Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 20:42:36

Witam, jak w tytule chce zrobić remont silnika i zastanawiam się czy ktoś z forum już takie coś robił i jakie trudności mogą mnie spotkać?
Co do kosztów to już się orientowałem i po moich rabatach wychodzi to tak:
- pierścienie motrex - 200 pln kpl.
- kpl. uszczelek na cały silnik AJUSA - 550 pln
- panewki pewnie są dobre ale wyjdzie w praniu - 100 pln kpl.
- planowanie głowic - 100 pln.
- regulacja luzu zaworowego - we własnym zakresie
- masa uszczelniająca dirko - 15 pln
- filtra, oleju itp.nie liczę bo to norma
Powód takiego remontu może być tylko jeden:) APETYT NA OLEJ !!!
Temat brania oleju przez ten motor to temat rzeka...raz mniej raz więcej a jeszcze innym razem litr na 600km - i tu miarka się przebrała :stop1:
Nie chcę wywołać wojny na forum :killer: , ale moim zdaniem nie są winne temu pierścienie a gumki zaworowe które po prostu ze starości stwardniały i nie uszczelniają zaworów.Jest ich 24 więc olej ma na prawdę jak uciekać.Zastanawiam się też nad wersją aby wymienić same gumki bez zwalania czapek oraz za jednym zamachem zrobić regulację luzów zaworowych.
Dla poprawienia humorów ceny części w ASO:
pierścienie 420 pln na gar - 2520 kpl.
uszczelki na silnik - 3400 pln kpl.
dalej już nie pytałem bo gość mnie rozbawił :D
Choć ostatnio wymieniałem termostat na oryginał z ASO i cena nie była zabójcza bo 100 pln.Przy okazji wymiany termostatu mogłem zaobserwować jak wygląda kolektor ssący w tym samochodzie i powiem Wam że na podstawie tego co zobaczyłem stwierdzam że wina leży po stronie gumek! W środku kolektora pół litra oleju, ku..a wino i pianino :D Bajzel jak niewiem, ale z ciekawości rozebrałem stary kolektor który mam po poprzednim silniku i też to samo, całkiem przypadkiem ostatnio wpadł mi w ręce kolektor z takiego auta po przebiegu 120 tys.km i co?...i też go rozebrałem :D z ciekawości :shock: i jeszcze większy syf !
Podsumowując czy można wykonać remont tego silnika w budzie bo wywalanie go na zewnątrz mnie nie rajcuje.Czy miska wylezie i jest dojście do wału aby odkręcić korby?Zwalenie góry to nie problem bo widzę że jest w miarę dojście do wszystkiego.Jeżeli ktoś robił taką operację to proszę o konkretne odpowiedzi.O szpilkach wiem że lubią się ukręcić ale to loteria i nie mamy na to wpływu - jak się ukręci to będe myślał co dalej z tym fantem :D Najgorsza wersja to kupno bloku za 250 pln.Kosztów robocizny nie liczę bo robię wszystko sam i pojęcie o tym mam :boss:
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 06 mar 2015 20:54:53

sorry ale ceny części które podałeś to ja nie wiem skąd masz?
100zł za panewki :D Chyba z drewna????
Komplet pierścieni za 200pln????

I wyprowadzę Cię z błędu powodem apetytu na olej są pierścienie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 21:01:08

pierścienie
http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-o ... 31912.html
panewki
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-i ... 79739.html

to nie jest moje źródło zakupów to tylko przykład...
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 06 mar 2015 21:03:41

NYGA napisał(a):pierścienie
http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-o ... 31912.html
panewki
http://allegro.pl/panewki-korbowodowe-i ... 79739.html

to nie jest moje źródło zakupów to tylko przykład...


ok. zwracam honor kupuj je i remontuj :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 06 mar 2015 21:04:24

Powodzenia, z niecierpliwoscią czekam na relacje z remontu...
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez ali » 06 mar 2015 21:08:47

Nie wspomnie o zrobieniu głowicy z uszczelniaczami za 100 a przecież wg autora to one winne
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 06 mar 2015 21:13:42

a co da wymiana uszczelniaczy jak prowadnice zaworowe wyje... :D
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 21:16:38

Niestety ten samochód nie współpracuje dobrze co do osiągalności i wyboru części zamiennych ale na głowę nie upadłem żeby dać za uszczelki i pierścienie w ASO 6 tys. a o panewki nawet nie pytałem...jeżeli chodzi o panewki to obstawiam że na 99% są OK bo nie ma żadnych niepokojących objawów.Rude Boy tak na prawdę ten samochód to stary pet, nie oszukujmy się...a silnik do tego kosztuje jak do nowego auta bo 3,5 - 5tys. trzeba dać.Ja już jeden silnik wymieniałem i trafiłem na taki sobie - dałem 3 koła.Lubię grzebać przy aucie i dlatego ten samochód trzymam z żadnym innym autem w mojej stajni nie mam problemów tylko z tym parchem bo tak go nazwałem :D raz go kocham a raz nienawidzę! Tak to już z nami jest :glaszcze: :wsciekly:

-- 06 mar 2015 22:18:28 --

ali napisał(a):Nie wspomnie o zrobieniu głowicy z uszczelniaczami za 100 a przecież wg autora to one winne


Uszczelniacze są w kpl. uszczelek na silnik.

-- 06 mar 2015 22:20:45 --

adrianee36 napisał(a):a co da wymiana uszczelniaczy jak prowadnice zaworowe wyje... :D


Wyjdzie w praniu, narazie to tylko wróżenie z fusów...
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez ali » 06 mar 2015 21:26:11

NYGA napisał(a):, narazie to tylko wróżenie z fusów...


i z tym sie zgadzam w 100%
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez brum » 06 mar 2015 21:28:25

Olej to i tylko dolewaj olej.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 06 mar 2015 21:39:11

Za cene tego remontu kupilby sobie beczke oleju i starczyłoby na dolewki na cale pozostałe zycie Froty :)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 06 mar 2015 21:41:06

brum napisał(a):Olej to i tylko dolewaj olej.


dokładnie
Chyba, że żre taka ilość że po dwóch latach wydasz więcej niż na solidny remont.
Pierścienie do tego silnika kupuje się jedyne słuszna japońskie i komplet na jeden tłok kosztuje ponad 200pln...

jrzeuski napisał(a):Za cene tego remontu kupilby sobie beczke oleju i starczyłoby na dolewki na cale pozostałe zycie Froty :)


Był w krk taki 3.2v6 co zużywał 5l na 1000km. Więc wiesz... :D
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 21:43:51

Wczoraj zamówiłem sobie dwie bańki Shell Rimulla 10W40 półsyntetyk i będe testował na tym oleju, gdzieś wyczytałem że to europejski zamiennik Shell Rotella który podobno działa leczniczo na ten silnik :niewiem: zobaczymy...
Od kiedy go mam leje Castrol Magnatec 10W40 półsyntetyk i za każdym razem przy wymianie stosuje płukankę i mam wrażenie że to wszystko idzie w złą stronę :D bo jest co raz gorzej :(
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 06 mar 2015 21:47:48

leczniczo to na niego zadziała 15W50 - 10W60
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 06 mar 2015 21:50:59

Jak zlopie 5l/1000km, to nie zrobi jeszcze 40tys., zeby beczka sie skonczyla :P
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 21:51:19

adrianee36 napisał(a):leczniczo to na niego zadziała 15W50 - 10W60


Biorąc pod uwagę ilość kilometrów które robię to tym olejem co podałeś wyleczę sobie jedynie portwel :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 06 mar 2015 21:53:50

Tylko nie lej mineralnego, bo to podobno spowoduje już tragedię konkretną.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 06 mar 2015 22:06:13

motul 15W50 kosztuje okolo 120zł za 5L wiec to nie majatek
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 06 mar 2015 22:08:25

Nie chodzi mi o koszty związane z tym spalonym olejem ale o samopoczucie...ciągle się myśli "wziął czy nie wziął" kurde "sprawdzałem czy nie sprawdzałem".Czujnik poziomu u mnie działa ale przysłania mi go monitor od radia który wyjeżdża po przekręceniu kluczyka.Nie wymagam od tego silnika żeby nie brał nic ale niech to robi w granicach zdrowego rozsądku.Lecąc z Bydgoszczy do gdańska autostradą 160-180km/h i w tą i spowrotem patrze na stan a tam minimum a przed trasą zalany na max.Miałem kilka aut V6 w życiu, obecnie mam jeszcze oprucz froty dwie Audi V6 i tam nie muszę sprawdzać stanu przynajmniej co 5tys.km.Kiedyś miałem Opla Combo 1,7 diesel z silnikiem isuzu i od zmiany do zmiany nic nie wciągał...że tutaj we frocie dali tak dupy to ja :niewiem:
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 06 mar 2015 22:12:09

Sprzedaj to auto, bo nie ogarniesz tego.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron