Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 02 kwi 2019 09:26:53

tak
Ja im tłumaczyłem że frota ma problem z PICIEM :mrgreen: oliwy i poprosiłem by zrobili mi większą fazkę na zgarniającym pierscieniu , jednolity olejowy ze sprężynką i normalny uszczelniający.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 06 kwi 2019 21:18:27

Sokol82 napisał(a):Kurczę, to sam już nie wiem.Przyglądałem się zgarniającemu i wydaje się odpowieni.Ma rant.Ale jak mówisz że są lipne to szkoda by było składać silnik.


Chłopie nie baw się w żadne dorabianie pierścieni chyba że masz sporo siana. Kup nominał NPR i będzie to jeździło, oczywiście jak szczeliny w tłokach nie są wyklepane a dam se rękę obciąć że nie są.
Uszczelki pod głowicę victor reinz (bo tylko takie u nas w PL są dostępne w normalnej cenie) dokręć 80 niuta bo 64 czy tam 67 na finish to mało.
Szpilki jak nie zniszczone to daj stare ori. lepsze te niż nowe niewiadomego pochodzenia.

Powodzenia w remoncie!!!
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez lysy » 07 kwi 2019 10:01:47

Zdjęcia i nr zamiennika (od AUDI) który zastosowałem są w wątku. Może nie warto ryzykować ze starymi śrubami skoro jest dostępny zamiennik
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez marek230482 » 07 kwi 2019 19:49:00

v1sua1 napisał(a):
Sokol82 napisał(a):Kurczę, to sam już nie wiem.Przyglądałem się zgarniającemu i wydaje się odpowieni.Ma rant.Ale jak mówisz że są lipne to szkoda by było składać silnik.

Szpilki jak nie zniszczone to daj stare ori. lepsze te niż nowe niewiadomego pochodzenia.

Proszę, nie afiszuj się z takimi zabobonami. Potem jest powielanie takich bzdur.
Dostępność części w Polsce jest nędzna. Sprawdzałem kilka źródeł polecanych tu na forum to koszt części (uszczelki, śruby) to kosmos. Z eBay można to ściągnąć za na prawdę niewielkie pieniądze (u nas części do fiata bywają wyższe).
Nie ma sensu kombinować. Nie bagatelizowałbym tego bo poza uszczelkami UPG i śrubami jest jeszcze kupa innych uszczelek i rozrząd - robocie nie wspomnę. Chyba, że ktoś lubi ćwiczyć po parę razy tą samą czynność :grin:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 08 kwi 2019 18:59:23

marek230482 napisał(a):
v1sua1 napisał(a):
Sokol82 napisał(a):Kurczę, to sam już nie wiem.Przyglądałem się zgarniającemu i wydaje się odpowieni.Ma rant.Ale jak mówisz że są lipne to szkoda by było składać silnik.

Szpilki jak nie zniszczone to daj stare ori. lepsze te niż nowe niewiadomego pochodzenia.

Proszę, nie afiszuj się z takimi zabobonami. Potem jest powielanie takich bzdur.
Dostępność części w Polsce jest nędzna. Sprawdzałem kilka źródeł polecanych tu na forum to koszt części (uszczelki, śruby) to kosmos. Z eBay można to ściągnąć za na prawdę niewielkie pieniądze (u nas części do fiata bywają wyższe).
Nie ma sensu kombinować. Nie bagatelizowałbym tego bo poza uszczelkami UPG i śrubami jest jeszcze kupa innych uszczelek i rozrząd - robocie nie wspomnę. Chyba, że ktoś lubi ćwiczyć po parę razy tą samą czynność :grin:


A co tu kombinować dajesz stare szpilki i koniec, miałem w ręku zestaw z ebay i szpilki nowe ori pomierzyłem je i wiem co mówię. Baa miałem cały zestaw uszczelek z ebay, mówię Ci kupuj i zakładaj. Po remoncie nawet jak odkręcisz korek od chłodnicy będziesz czuł te hamerykańskie uszczelki i szpilki hahaha ;)

Po za tym ten silnik wcale niema kupy uszczelek, tylko jest problem z kupieniem niektórych u nas w PL.

Rozkręcałeś kiedykolwiek ten silnik czy się tylko AFISZUJESZ swoją wiedzą na jego temat z przeczytanych informacji na tym forum? :boss:
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez marek230482 » 08 kwi 2019 20:15:10

Kolego sympatyczny. A przeszło Ci przez myśl kiedykolwiek, że różnice między nową a starą szpilką/śrubą to nie tylko mm na gabarycie? Zwłaszcza, że długość akurat nie ma znaczenia. :roll: skoro już te szpilki tak wnikliwie "obadałeś" to przynajmniej podaj namiar na to laboratorium pomiarowe :boss: Czy ja się afiszuję? Nie. Ja się pewnie na niczym nie znam. Piekarz jestem. A że w tej chwili właśnie mam rozkręcone 6Vd1 to zapewne czysty przypadek. Ot dotarłem do tłoków szukając bezpiecznika..... :grin: taki mój debiut :mrgreen:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 08 kwi 2019 21:15:19

marek230482 napisał(a):Kolego sympatyczny. A przeszło Ci przez myśl kiedykolwiek, że różnice między nową a starą szpilką/śrubą to nie tylko mm na gabarycie? Zwłaszcza, że długość akurat nie ma znaczenia. :roll: skoro już te szpilki tak wnikliwie "obadałeś" to przynajmniej podaj namiar na to laboratorium pomiarowe :boss: Czy ja się afiszuję? Nie. Ja się pewnie na niczym nie znam. Piekarz jestem. A że w tej chwili właśnie mam rozkręcone 6Vd1 to zapewne czysty przypadek. Ot dotarłem do tłoków szukając bezpiecznika..... :grin: taki mój debiut :mrgreen:


ch*j tam ajtam patatajtam...
Długość, grubość i twardość tej śruby ma znaczenie.
Stare orginał i nowe orginał isuzu nie różniły się na długości z tolerancją do 0.2 a to znaczy że stare się nie wyciągnęły, gwint w starych był nie zniszczony.
Kolega wcześniej napisał co zresztą nie zauważyłem, że mogą podejść od AUDI.
Może i to zamiennik ale do AUDI. Dalej twierdze, że wolałbym założyć stare ori niż nawet ZAMIENNIK DO AUDI który na średnicy jest pewnie mniejszy 1.5mm, a głowica do audi jest przykręcana na 10 śrub za to w 6VD1 na 8 co pewnie już wiesz.


Kończmy ten spór o to który ma większego bo to trzeba by ustać obok siebie, długość grubość ma znaczenie.
Ze szpilkami to była moja rada zamiast kupna nowych nie wiadomo jakiej firmy na ebay.
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez marek230482 » 08 kwi 2019 21:32:09

To jest Twoje zdanie. Moje jest takie że od kilkunastoletniej, starej śruby jest lepsza jakakolwiek nowa. Zakładanie używanej śruby głowicy to jak zakładanie używanego paska rozrządu.
Poza tym w serwisówce wyraźnie jest napisane, że trzeba zmienić. I to właśnie ze względu na zmęczenie materiału a nie głupie wymiary na które się uparłeś.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 08 kwi 2019 23:00:31

marek230482 napisał(a): Z eBay można to ściągnąć za na prawdę niewielkie pieniądze (u nas części do fiata bywają wyższe).


Jak już kupiłeś te uszczelki z ebay, to podpowiem parę rad.

Dwa oringi z wtopioną metalową podkładką są między magistralą olejową a pompą oleju i chyba jeszcze na połączeniu smoka. Przed montażem proponowałbym jeszcze posmarować jakąś uszczelką w płynie dlatego że stwardnieją-skurczą i zaczną puszczać(słabsze ciśnienie oleju na wolnych). Tak samo zaślepki wałków w głowicy 8szt wciskać na sylikon a najlepiej odkręcić panewkę wałka dać sylikon-kapselek i skręcić. U chłopa który miał założone z ebay te kapsle po 5k km. palcem je obracałem i wyjąłem najzwyczajniej magnesem.
Przez te kapsle zarzygany był cały motor. Ogólnie uszczelki kaszana. Dodam jeszcze, że po 7k km przyjechał ponownie, tym razem ciśnienie w układzie. Co się okazało podniesione obydwie głowice jakby śruby niedokręcone. Szpilki i UPG były nowe z ebay.

Odnośnie jeszcze twojego zdania, zawsze lepsza jest nowa śruba pod warunkiem że z pewnego źródła. Bo może się okazać że ta nowa będzie z plasteliny jak w/w.

Powodzenia!
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez marek230482 » 09 kwi 2019 10:21:51

Na pewno dam znać jak plastelinowe szpilki mi puszczą :mrgreen: chyba że już komuś puściły???
Odnośnie dekli na wałki to jest oczywiste, że wkleja się na sylikon bo one nie mają żadnych uszczelek. Krzyż na drogę temu co je zmontował bez sylikonu.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 09 kwi 2019 14:54:32

v1sua1 napisał(a):
Sokol82 napisał(a):Kurczę, to sam już nie wiem.Przyglądałem się zgarniającemu i wydaje się odpowieni.Ma rant.Ale jak mówisz że są lipne to szkoda by było składać silnik.


Chłopie nie baw się w żadne dorabianie pierścieni chyba że masz sporo siana. Kup nominał NPR i będzie to jeździło, oczywiście jak szczeliny w tłokach nie są wyklepane a dam se rękę obciąć że nie są.
Uszczelki pod głowicę victor reinz (bo tylko takie u nas w PL są dostępne w normalnej cenie) dokręć 80 niuta bo 64 czy tam 67 na finish to mało.
Szpilki jak nie zniszczone to daj stare ori. lepsze te niż nowe niewiadomego pochodzenia.

Powodzenia w remoncie!!!

Te nowe pierscienie możesz sobie w :dupa: wsadzić
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 09 kwi 2019 19:48:06

przemekcrx napisał(a):Te nowe pierscienie możesz sobie w :dupa: wsadzić


Każda pliszka swój ogonek chwali ;) a i na tych tańszych obleci 120k i więcej to jest przez pięć lat co miesiąc po 2000 km.
Ja już na tych NPR przejechałem 20 000 km od wymiany do wymiany nie dolewałem, po bagnecie ubyło może 150ml.
Na planetisuzoo ludzie NPR zakładają i jakoś im nic nie wybuchło.

Warto dołożyć do części jak się samemu wszystko ogarnia, doliczcie robociznę to samochód nie jest tego wart i to jest fakt.
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez marek230482 » 09 kwi 2019 20:22:01

Jakbym miał oddawać do mechaników wszystkie swoje auto to dawno bym sobie wziął nowe w leasing :boss:
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 09 kwi 2019 21:24:40

marek230482 napisał(a):Na pewno dam znać jak plastelinowe szpilki mi puszczą :mrgreen: chyba że już komuś puściły???
Odnośnie dekli na wałki to jest oczywiste, że wkleja się na sylikon bo one nie mają żadnych uszczelek. Krzyż na drogę temu co je zmontował bez sylikonu.


Kupno na ebay kit gaskets odradzał mi brat który tam mieszka, po sprawdzeniu cen markowych zestawów była dwa razy wyższa.
Za to na ebay dobra była cena kompletnego rozrządu razem z pompą wody i się opłacało, bo w sklepie dochodził jeszcze podatek.

Odnośnie szpilek, właśnie puściły co prawda nie u mnie ja miałem ori isuzu. Kolega składał silnik zresztą ja mu pomagałem, każda jedna śrubka była dokręcona takim momentem jak przykazano a jednak po ok 10 000 km podniosło obydwie głowice wszystko składane było na zestawie z ebay razem ze szpilkami. Silnik nie był przegrzany ani katowany nie sądzę aby nawet kręcił go do 6tyś poprostu jeździł normalnie. Te same przypadki opisywali forumowicze planetisuzoo którzy pozakładali te tanie zestawy.

A kapselki ja wciskałem, wtedy były miękkie i ciężko wchodziły, same w sobie są uszczelką bo są większe niż otwór. W tym otworze jak zauważyłeś jest wyżłobiony po obwodzie rowek z ostrymi krawędziami które nie pozwalają zaślepce się wysunąć. W otworze na kapsel jest też kanał spływowy do oleju jak go sylikonem zalepisz... to sam se odpowiedz na to pytanie. Daj tego sylikonu ale z głową.

Ja Tobie nie próbuję dosrać, w ostatnich dwóch latach rozbierałem i składałem trzy takie silniki w tym jeden swój.
Wiem ile to kasy i pracy, chociaż teraz wyjęcie i rozebranie tej vałki to niecałe dwie godziny a poskładanie z odpaleniem w 8 godz. także ujdzie ;)
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 09 kwi 2019 21:41:52

Chwale bo pewnie mam dłużej frote niż ty :mrgreen:
I zrobiłem lepiej niż ty.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez v1sua1 » 09 kwi 2019 22:12:27

przemekcrx napisał(a):Chwale bo pewnie mam dłużej frote niż ty :mrgreen:
I zrobiłem lepiej niż ty.


Pewnie masz dłużej niż ja ;)
Pewnie zrobiłeś lepiej niż ja ;)
Efekt ten sam oleju nie bierze, ale faktycznie masz lepsze pierścienie :1:
v1sua1
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 10 paź 2015 09:31:51
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez lysy » 09 kwi 2019 22:50:27

Przyznaje jednogłośnie

Złotą Łopatę Druciarstwa

Obrazek
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez tupek » 10 kwi 2019 06:18:27

Jak ktoś noszący się z zamiarem kupna frontery poczyta ten temat, to już nie będzie chciał o tym silniku słyszeć. :?
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 10 kwi 2019 06:26:18

Forum każdego samochodu tak ma, że jak dobrze się wczyta, to każdej wersji należy unikać :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 10 kwi 2019 06:46:56

Mam warsztat samochodowy i w 8 godzin nie zrobię takiego remontu nawet silnika 4 cylindrowego..
chyba że szlif głowic na kolanie tuby silikonu i uj niech się klent martwi ;)
Piszesz że szpilki się nie rwią poszukaj to było nie dawno jak się urwała :mrgreen:
Zrobiłem remont swojej 3.2 kilka lat temu, podważyłem kilka teorii ;) i tyle w temacie ..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron