Strona 2 z 3

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 13:56:03
przez jrzeuski
Skłaniam się ku diagnozie, że problem na gazie jest efektem rozjeżdżania się map benzyny spowodowanych zalaniem któregoś czujnika lub kabla. Trzeba po myciu pojeździć na benzynie, żeby się upewnić.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 14:29:59
przez szymon.ha
Tylko zastanawia mnie czy Ty auto myjesz wyjeżdżając do rzeki?
Ja to chyba nigdy pod maską nie miałem wody podczas mycia.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 10 maja 2018 17:02:04
przez tupek
jrzeuski napisał(a):Skłaniam się ku diagnozie, że problem na gazie jest efektem rozjeżdżania się map benzyny spowodowanych zalaniem któregoś czujnika lub kabla. Trzeba po myciu pojeździć na benzynie, żeby się upewnić.

Ostatnim razem na benzynie tak samo kulał jak i na lpg (sonda stała), czasami na chwilę odzyskiwał moc.
Po 2 godzinnym postoju objawy ustąpiły.
szymon.ha napisał(a):Tylko zastanawia mnie czy Ty auto myjesz wyjeżdżając do rzeki?
Ja to chyba nigdy pod maską nie miałem wody podczas mycia.

Mylisz się, zajrzyj pod machę po umyciu na bezdotykowej i zauważysz że jest woda na obudowie filtra i nawet spływa pod uszczelką w okolicach grodzi - serwa.
I właśnie ta woda musi gdzieś wędrować po wiązce i gdzieś robić zwarcie.

-- 06 cze 2018 18:37:27 --

Miałeś racje jrzeuski z uszkodzeniem przewodu.
Wjechałem frotą na mój nowo wymurowany kanał i okazało się że przewód sygnałowy sondy lambda w miejscu łączenia z dodatkowym przewodem od lpg trzymał się na włosku i był słabo zaizolowany.
Woda podczas mycia spływała po nim jak po sznurku i robiło się zamieszanie z czasami wtrysków.
Po naprawie lałem wodą z węża przez 30 min a na drugi dzień podjechałem na myjnię i nie zauważyłem aby coś niepokojącego się działo.

czasy wtrysków

PostNapisane: 22 wrz 2019 23:21:58
przez Albert
Yo!
Podpinając się po komputer od lpg zauważyłem że czasy wtrysków benzyny (a tym samym gazu) różnią się pomiędzy cylindrami 1..3 a 4..6 (nie pamiętam ile.. ale.. 1,5x może 2). Tak trochę to niepokojące. Ktoś wie co może być to przyczyną? Zapchana listwa paliwowa? Ktoś coś?

Re: czasy wtrysków

PostNapisane: 23 wrz 2019 07:26:32
przez jrzeuski
Mam też trochę rozjechane, ale stawiam, że to wina sondy, bo jedna oscyluje mi inaczej niż druga. Wymienię tą, co oscyluje słabiej i pewnie się wyrówna.

Re: czasy wtrysków

PostNapisane: 23 wrz 2019 10:06:45
przez Albert
A o tym nie pomyślałem (całe życie 4 gary w rzędzie). 2 kolektory - 2 sondy!
Torque (odb) rzeczywiście zgłaszał błąd sondy, myślałem że to przez źle wyregulowany gaz.
Postaram się to sprawdzić jakoś sprawnie, mam oscyloskop i inne pierdoły. Żebym tylko sondy nie urwał..

-- 14 paź 2019 12:50:02 --

Mam uszkodzoną sondę, cały czas pokazywała 0.2V - mieszanka uboga. Przez to róznica w czasach wtrysków. Po odłączeniu komputer nie łapie check'a (trochę to dziwne), napięcie ustala się samoczynnie w okolicy 0.45V (bez sody), czasy wtrysków się wyrównują. IMO lepiej jeździć z odłączoną niż uszkodzoną.

Nowa sonda jest w drodze.

Re: czasy wtrysków

PostNapisane: 18 paź 2019 21:12:32
przez gwynnbleid
Jak zmienisz sondę, to sprawdź od razu filtry od lpg i zrób adaptacje/ autokalibrację. ( oczywiście chodzi mi o lpg, chociaż dla benzyny też się przyda). Przy okazji sprawdź świece. Zrób wymianę z przeglądem, a auto będzie jeździć.

Re: czasy wtrysków

PostNapisane: 20 paź 2019 10:59:08
przez tupek
gwynnbleid napisał(a):Jak zmienisz sondę, to sprawdź od razu filtry od lpg i zrób adaptacje/ autokalibrację. ( oczywiście chodzi mi o lpg, chociaż dla benzyny też się przyda). Przy okazji sprawdź świece. Zrób wymianę z przeglądem, a auto będzie jeździć.

Bardzo dobrze piszesz, to samo bym zrobił a nawet robię po każdym odłączeniu akumulatora.
Zawsze dla mnie jest podstawą - autokalibracja a jeżeli wypadnie poprawnie to jazda na benzynie do wyrysowania wykresu a później na lpg i delikatnie ręcznie korekcja.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 00:51:31
przez Albert
Wymieniłem 90% instalacji lpg, czeka mnie ustawianie wszystkiego na nowo więc wróciłem do tematu sondy. I..
W sklepie dali mi uniwersalną NGK i jest pewien problem. Otóż ta sonda ma izolowaną masę - szary przewód nie jest połączony z obudową. Po podłączeniu ECU jej nie widzi. Dorobiłem przewód i z jednej strony przymocowałem go do obudowy sondy opaską ślimakową, z drugiej dołączyłem do szarego przewodu sondy - jak na razie działa.

Nie ma sensu podłączanie woltomierza czy oscyloskopu - sonda ma tak olbrzymią rezystancję że pomiar jest mocno zaburzony. Natomiast bardzo dobrze sprawdza się torque i interfejs elm na bt.
Na wolnych obrotach sonda NGK jest jakby bardziej "anemiczna" i oscyluje pomiędzy 0.2 a 0.9V, ma też mniejsze korekty. Druga oscyluje szybciej ale na mniejszym zakresie i ma wyższe korekty. Przy obciążonym silniku sondy pracują podobnie. Czasy wtrysków sprawdzę jutro.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 05:15:30
przez tupek
A co stało na przeszkodzie abyś kupił używaną orginalna sondę. Przecież drobne rużnice między nimi będą skutkowały innymi czasami.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 11:08:26
przez Albert
Brak pewności że używana sonda nie będzie uszkodzona? Wolałem zapłacić więcej za nową.
W tym momencie zastanawiam się która tak na prawdę prawidłowo pokazuje - stara czy nowa.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 13:41:21
przez tupek
Sondy tylko i wyłącznie kupuje się orginalne nowe lub używane.

-- 20 lis 2019 13:43:12 --

A może stara sonda jest sprawna tylko coś jest z instalacją, tak jak u mnie parę postów wcześniej.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 14:44:09
przez Albert
Teraz żałuję że kupiłem uniwersalną. zaufałem sprzedawcy - zaoferował uniwersalną więc założyłem że oryginalnych nowych nie ma.
Zamiast zgadywać dobrze byłoby zamieścić przebiegi z sondy np na jałowych obrotach z korektami i porównać.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 15:17:40
przez tupek
W tym silniku jest na tyle dobrze że możesz porównywać ze sobą sondę prawa i lewa a jeżeli są różnice to widać od razu.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 20 lis 2019 23:40:31
przez Albert
Tylko że.. przypchany katalizator, uszkodzony wtrysk, gubienie zapłonu itp na jednym bloku i różnice będą.
Pytanie jeszcze jakie i jak duże różnice wskazują na problem a jakie są akceptowalne?

Co z tymi wykresami?

Jaki model sondy szukać? Numer GM/części? Znalazłem jakieś numery 25312200 i AFS105.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 21 lis 2019 05:20:13
przez tupek
Froty 3.2 V6 wychodziły dwa rodzaje, z 2 sondami z początku produkcji i z 4 sondami po liftingu.ja mam z 2 i gdy jest wszystko ok wtedy oscylują naprzemiennie ale gdy miałem lekkie zwarcie wtedy jedna osiągała wartości maxymalne i tak zostawała. Jeżeli nie jesteś pewny czy praca sondy na jednej stronie jest spowodowana innymi warunkami, zamień ja miejscami i potestuj a wtedy wszystko będzie jasne.

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 21 lis 2019 13:27:07
przez Albert
Mam 2. Obydwie pracują bardzo podobnie, żadna się nie "zawiesza" (obserwowałem przez długi czas wykresy). Czasy wtryskiwaczy różnią się maks. 0.1ms.
Pomysł z podmianą sond ekstra (dzięki).

-- 29 lis 2019 15:52:20 --

Jednak nie jest tak dobrze jakby się wydawało. Silnik nie łapie checka ale widać różnice w pracy sond w szczególności na wolnych obrotach.
Pytanie ważne i zasadnicze: jaki model sond był montowany we frotkach 3.2 long '99 (przed liftem - 2 sondy)?

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 04 gru 2019 14:46:13
przez przemekcrx
Kup oryginalna uzywaną sonde , uniwersalną mozesz sobie w butty wsadzic :mrgreen:

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 04 gru 2019 15:59:41
przez marek230482
Dedykowane od uniwersalnych różnią się jedynie długością kabla i wtyczką więc nie rozumiem dlaczego ją odradzasz. Jak już ma kupić to niech kupuje uniwersalną tylko bocha. Będzie dużo taniej (choć nie znam cen dedykowanych do 3,2).

Re: Różne czasy wtrysku.

PostNapisane: 05 gru 2019 02:05:47
przez Albert
A ja nadal nie znam symbolu oryginalnych...