Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 09 mar 2015 08:44:41

Na planetisuzu w podobnym wątku pisali ze powodem jest za mała przepustowość otworów powrotu oleju w tłokach, podobno od któregoś roku zaczęto produkować tłoki z dodatkowa ilością otworów (?!?!) lub niektórzy sami nawiercali dodatkowe otwory, teoretycznie w przypadku wyższych obrotów jest mniej czasu na odpływ oleju a najbardziej pali na wysokich obrotach....
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 14:38:15

Dziś trochę testowałem i u mnie kopcenie występuje w takich momentach jak:
- zaraz po odpaleniu (na ciepłym i zimnym)
- rozpędzanie na max bucie, każda zmiana biegu fioletowy dymek z tłumika
Wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe które dzisiaj zakupiłem 10 pln za szt. po upuście firmy ELRING, są dwa rodzaje inne na zawory wydechowe i inne na zawory ssące.Może jutro się za to wezmę...
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 16:07:30

NYGA ile tego oleju zużywa na 1000km?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 18:07:43

RudeBoy napisał(a):NYGA ile tego oleju zużywa na 1000km?


Ciężko powiedzieć, zależy od obciążenia silnika i od stylu jazdy.Kobieta jezdzi dość ostro i nie boi się dużych prędkości :)
Jak ciągne przyczepę z quadem + 450kg, skuterami wodnymi + 1000kg czy jachtem + 1800kg to weźmie nawet 2l. na 1000km
jeżeli zwykłe latanie na pusto to ok. 400-800ml. na tysiaka.
Często jezdzimy autostradami u nas i za granicą przy prędkościach rzędu 160-180km/h potrafi ładnie wciągnąć :shock:
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 09 mar 2015 18:22:20

To ten typ tak ma trochę.
Ja kupuje na wymianę oleju 8l, wymieniam olej, reszta na dolewki, wczoraj zmieniłem olej, jak było minimalnie powyżej ADD na bagnecie, więc liczyłbym że przez ten okres spalił średnio na 1000km jakoś 0,3l, bo zrobiłem jakoś trochę ponad 11k km.
Wygląda to tak że jak się jedzie w trasę i jedzie ok 100km/h to tego zużycia praktycznie w ogóle nie ma, ale wystarczy pojechać pojeździć w terenie trochę i kręcić na odcince aby zobaczyć że oleju ubyło, tak samo jak właśnie jedzie się autostradą szybciej i np. przy 140km/h tez już widać że coś tam bierze, ale ogólnie to mi za dużo nie bierze jak widać.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 18:50:32

NYGA napisał(a):
RudeBoy napisał(a):NYGA ile tego oleju zużywa na 1000km?


Ciężko powiedzieć, zależy od obciążenia silnika i od stylu jazdy.Kobieta jezdzi dość ostro i nie boi się dużych prędkości :)
Jak ciągne przyczepę z quadem + 450kg, skuterami wodnymi + 1000kg czy jachtem + 1800kg to weźmie nawet 2l. na 1000km
jeżeli zwykłe latanie na pusto to ok. 400-800ml. na tysiaka.
Często jezdzimy autostradami u nas i za granicą przy prędkościach rzędu 160-180km/h potrafi ładnie wciągnąć :shock:


No to teraz zastanów się czy może silnik łyknąć 2l oleju na 1000km przez uszczelniacze zaworowe.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 09 mar 2015 19:46:43

RudeBoy napisał(a):
No to teraz zastanów się czy może silnik łyknąć 2l oleju na 1000km przez uszczelniacze zaworowe.


Moze.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 19:54:09

Chyba jak leżą na półce
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 19:55:35

RudeBoy napisał(a):
NYGA napisał(a):
RudeBoy napisał(a):NYGA ile tego oleju zużywa na 1000km?


Ciężko powiedzieć, zależy od obciążenia silnika i od stylu jazdy.Kobieta jezdzi dość ostro i nie boi się dużych prędkości :)
Jak ciągne przyczepę z quadem + 450kg, skuterami wodnymi + 1000kg czy jachtem + 1800kg to weźmie nawet 2l. na 1000km
jeżeli zwykłe latanie na pusto to ok. 400-800ml. na tysiaka.
Często jezdzimy autostradami u nas i za granicą przy prędkościach rzędu 160-180km/h potrafi ładnie wciągnąć :shock:


No to teraz zastanów się czy może silnik łyknąć 2l oleju na 1000km przez uszczelniacze zaworowe.


Tak może łyknąć i znam masę takich przypadków, jeżeli mówimy o "silnikach" to yamaha fzr 1000 łykała 1l. na 300km, powód uszczelniacze :shock: po wymianie zużycie spadło prawie do zera.Silnik miał jedynie 30 zaworów :D
Odnośnie mojego wyjącego łożyska wymieniłem dziś łożysko w rolce prowadzącej pasek wielorowkowy które się delikatnie klinowało i miało luz (koszt 17pln)...diagnoza nie trafiona :( wyje alternator!
Może ktoś wymieniał łożyska w altku i jak z demontażem oraz rozbiórką tego cuda???
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 09 mar 2015 21:19:09

da sie , robiłem kilka silników, co i potrafiły spalic na lajcie 1-2L na 100km. i wcale to nie musiało byc V6
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 21:57:58

adrianee36 napisał(a):da sie , robiłem kilka silników, co i potrafiły spalic na lajcie 1-2L na 100km. i wcale to nie musiało byc V6


spalic może i 10l oleju...
ale litości... nie przez uszczelniacze zaworowe. Co Wy za brednie opowiadacie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 22:51:55

RudeBoy napisał(a):
adrianee36 napisał(a):da sie , robiłem kilka silników, co i potrafiły spalic na lajcie 1-2L na 100km. i wcale to nie musiało byc V6


spalic może i 10l oleju...
ale litości... nie przez uszczelniacze zaworowe. Co Wy za brednie opowiadacie.


Kiedyś miałem Golfa I Cabrio z silnikiem od VW Corrado 2.9VR6 i Ci powiem że byś się zdziwił ile przez uszczelniacze oleju może silnik spalić :D
Ja wcale nie twierdzę że wymiana samych uszczelniaczy zlikwiduje problem brania oleju, ale na pewno w większym stopniu go ograniczy.Gdzieś czytałem że po wymianie gumek w silniku 3.2 przestał brać olej.Nie oczekuje cudu...chcę tylko znacznej poprawy :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 22:55:34

Ja w ogóle nie wiem po co tu o cokolwiek pytasz... :wink:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 23:01:38

RudeBoy napisał(a):Ja w ogóle nie wiem po co tu o cokolwiek pytasz... :wink:


sam się powoli zastanamiam??? :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez adrianee36 » 09 mar 2015 23:01:54

RudeBoy napisał(a):litości....


Malo widziałes, oddawałem kiedys głowice do regeneracji co miała luz miedzy zaworem a prowadnica zaworowa od 0.2-0.5 mm to jest taka dziura ze zaden uszczelniacz zaworowy nie pomoze. Kazde odpalenie po nocy , to kopty z wydechu, podczas jazdy bez wiekszego kopcenia, moze przy piłowaniu zauważalne .

-- Pn 09 mar 2015 23:02:45 --

NYGA napisał(a):
sam się powoli zastanamiam??? :D
kup jeepa i daj spokuj tej frocie bo i tak jej nei naprawisz.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 09 mar 2015 23:06:37

adrianee36 napisał(a):
RudeBoy napisał(a):litości....


daj spokuj tej frocie bo i tak jej nei naprawisz.

to słowa mojego ojca :D
jezdzi Audi i nie wie co to problemy ze samochodem...
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez RudeBoy » 09 mar 2015 23:43:32

adrianee36 napisał(a):
Malo widziałes, oddawałem kiedys głowice do regeneracji co miała luz miedzy zaworem a prowadnica zaworowa od 0.2-0.5 mm to jest taka dziura ze zaden uszczelniacz zaworowy nie pomoze. Kazde odpalenie po nocy , to kopty z wydechu, podczas jazdy bez wiekszego kopcenia, moze przy piłowaniu zauważalne .


hehehe :D
No i o to właśnie idzie!!
Olej nie jest zużywany przez uszkodzone uszczelniacze tylko przez wyhuśtaną całą reszte! Jak zawory i prowadnice ok to przez nawet betonowe uszczelniacze ubytek oleju jest minimalny.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez NYGA » 10 mar 2015 01:20:44

Dzisiaj regeneracja alternatora a na środę zaplanowałem wymianę gumek, jak nic po drodze nie wyskoczy to do piątku się pewnie wyrobie.Kwestia tygodnia i z 2000km przelece więc się okaże czy to gumki czy nie.Nawet jeśli to nie one to chyba mój świat się nie zawali? :D To tylko 240 pln i trochę pracy, licząc pieniądze władowane w tego parcha to tylko kropla w morzu :D
Jak będzie nadal brał to będę dolewał...ale pod korek...na dłużej mu starczy :D
Avatar użytkownika
NYGA
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 9
Dołączył(a): 05 lis 2014 23:41:28
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 10 mar 2015 09:09:26

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, mówimy cały czas o silniku z tematu (V6) jeśli to uszczelniacze zaworowe to olej powinien tez przedostawać się przez zawory wydechowe i z rury tez powinien lać się olej nie mowiac o tym ze tlumik to powinien być zapchany na maska :)))
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 28 mar 2015 19:33:09

;)
Ostatnio edytowano 09 mar 2016 22:12:40 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron