Witamy !



REMONT SILNIKA 3.2V6

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez drech » 28 kwi 2017 17:50:31

:>:
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 04 maja 2017 11:31:57

Hej, czy slychac prace zebatek w rozrzadzie ? Czy to sie jakos sprawdza ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez drech » 04 maja 2017 12:04:05

Jakich zebatek? Tych na wałkach rozrządu nie powinno być słychać.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 04 maja 2017 12:10:40

drech napisał(a):Jakich zebatek? Tych na wałkach rozrządu nie powinno być słychać.

Tak tych, wiem że tam jest mechanizm do kasowania luzu jednak na postoju slysze cos jakby prace zębatek , czy to mogą byc jakies lozyska z rolek ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez drech » 04 maja 2017 13:31:37

Jeżeli to dźwięk z łożyska, to mozesz spróbować odpalić silnik bez paska wielorowkowego. Sam rozrząd z nowymi rolkami nie powinien wydawać niepokojących odgłosów.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 24 wrz 2017 21:27:58

Padła mi prawa głowica na zaworze wydechowm(pomyl;ilem sie), małe wprowadzenie - 13 000 km temu podparl mi sie zawor ale wymienilem plytke i przejedziłem spokojnie az do niedawna, kiedy znowu podparl mi sie ten sam zawór, wsadziłem juz najmniejsza plytke 2,25 ( 2,20) i zero kompresji :(
Podejrzewam gniazdo zaworu lub sam zawór ( podejrzane szybkie zuzycie wg mnie.... )- koszt glowicy kolo 800 - reszta uszczelek,srub,itd na jenda głowice cos kolo 800 czyli jakies 1600 same czesci plus planowanie jakies 100-200 ( nie wiem ile kasuja za to).

Ogolnie mam juz 270 kkm nabite - nie wiem czy auto nie przejechalo wiecej .. kompresja pozozstalych garów w okolicy 10 Bar, luzy w granicach.
Obawiam sie ze jak zrobie jedna glowice to moze pasc druga lub dól , a ze to polowa ceny drugiego silnika zastanawiam sie czy nie rozsadnije kupic drugi silnik ale to tez moze byc bomba zegarowa.
Lub najgorszy scenariusz sprzedac, tylko ile może byc warte auto z takim uszkodzeniem ?( mam automat sprawny, skory,klima, wersja limited) .... ?
Ostatnio edytowano 25 wrz 2017 07:29:37 przez nesfor, łącznie edytowano 1 raz
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 24 wrz 2017 21:33:08

To słaba ta kompresja, ja mam 14, czyli tyle ile podaje manual że powinno być. Poniżej 10 to już remont.

Myślę że sprzedaż z uszkodzonym silnikiem to 4 max 5k.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez brum » 24 wrz 2017 21:49:26

W silnikach V nie robi się jednej głowicy jeśli siadła uszczelka. Tu jest trochę inna sytuacja.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 26 wrz 2017 07:45:21

czy srube mocujace glowice odkrecac przez dzwignie czy lepiej kluczem udarowym ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez przemekcrx » 26 wrz 2017 12:13:56

Za co ty się bierzesz???
Udarem śruby od głowicy? :baran:
Za chwilę będzie temat :Jak wykręcić urwaną szpilkę głowicy z bloku V6 :mrgreen: :mrgreen:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez brum » 26 wrz 2017 12:44:01

Ryzyko że się urwie śruba i tak jest :P
Kolejność śrub i moment też są ważne.
Z tym udarem to grubo :D
Obrazek
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez nesfor » 26 wrz 2017 19:13:55

oj tam oj tam, nie wiem to sie chcialem spytac :P :)

-- Śr 27 wrz 2017 19:46:41 --

szymon.ha napisał(a):To słaba ta kompresja, ja mam 14, czyli tyle ile podaje manual że powinno być. Poniżej 10 to już remont.

Myślę że sprzedaż z uszkodzonym silnikiem to 4 max 5k.


Nie żebym sie czepiał ale Twoje 14 barow nie daje mi spać,
wg TIS frota z silnikiem 3.2 z 2000 roku ma współczynnik kompresji 9,4 : 1
co po przemnożeniu przez 1,25 daje kompresje nominalna w bar ( w moim przypadku to 11,75 Bar) ?
Opel Frontera B long 3.2 2000 LPG
Avatar użytkownika
nesfor
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 503
Obrazki: 2
Dołączył(a): 07 maja 2010 10:28:47
Lokalizacja: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 27 wrz 2017 19:50:38

Mierzyłem i tyle mam. Po za tym znajdź sobie w manualu jak chcesz, bo nie dam rady teraz zdjęcia wkleić.

-- Cz 28 wrz 2017 08:45:29 --

Masz w linku podane ciśnieni:
https://drive.google.com/open?id=0B9X-Z ... 3drQUw2aGc

Dla większej ilości infomacji znajdź sobie manuala bo byłby przydatny jak silnik rozbierasz na części pierwsze.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Jake » 28 wrz 2017 08:20:07

nesfor napisał(a):oj tam oj tam, nie wiem to sie chcialem spytac :P :)

-- Śr 27 wrz 2017 19:46:41 --

szymon.ha napisał(a):To słaba ta kompresja, ja mam 14, czyli tyle ile podaje manual że powinno być. Poniżej 10 to już remont.

Myślę że sprzedaż z uszkodzonym silnikiem to 4 max 5k.


Nie żebym sie czepiał ale Twoje 14 barow nie daje mi spać,
wg TIS frota z silnikiem 3.2 z 2000 roku ma współczynnik kompresji 9,4 : 1
co po przemnożeniu przez 1,25 daje kompresje nominalna w bar ( w moim przypadku to 11,75 Bar) ?

Rzeczywiscie! Ciekawe.
Cisnienie atmosferyczne "normalne" to 1013hPa, co daje 1,03kg/cm^2 ,wedlug obrazka wstawionego przez szymona stopien sprezania to 9,1 to daje 9,373 czyli nawet mniej niz Tb. Skad w takim razie bez turbiny bieze sie wyzsze cisnienie sprezania? Cos jest wybitnie niespóje..
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 28 wrz 2017 10:30:59

Nie wiem, ale mierzyłem sam i te 14bar jest.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez Jake » 28 wrz 2017 10:57:37

Nie no jasne, ja wierze! Tylko juz nad czysta teorie sie zastanawiam. No i chyba mam rozwiazanie zagadki. Sprezanie mieszanki w cylindrze to nie jest izoprzemiana (tj. zmieniaja sie wszystkie parametry p,V i T), silnik działą w cyklu Otto, a suw sprezania jest to przemiana politropowa.
Ponizej juz moje luzne dywagacje:
Na bazie równania stanu gazu -> pV=nRT, po przekształceniu p=(nRT)/V, gdzie nR sa wartosciami stałymi, wiec p~T/V (czytać jako: p zalezne od T nad V), czyli przyrost cisnienia spowodowany jest zarowno malejaca objetoscia w komorze cylindra, jak i wzrostem temperatury w cylindrze w skutek sprezania.

Chyba :P Bo to calkiem amatorski tok rozumowania, niepoparty zadnym autorytetem XD
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez jrzeuski » 28 wrz 2017 11:32:26

No dokładnie, bo mieszanka nie jest gazem doskonałym a przemiana nie odbywa się w próżni tylko w cylindrze.

U mnie w V6 miernik pokazuje 15-16bar. Pomiar nie jest powtarzalny, więc miernik sam z siebie na pewno zbytnio precyzyjny nie jest.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez brum » 28 wrz 2017 11:57:15

Minimum dla tego silnika to 10bar / 145psi. Silnik 175KM - 8.8bar / 128psi
Większe ciśnienie jest spowodowane np tym że się doszczelnia olejem na pierścieniach. Ot i cała tajemnica.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez szymon.ha » 28 wrz 2017 12:10:53

Brum to nie o olej chodzi. Bo jak policzysz ze wzoru to nie ma opcji że część spierdala przez pierścienie ale olej później to doszczelni.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: REMONT SILNIKA 3.2V6

Postprzez brum » 28 wrz 2017 12:15:23

Bawcie się dalej wzorami :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości