Strona 1 z 2
		
			
				Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 16:39:37 
				przez Łukasz82
				Witam wszystkich.
Mam pytanie. Jakie macie obroty silnika przy prędkości 100km/h, bo u mnie jest 2500-2700, i wydaje mi się że coś jest nie tak.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 16:47:39 
				przez luki18
				A dlaczego tak sądzisz u mnie jak mam niecałe 3 tys przy silniku 2.2 benz. lecę 120-130 

 
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 16:50:13 
				przez Łukasz82
				Pytam bo mam ją od tygodnia i wydaje mi się że 4 bieg ma się ciężko zapiąć i dlatego ma takie wysokie obroty.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:02:35 
				przez jrzeuski
				Na razie to z Twojego profilu nie wynika, że masz Fronterę ani tym bardziej jaką. Różne modele mają różne przełożenia w mostach a skrzyni ręczna inne niż automat.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:08:20 
				przez Łukasz82
				Do wiadomości posiadam Fronterę 3.2v6 z 2000r w automacie dlatego pytam bo jest to dla mnie coś nowego.Co do mostu to nie wiem jeszcze za bardzo co i jak.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:09:35 
				przez brum
				Rozmiar opon też ma jakiś delikatny wpływ.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:12:07 
				przez Łukasz82
				225/70/16-szosowe
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:20:40 
				przez Semir
				Automat będzie miał wyższe obroty przy wyższych prędkościach. 
Ma inne przełożenie i 4 biegi maunal ma 5 wiec będzie różnica.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:25:29 
				przez Łukasz82
				Czyli rozumię , że obroty w granicach 2700 przy 100km/h są czymś normalnym?
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:25:58 
				przez drech
				Policz dobrze biegi. Przy 80km/h wchodzi IV bieg. Przy 90km/h powinien zapiąć się lock-up: obroty powinny spaść z ok. 2500obr/min do niecałych 2000obr/min.
Jeżeli dobrze pamiętam, to 2500obr/min mam koło 110km/h.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:29:45 
				przez Semir
				Wyższe obroty są pryz włączonym trybie sportowym.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
01 lis 2014 17:38:24 
				przez Łukasz82
				Tryb sportowy jest wyłączony jazda nadzwyczaj normalna.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 07:58:45 
				przez Huberek
				brum napisał(a):Rozmiar opon też ma jakiś delikatny wpływ.
Rozmiar opon nie ma wpływu na różnicę wskazań pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem.
Na rzeczywistą prędkość (wskazania GPS-u lub radaru) już tak.
Aaa przepraszam - w automacie z przekładnią hydrauliczną może mieć.
 
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 09:48:53 
				przez smike
				u mnie: IV (automat) 100km/h - 2000obr/min
                                 92-95km/h - 1800obr/min  
to są wskazania w/g licznika, czyli niezależne od rozmiaru opon 

 
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 10:00:12 
				przez Łukasz82
				smike napisał(a):u mnie: IV (automat) 100km/h - 2000obr/min
                                 92-95km/h - 1800obr/min  
to są wskazania w/g licznika, czyli niezależne od rozmiaru opon 

 
To u mnie przy 100km/h mam jakieś 2500obr/min i czasami spadnie na 2000obr/min, ale po chwili wraca spowrotem na 2500-w czym może być problem?
 
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 10:25:07 
				przez Semir
				Wymień olej i filtr.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 12:22:18 
				przez Łukasz82
				Semir napisał(a):Wymień olej i filtr.
Taki mam zamiar, już wszystko mam we wtorek to zrobię. 
A jak by się nie poprawiło to co dalej?
 
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 12:46:00 
				przez Semir
				Jaki masz olej bo mi kiedyś zamiast ATF III chcieli wciśnąć ATF II a jest różnica. 
Wiesz jak to się robi ? 
Ktoś na forum opisywał o wymianie oleju w całym układzie i sporo go weszło. 
Na pytanie co dalej? Na razie nie wiem. Może być coś nie tak w skrzyni. 
Np jedziesz 100 km/h na 3 biegu a nie na 4. 
Zwróć uwagę też na spalanie.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 16:18:30 
				przez Łukasz82
				Nie wiem jaki mam olej ale teraz zaleje ATF III. Co do spalania to nie przekracza mi 15l- oczywiscie LPG.
Ten 4 bieg zalącza sie i przez chwil jest ale jak chce dodac gazu od razu zrzuca na nizszy bieg.
Skrzynia jest 1,5 miesiaca po remoncie wiec mysle ze wymiana oleju jest wskazana.
			 
			
		
			
				Re: Prędkość a obroty silnika.
				
Napisane: 
02 lis 2014 17:42:25 
				przez drech
				Łukasz82 napisał(a):Ten 4 bieg zalącza sie i przez chwil jest ale jak chce dodac gazu od razu zrzuca na nizszy bieg.
Policzyłeś zmiany jak pisałem czy nie?
Łukasz82 napisał(a):Skrzynia jest 1,5 miesiaca po remoncie wiec mysle ze wymiana oleju jest wskazana.
Dlaczego?