam szukać tych kropek? Muszę synchronizować wałek pośredni z trybami wałków. I gdzie jakie znaki mają się zgrywać?
-- 16 lut 2019 22:12:31 --
Dobra, już mam. Znalazłem w necie zdjęcia co mnie wreszcie naprowadziło. Kropki a w zasadzie otwory w wałku pośrednim są widoczne bez problemu. Ale nie mogłem się doszukać na kołach. Okazuje się, że to na kołach to są delikatne grawery. Cholernie słabo widoczne. Trzeba wiedzieć jak to wygląda żeby znaleźć. Mi chyba pomogło to że teraz szukałem po ciemku i świeciłem latarką. Delikatny grawer zaczął się mienić od światła.
Teraz mogę spokojnie zrzucać wałki. A okazało się, że jeden wałek był źle złożony i przestawiony o ząbek.
-- 17 lut 2019 21:11:24 --
Mam jeszcze jedną zagwozdkę dla znawców. Na jednej głowicy (tam gdzie wałek jest o ząb przestawiony) zauważyłem, że dwie panewki/dociski wałków są zamienione miejscami. Jedna z ssącego jest zamieniona z panewką wydechowego.
Wydaje mi się, że ktoś się pomylił. Chyba, że ja nie wiem o jakiejś praktyce. Co lepiej teraz z tym zrobić? Złożyć tak samo jak jest czy zmontować je na swoim miejscu tak jak powinny być?