Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 28 mar 2015 19:39:09

Jak coś to wiesz że pompa to nie jest do wyboru i musi być ze stożkiem...?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 28 mar 2015 20:34:17

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:12:59 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 14:17:20

Nowy plan:
Zakupiłem silnik do froty z angola z dość skomplikowaną historią.Silnik od znajomego więc nie będzie lipy...ale...jak zwykle jest jakieś ale...silnik stał przez trzy lata.Silnik jest po przebiegu 60tys.mil.nie grzebany nie kombinowany.Z racji stania przez taki czas mam pewne obawy, czy słuszne zobaczymy.Zabawne jest to że dałem za niego 600 pln wraz z całym osprzętem, jest nawet tempomat:)ale brakuje jedynie rozrusznika i koła zamachowego bo to był automat i sprzedał ze skrzynią...i tu jest problem bo nie ma jak zmierzyć kompresji.Czy ma ktoś może jakieś pomysły jak zmierzyć kompresje w tym silniku bez rozrusznika.Tak sobie myślę wykręcić świecę żeby nie było oporów i zmierzyć kręcąc wałem przy pomocy dużego młota hilti tylko do grota muszę dospawać nasadkę na klucz.Jakieś pomysły mile widziane....
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 30 mar 2015 14:40:08

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:13:14 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 30 mar 2015 14:52:40

Ja bym gary zalał naftą i sprawdził ile czasu silnik to utrzyma. Przy okazji przesmaruje to pierścienie, bo po tak długim postoju to gładzie cylindrowe zapewne wyschły na wiór.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 15:11:16

Chcę zobaczyć jaką ma kompresję, powie mi to trochę o stanie pierścieni - choć nie o olejakach a w nich ponoć problem.Jak bym znał kompechę to wtedy decyzja o ewentualnym remoncie.Olej w silniku jest brudny co "dobrze" o nim świadczy bo u mnie nawet po 10000 tys.km. nadal czysty - ciągłe dolewki:)Kumpel od którego kupiłem mówi że silnik był igła i żeby go zakładać i nie kombinować a ja mam obawy bo wiem co znaczy przekładka tego silnika i jak się trzeba naje... :niewiem:
Nie wiem co robić?Czy wymienić dla pewności uszczelniacze zaworowe, uszczeniacz na wale od strony skrzyni, regulację zaworów i finito czy bawić się w pierście głowice itp.
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 30 mar 2015 16:38:26

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:13:28 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 17:01:27

Wiele przeczytałem na temat tych silników na tym i na zagranicznych forach ale nigdzie nie jest to poparte dowodami a jedynie gdybaniem.Temat pierścieni to jedna wielka zagadka :D Nikt nie wypowiedział się nigdy konkretnie na ten temat.Po konsultacji z Sebolem dowiedziałem się że powstają rysy na gładzi cylindrowej co pewnie wiąże się też z owalizacją cylindrów i to jest problem tych motorów.Seba trochę już tych silników rozebrał i chyba wie co mówi.Trochę się boję gówna ruszać bo wiadomo jak to z gównem :D Pierścieni oryginalnych nie kupię bo wołają ponad 400 pln na jeden gar a ja na głowę nie upadłem :shock: W grę wchodzi tylko zamiennik motrex 200 pln lub jakieś inne(nie pamiętam nazwy) za 360 pln za kpl. na cały motor.Wszytko by powiedziało otwarcie silnika ale niestety taki zabieg napędza dodatkowe koszty - uszczelki, planowanie itp.Szczerze to nie chce mi się wierzyć że pierścienie zamienniki nie przelatają mi 100.000km. - takie jest moje oczekiwanie co do tego zabiegu a potem niech się dzieje wola nieba :DCzytałem jeszcze o za małych lub zapchanych dziurkach w tłoku odprowadzających olej - może je rozwiercić???
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 30 mar 2015 21:38:17

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:13:45 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 21:56:22

przemekcrx napisał(a):Co do pierścieni olejowych to mnie zawsze zastanawiał jeden szczegół
przecież mamy
1-pierscień smarujący na samym dole
2-pierscień zgarniający w środku czyli zgarnia oliwę
3- uszczelnijący robi ciśnienie
Moim zdaniem wina leży po stronie zgarniającego oliwę a nie smarującego .......chyba ktoś namieszał troszkę w temacie albo ktoś zle określił pierscienie
W sumie nawet nie widziałem fotki zapieczonego pierścienia w 3,2


A więc dla niewtajemniczonych wyjaśniam :D
Licząc pierścienie od góry tłoka (denko):
1)pierścień kompresyjny odpowiada za kompresję 93.40mm x 1.5mm
2)pierścień kompresyjno zgarniający odpowiada za kompresję 93.40mm x 1.5mm
3)pierścień zgarniający odpowiada za smarowanie olejowe 93.40 x 4mm
Problem polega na tym że pierścień nr 3 jest rodzaju szczelinowego (jednoczęściowy)a powinien być trzyczęściowy bo według mnie w tym właśnie leży problem brania oleju w tych motorach.Jutro podzwonie i może coś dobiorą albo dorobią trzyczęściowe.
Dziękuje za uwagę :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 30 mar 2015 22:03:45

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:13:58 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 22:10:48

Przemekcrx czy dobrze rozumiem że we frocie 3.2 wymieniłeś gumki???
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 30 mar 2015 22:14:22

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:14:12 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 30 mar 2015 22:28:25

Z niecierpliwością czekam na rezultaty tego zabiegu, ja na razie zaleje gary naftą i niech się pomoczy :D może wymienie gumki bo mam już kupione i lookne na luzy zaworowe.Nie spieszy mi się bo mam w razie W 2gi silnik w garażu i 8L.oleju na dolewki :D Mój kopci z rana na zimno i ostatnio poprosiłem mojego tatusia żeby się przejechał za mną i kuknoł czy dymi...przeciągnąłem max dwójkę i tata tak naprawde nie był potrzebny bo sam widziałem w lusterku jak puścił bąka w momencie zmiany biegu na trzy :DCo ciekawe dym był szary a nie niebieski???Pewnie z silnikiem będzie co raz gorzej, jak ktoś zapyta to powiem że to taki doinwestowany diesel:D

2472
Prawdopodobnie w budowie pierścienia olejowego leży problem oraz w zapchanych kanalikach...


2473
Ten system jest moim zdaniem lepszy i jak będe zmieniał to poszukam takich pierścieni!
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 31 mar 2015 07:25:09

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:14:30 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 31 mar 2015 18:38:57

Jestem w trakcie załatwiania pierścieni firmy NPR - made in japan, opinie na necie dobre w życiu kilka moto na nich złożyłem i nie było żadnego ziewania :)Cena za kpl. ok. 300 pln także bardzo rozsądna.Dziś byłem w bardzo znanej firmie tuningowej w bydgoszczy i jak powiedziałem że w aso za pierścienie do mnie wołają 420 pln na gar to gość się zapytał czy jeżdże bugatti veyron :D :D :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez bart322 » 31 mar 2015 20:16:15

300 pln za komplet to nie rozsadna cena, ale bardzo tania. Zastanowilbym sie nad jakoscia.
Goetze do DTI kosztuja ok 700.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 31 mar 2015 20:33:52

bart322 napisał(a):300 pln za komplet to nie rozsadna cena, ale bardzo tania. Zastanowilbym sie nad jakoscia.
Goetze do DTI kosztuja ok 700.


Co masz na myśli pisząc "jakość"???
Myślisz że nie wytrzymają do następnej zmiany oleju???
Czy nie przelatają tyle co oryginał???
Bo dla mnie mają przelatać 100.000km i zapominam o tym pięknym aucie :D Nie ma się co oszukiwać auto bez przyszłości z tendencjami spadkowymi pod każdym względem!
Goetze nie ma pierścieni do 3.2, ten silnik nie daje zbyt dużego wyboru...to nie VAG że można sobie wybierać...zakup części jest porównywalny z czasami PRLu :D
Za oceanem jest spory wybór ale u nas komuna!
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 31 mar 2015 20:41:34

W USA te pierścienie NPR kosztują 46$ więc u nas cena wychodzi normalna.

Tylko tam podają że ten jeden to ma szerokość 3mm a nie 4mm.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 31 mar 2015 20:45:44

szymon.ha napisał(a):W USA te pierścienie NPR kosztują 46$ więc u nas cena wychodzi normalna.

Tylko tam podają że ten jeden to ma szerokość 3mm a nie 4mm.


http://cermotor.com.pl/produkt/46428/NP ... 8-%29.html
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości