Witamy !



[B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez ali » 21 sty 2014 17:02:37

szymon.ha napisał(a):To z jakiego materiału warto by zrobić tą uszczelkę?


ale którą ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 21 sty 2014 17:21:19

Tą pod kolektor.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez ali » 21 sty 2014 18:09:27

szymon.ha napisał(a):Tą pod kolektor.


z czego masz robić, kup , najlepiej używki
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 21 sty 2014 18:34:21

Jestem zdania że lepiej dorobić w z dobrego materiału, niż kupować używaną. W czwartek napiszę z czego będzie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez drech » 21 sty 2014 22:44:34

Te uszczelki są zrobione z twardego i kruchego plastiku pomiędzy dwoma elementami metalowymi. Pewnie najlepiej jest je dorobić z tego samego materiału. Nie wiem czy amelinium zda egzamin. Spróbuj - przekonasz się. Gorzej jak wgnieciesz kolektor lub głowice zamiast dorobionej uszczelki...
Nie ma potrzeby korzystania z klucza dynamometrycznego. Wystarczy dokręcić z wyczuciem. Jeżeli jednak miałbyś klucz, to moment dokręcenia wynosi 26Nm, więc do opanowania nawet kluczem na 1/4". Dojdziesz do każdej śruby/nakrętki.
Pomysł z podnoszeniem kolektora kilka cm nad głowice wydaje mi się kompletnie do duszy, ale jak ktoś lubi się męczyć, to czemu nie?
Ktoś do pomocy może się przydać do podawania piwa i dotrzymywania towarzystwa.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 22 sty 2014 20:59:00

Jeśli mamy tylko do wymiany uszczelki to podnoszenie kolektora starczy.
Ja nie mogłem ściągnąć bo nie wiem jak to ktoś wymyślił ale na tyle przy spodzie kolektora były przykręcone przewody paliwowe...
Ogólnie żałuje że się tego podjąłem :wsciekly: i z uśmiechem na ustach wręczył bym mechanikowi z 200zł za to nawet, a jak mam to jeszcze składać to nachodzi mnie chęć na wykupienie miesięcznego.
Te wtyczki od wtrysków nie wiem kto wymyślił, ale wymyślając jak to wyciągnąć czułem się jak Indiana Jones w peruwiańskiej piramidzie...
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez ali » 22 sty 2014 21:11:47

szymon.ha napisał(a):'''''''''''''''''''''''''''''' jak to ktoś wymyślił ale na tyle przy spodzie kolektora były przykręcone przewody paliwowe...
Ogólnie żałuje że się tego podjąłem :wsciekly: i z uśmiechem na ustach wręczył bym mechanikowi z 200zł za to nawet, a jak mam to jeszcze składać to nachodzi mnie chęć na wykupienie miesięcznego.
Te wtyczki od wtrysków nie wiem kto wymyślił, ale wymyślając jak to wyciągnąć czułem się jak Indiana Jones w peruwiańskiej piramidzie...



Pamiętasz jak pisałem o gumowych rękach :mrgreen:

a wtyczki sa proste jak cep, tylko jak sam piszesz trzeba je "rozpracować" :)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 23 sty 2014 20:34:33

Tylko już byłem myśli aby je uciąć, zanim udało się rozpracować, nie wiem w jakim celu je zastosowano.

Co do gumowych rąk to przewodów z kolektora z tyłu nie odkręciłbyś bez ruszenia go, widać że takie coś było składane jak auto było bez budy.

-- Dodano So 25 sty 2014 20:57:11 --

Nabyłem takie uszczelki:

Obrazek

Środek aluminium 3mm,
Uszczelki dwie po 0,5mm, materiał AF 202 firmy gambit.
Koszt kompletu jednego 45zł.
Czy się na da, zobaczymy.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez drech » 26 sty 2014 00:55:15

Cena przyzwoita. Twój komplet = jedna uszczelka Reinz.
Podziel się wrażeniami po założeniu.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 26 sty 2014 18:13:23

Kompletem nazywam uszczelki na jeden kolektor.
Wszystko chyba ok, bo auto jeździ dobrze.

Chcieli mi zrobić zamiast aluminium z teflonu ale akurat mieli tylko 2mm.

Więc gdyby ktoś potrzebował to może dać znać, bo się pytałem i będą mieli zapisany wzór komputerze.
Także może być z innych materiałów, mieli jeszcze jakiś grafit zwykły i zbrojony, miedź, ogólnie sporo różnego materiału.


Co do wymiany uszczelek, polecam zaopatrzyć się w przewód paliwowy gumowy.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez da_ns2 » 04 paź 2014 19:48:27

Czy ktoś może mi napisać ile śrub trzeba odkręcić aby rozdzielić dolot od głowic. Ja odkręciłem 4 ale nie mogę dolotu zdjąć?
Avatar użytkownika
da_ns2
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 maja 2014 22:30:54
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 04 paź 2014 19:56:52

Nie pamietam dokladnie ale chyba wiecej

Jak widac na zdjeciach wyzej, uszczelek ktore wrzucilem, sa przynajmniej 3 na strone
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez da_ns2 » 04 paź 2014 20:08:02

4 widać było z zewnątrz, to by znaczyło że aby odkręcić więcej trzeba rozpoławiać dolot???
Avatar użytkownika
da_ns2
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 maja 2014 22:30:54
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 04 paź 2014 21:21:31

na każdej stronie masz przy bloku na spodzie kolektora po nakrętce, i między nimi od gry wykręć dwie szpilkki, takie długie przechodzą przez pokrywę na wylot. Z drugiej strony tak samo.
Jeśli kolektor odkręciłeś to już powinien drgnąć i się ruszać, ale z tyłu masz przewody paliwowe które są na blaszcze przykęcone do kolektora, to jets najgorsze co może być.
Ja zdejmowałem kolektor jakieś 4h, montowałem go 7h, przy temperaturze minusowej w garażu...
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez drech » 06 paź 2014 11:34:54

da_ns2 napisał(a):Czy ktoś może mi napisać ile śrub trzeba odkręcić aby rozdzielić dolot od głowic. Ja odkręciłem 4 ale nie mogę dolotu zdjąć?

Odkręciłeś przewód egr?
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez da_ns2 » 06 paź 2014 18:06:39

odkręciłem 4 nakrętki, 4 śruby, ERG, mocowanie przewodów paliwa z tyłu i odczepiłem wężyki podciśnieniowe.. poszło. Dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
da_ns2
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 23 maja 2014 22:30:54
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez JaGrab3 » 21 paź 2014 15:59:06

da_ns2 napisał(a):odkręciłem 4 nakrętki, 4 śruby, ERG, mocowanie przewodów paliwa z tyłu i odczepiłem wężyki podciśnieniowe.. poszło. Dzięki za pomoc


Brzmi to jak by zdjęcie kolektora to była wymiana żarówki :).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez Wojski » 31 gru 2014 13:45:42

szymon.ha napisał(a):Kompletem nazywam uszczelki na jeden kolektor.

Więc gdyby ktoś potrzebował to może dać znać, bo się pytałem i będą mieli zapisany wzór komputerze.


Podziękowania dla kolegi szymon.ha , za zorganizowanie uszczelek pod kolektor ssący . Wczoraj dotarły i zostały założone , czas operacji godzina trzydzieści dwie minuty .Frotka wróciła do życia . :1:
Wojski
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 06 sty 2014 14:38:25
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Sport 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez szymon.ha » 31 gru 2014 17:04:58

Czyli poczta polska nie dziala najgorzej :D
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Nieszczelność w dolocie.

Postprzez Edi066 » 25 mar 2015 07:39:10

Szukając przyczyny wypadania zapłonu wziąłem się za dolot...Odkręcając przepustnicę zauważyłem , że w kolektorze jest pełno brei oleju z piachem/pyłem.Najbardziej oblepiona jest góra (tak z 5mm).Olej dostaje się tam pewnie z odm (nie wiem , czy fachowo nazwałem :niewiem: ) pokryw zaworów.Z prawej pokrywy idzie przed przepustnicę (która także jest uwalona w tej brei z obydwu stron) a z lewej prosto w kolektor.Ma tak być , czy ma być tam czysto ? :niewiem: Udało mi się zrobić tylko takie zdjęcie , nie chcę ściągać kolektora dolotowego do póki nie znajdę uszczelki.

Obrazek
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości