przez da_ns2 » 07 kwi 2016 17:01:34
Można próbować zestawem wykrętaków ale może się to nie udać przy tak mocno zapieczonej śrubie tym bardziej że blok jest aluminiowy.
Ja wywiercałem wkrętarką urwaną szpilkę. Jeżeli śruba na gwincie urwała się w miarę płasko jest to możliwe.
Nie jestem teraz w stanie podać Ci wymiarów tulejek pod wiertła które zrobiłem bo było to dawno.
Zmierzyłem otwór w bloku silnika i zrobiłem sobie kilka tulejek pod różne średnice wierteł.
Powiedzmy że gwint szpilki, a właściwie są to śruby, jest M10x1.25 (to tylko przykład, na bank to był inny gwint) więc końcowe wiertło powinno być w zaokrągleniu 8.7.
ale po kolei.. zaczynam od tulejki pod punktak aby dodatkowo wycentrować wiercenie. jeżeli nie masz punktaka który tam wejdzie może to być nawet gwóźdź który później wyrzucimy jeżeli nic twardszego nie znajdziesz ale wprowadzony przez tulejkę.
Następnie pierwsze wiertło np 7.5, potem 8.5 a na koniec 8.7.
Mój sposób polega na tym że pod każde wiertło i punktak robisz tuleję, która wchodzi w blok silnika a otwór tulejki jest równy średnicy danego wiertła, każda tuleja około 20mm wysokości. dzięki zapunktowaniu urwanej śruby oraz prowadzenia wiertła w postaci tulejki wywiercisz urwaną śrubę idealnie po środku.resztę śruby pozbyć się trzeba gwintownikiem. Wiertło co chwile trzeba wyciągnąć i pozbyć się wiórów. Otwory i kanały w bloku silnika zapychasz ciasno np szmatami.
Autor postu otrzymał pochwałę