Strona 1 z 1

[3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 22 cze 2017 19:26:46
przez munc
Witam
Pacjent to frontera 3.2 v6 z 1999r.
Od dwoch dni wolne obroty utrzymuja sie na poziomie 1300. Podmienione trzy silniczki krokowe sprawdzone podcisnienia szczelność kolektora ssacego, podmienioniona przeplywka i przepustnica zalozone nowe uszczelki pod kolektor ssacy. Od momentu wysokich wolnych obrotow auto kopci na wolnych obrotach. Wcześniej kopcilo po przekroczeniu 2700 obr/min. Pobor oleju wcześniej ok. 1litr na 1000km. W tej chwili silnik pracowal 20 minut na wolnych i z połowy stanu na bagnecie zrobilo sie minimum.Wczoraj osiagnal temperaturę pod 100stopni. Po zdjeciu odmy z lewej glowicy i zaslepieniu wejscia do kolektora silnik trzyma 90 stopni. Czyzby calkowicie skonczyly sie pierścienie?

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 22 cze 2017 20:42:17
przez drech
Możliwe. Albo uszczelka pod głowicą lub sama głowica.

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 23 cze 2017 07:14:15
przez przemekcrx
Raczej silnik do remontu , zrobisz same głowice to nie nastarczysz na olej

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 23 cze 2017 09:18:34
przez munc
Jak zabiorę się za remont to będzie komplet dół i góra, głowicę pójdą do sprawdzenia i kompleksowej naprawy.Natomiast dół myslalem o pierścieniach i panewkach koralowych.Śruby głowic zostawić stare czy nowy komplet?Na coś jeszcze zwrócić uwagę?

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 23 cze 2017 11:02:04
przez drech
Na dostępność części zanim rozpoczniesz remont.

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 28 cze 2017 12:41:53
przez nesfor
z ciekawosci zapytam, kompresje sprawdzal ?

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 28 cze 2017 12:55:01
przez munc
Sprawdzi w przyszlym tygodniu jak wroci do polski :D

-- 05 lip 2017 17:40:33 --

Ciśnienie sprawdzone od 13 do 13.8 bara. O dziwo wolne obroty ok. 1000 apetyt na olej na wolnych obrotach znikł??? Jutro zdejme korektor ssący i obadam uszczelki

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 05 lip 2017 17:50:56
przez drech
1000 to za dużo. Powinno być 850 jeżeli mnie pamięć nie myli.

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 05 lip 2017 18:03:43
przez brum
Wolne mają być 750.

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 05 lip 2017 18:10:48
przez drech
Dzięki za czujność.

Re: Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 07 lip 2017 09:47:40
przez munc
Na pracujacym silniku odpialem czujnik temperatury obroty spadły jakby miał zgasnac nastepnie wyrównał spowrotem na 1000. Czyżby czujnik był walniety? Uszczelki pod kolektorem w porządku jedynie oring na środkowym wtrysku lewej głowicy nieszczelny trzeba bedzie zakupic komplet oringow. Walka trwa nadal :D

-- 19 lip 2017 08:20:32 --

Temat do zamknięcia. Po trzech plukaniach i wymianie oleju plus zalanie silnika nafta pierścienie odpuściły i auto przestało pozerac olej w takiej ilości. Co do obrotów winna okazała sie sprężarka klimatyzacji a dokładnie brak czynnika chłodniczego po odpieciu przewodu elektrycznego sprzęgła sprężarki obroty wróciły do normalnego poziomu. Zobaczę co się stanie po nabiciu klimy i podpieciu sprzegielka ale najpierw musze zlikwidować nieszczelność

Problem z odpalaniem, wysokie obroty i kilka innych problemó

PostNapisane: 10 paź 2018 18:24:38
przez Wiciu_S
Siemanko. Mam problem z moim autkiem. Trzeba bardzo długo kręcić, żeby bydle odpaliło. Jak już odpali to na wolnych przez 1,5-2km trzyma ponad 2000 obrotów, do tego po wciśnięciu gazu potrafi się "przydusić" :roll: Czasem po zgaszeniu i ponownym odpaleniu (powiedzmy po 1 kilometrze przejazdu) obroty poniżej 1k i jedzie normalnie... Kumpel podrzucił pomysł, że może to być wina czujnika temperatury wody, ale nie jestem przekonany do tego. Macie jakieś inne pomysły? Miał ktoś może podobne problemy w 3.2? Wszystkie podpowiedzi mile widziane ;) :beer:

Re: Problem z odpalaniem, wysokie obroty i kilka innych prob

PostNapisane: 10 paź 2018 19:55:17
przez Semir
Obroty to zobacz silnik krokowy.
Czujnik temp może być.

Też mi się na benzynie potrafiła przydusić
kupiłem preparat to czyszczenia wtrysków
i w sumie jest ok.

Jak masz problem z odpaleniem to może
coś z pompą? Nie daje ciśnienia jak należy

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 11 paź 2018 12:35:46
przez Wiciu_S
Na ciepłym odpala na strzał... :?

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 11 paź 2018 14:02:13
przez tupek
Wiciu_S napisał(a):Na ciepłym odpala na strzał... :?

Moja też na gorąco paliła a rano była tragedia.
Miałem nadpaloną wtykę przy pompce, ale też sama pompka nie wytwarzała dobrego ciśnienia.
Mylące było to że właśnie na ciepłym odpalała dobrze i nawet podczas ostrej jady nie muliło froty.
Po założeniu nowej (nowej!!, nie używki) frota zaczęła odpalać rano.
W między czasie też do paliwa dolałem preparatu do wtrysków i lepiej zapala.
W moim sprzęcie jest takie coś że jak długo kręci to później skrzynia szapie przy zmianie biegów do czasu aż się nagrzeje.

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 11 paź 2018 21:51:00
przez Wiciu_S
A pompa nie powinna przypadkiem podawać cały czas takiego samego ciśnienia? Jutro postaram się kupić jakiś badziew do czyszczenia wtrysków i kilka dni polatam na benzynie, a w sobotę postaram się wymienić jeszcze filtr paliwa :roll:

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 12 paź 2018 08:45:39
przez tupek
Powinna dawać takie same ciśnienie, ale podczas rozruchu zimnego silnika występuje ssanie i jest większe zapotrzebowanie na paliwo.
U mnie na starej pompie takie było ciśnienie.
https://www.youtube.com/watch?v=AYi728m_jys

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 15 paź 2018 18:03:50
przez Wiciu_S
No więc tak... Wymieniłem czujnik temperatury cieczy (ten z 2 pinami dla ecu) no i obroty wróciły do normy. Teoretycznie trochę lepiej odpala, ale nadal trzeba trochę kręcić :roll: Niestety, nadal samochód trochę się "przydusza" przy gwałtownym dodawaniu gazu :( Założyłem nowy filtr paliwa i wlałem ten specyfik do czyszczenia wtrysków, chyba zostaje ta nieszczęsna pompa lub może regulator ciśnienia paliwa? :baran:

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 15 paź 2018 20:30:45
przez tupek
U mnie wcześniej robiło się duże podciśnienie w zbiorniku i z czasem ciężko zapalał.
Ogólnie moją też czasami muszę kręcić ze 3 sekundy, ale wcześniej przed wymianą pompki było tragicznie.

Re: [3.2] Wysokie wolne obroty

PostNapisane: 16 paź 2018 19:53:52
przez Wiciu_S
I tak będę robił nowy zbiornik, to dam nową zewnętrzną pompę. Zawsze w przyszłości będzie łatwiej ją ewentualnie wymienić ;)

-- 25 paź 2018 19:24:46 --

Przepraszam, że post pod postem, ale tak może będzie lepiej ;) Auto praktycznie odpala na strzał, ewentualnie max 2-3 obroty silnika :grin: Co do obrotów, to na zimnym jakieś 1000-1100, na ciepłym 700-750 obrotów, falowanie obrotów zniknęło. Winny okazał się być czujnik temperatury cieczy dla ECU (ten po lewej na 2 piny) koszt nowego to 35zł :boss: Dodatkowo u mnie walnięty był reduktor gazu, ale on miał raczej mniejszy wpływ na odpalanie. Sądzę, że wymiana pompy paliwa nic by nie zmieniła w kwestii odpalania, ale nadal zdarza się, że autko jakoś się "przydusza" na początku jazdy. Jak będzie cały układ paliwowy zrobiony od nowa, to dam znać czy coś się zmieniło :)