Strona 2 z 3

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 12 lip 2019 16:43:25
przez szymon.ha
Ten elm BT nie łączył ci się z autem czy telefonem?

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 12 lip 2019 17:49:11
przez Semir
Z autem z innymi gada.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 12 lip 2019 18:00:14
przez marek230482
Argail75 napisał(a):Na listwie paliwowej masz taki jak by kurek . Próbowałeś tym kręcić ? Jak się nie mylę , odpowiada za ciśnienie paliwa .

Mam zawór "wentyl" ale to raczej nie do kręcenia a odpowietrzania, spuszczania ciśnienia. Nie kojarzę tam nic innego. Czy się mylę? A może regulator ciśnienia? Nie wiem jak to zdiagnozować.
Znowu pojeździłem. Na gazie chodzi ok. Jak przełączę na benzynę to się dusi, w sprzyjających warunkach utrzymuje prędkość ale wystarczy dotknąć gazu i zdycha. Zalałem też 20l Pb98. Bez efektu.

-- 12 lip 2019 18:01:34 --

szymon.ha napisał(a):Ten elm BT nie łączył ci się z autem czy telefonem?

Tak jak semir pisze. Z innymi gada BT bo na stałem mam go wpiętego do schaba. A we frotce telefon łączy się z ELM ale ELM nie odnajduje silnika. Nic nie pomaga.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 12 lip 2019 18:01:40
przez szymon.ha
Ten "kurek" jest po to aby można było podłączyć manometr w celu sprawdzenia ciśnienia.

-- Pt 12 lip 2019 19:02:46 --

Próbowałeś ustawić na stałe profil auta wraz z jednym konkretnym protokołem połączenia?
I oczywiście łączymy się na włączonym zapłonie :D

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 12 lip 2019 18:59:53
przez marek230482
Niestety nie mam żadnego manometru. Ale to dobry pomysł. Postaram się coś na dniach skołować. Parę miesięcy temu miałem też pompę paliwa 6bar liniową i wywaliłem...... :baran:

Odnośnie połączenia to nie do końca wiem czy robiłem tak jak piszesz :) nie wiem jak ustawić profil auta. Wiem, że sprawdzałem na kilku programach na telefonie. Każdy miał tam różne ustawienia. W większości automatyczne. Czyli dajesz "połącz" i czekasz :) miałem też jeden program w którym wybierało się protokoły ręcznie. Były różne marki (oplowski też) ale isuzu brak. Połączyłem się z kilkoma różnymi na opla i bez efektu. Więc dałem "automatycznie" i przetestowało mi wszystkie protokoły po kolei (46) co trwało dobrą godzinę jak nie więcej. Łączę się zawsze na odpalonym aucie.

Do LPG niestety też się teraz nie podłączę. Wtyczka jest bez zaślepki i tak jest błotem zawalona że jeden styk się już całkiem utlenił. Muszę nowe złącze zamówić...

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 14 lip 2019 19:54:46
przez tupek
Do staga pasuje standardowa wtyka 4 pin do kupienia w każdym elektroniku.
Bez lutowania zaprawia się przewody.
Jeżeli dotarł byś na łąkę to do staga i froty bym się wpiął.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 14 lip 2019 20:48:29
przez marek230482
W lpg jestem obcykany. Kable też mam. Tylko czekam na wtyczkę żeby wymienić. Mógłbym pociąć kable i na skrętki ale bez przesady. Nie śpieszy mi się.
Ale tak mi się wydaje że jednak pada pompa. Bo przy odpalaniu (czy ciepły czy zimny) to już nawet nie szczeknie. Czyli choroba postępująca. Nawet jeden garnek już nie zaskoczy. A może regulator ciśnienia? Musi chyba jakiś być nie?
Nie wiem czy dotrę na łąkę. To się chyba okaże w ostatniej chwili.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 14 lip 2019 22:23:53
przez szymon.ha
No to trzeba podpiąć manometr do listwy a się nie zastanawiać czy to pompa czy regulator.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 15 lip 2019 09:09:35
przez marek230482
Wiem, manometr skombinowałem już :) teraz muszę pojeździć po sklepach i poszukać jakiś złączek żeby to podpiąć. Do wentyla i tak go nie podepnę (bo ma wentyl). Muszę chyba zdjąć przewód zasilający.
ELM wifi też już w drodze.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 15 lip 2019 11:22:18
przez jrzeuski
szymon.ha napisał(a):No to trzeba podpiąć manometr do listwy a się nie zastanawiać czy to pompa czy regulator.
Albo odpiąć przewód zasilający listwę i sprawdzić jak daleko tryska z niego benzyna :mrgreen:

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 15 lip 2019 19:33:26
przez tupek
Ja się wpinałem za filtrem paliwa przy ramie.
Nawet filmik nagrałem jak była stara pompa , na której czasami bardzo długo trzeba było kręcić.
https://www.youtube.com/watch?v=AYi728m_jys

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 16 lip 2019 17:24:36
przez marek230482
Podłączyłem manometr przed filtrem. Ale dzisiaj już nie był potrzebny. Teraz pompa po przekręceniu stacyjki wypluwa raptem łyżeczkę paliwa :mlotek:
Nowa pompa już w drodze. Mam nadzieję, że dojdzie przed weekendem i zdążę wymienić.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 16 lip 2019 17:31:15
przez tupek
To zdążysz naprawić frotę przed przyjazdem na łąkę :grin:

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 16 lip 2019 21:30:19
przez przemekcrx
Czyli moja wypowiedz była trafna od samego początku a Ty po prostu to olałeś :mrgreen: :mrgreen:

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 16 lip 2019 21:58:43
przez marek230482
Tak. Miałeś rację :thx: Ale nie do końca olałem bo jeszcze przed tym jak napisałeś to sprawdziłem czy sika :mrgreen: sikało :) to mnie zbiło z tropu. Ale nie miałem jak sprawdzić faktycznego ciśnienia. Wtedy jeszcze jakoś odpalał i nawet jeździł. Ale ostatnio już nawet nie szczeknął. Teraz już z "węża" prawie nic nie leci :) Czekam na pompę. Powinna być w czwartek. Do tego czasu sobie poszukam kabli zasilających fabryczną pompę. Ktoś podpowie gdzie?

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 16 lip 2019 22:06:26
przez tupek
Od baku idą po ramie i wchodzą do kabiny w nogach pasażera za kierowcą , idą pod plastikiem progu i wchodzą do jednej z wtyczek na słupku przy nogach kierowcy.
Kolory kabli też chcesz znać?

-- 16 lip 2019 22:27:36 --

Dodałem schemacik przewodów pompki.
viewtopic.php?f=33&t=23004&p=272033#p272033

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 17 lip 2019 06:08:30
przez jrzeuski
Jeszcze jest opcja, że nie sika, bo coś się zatkało po drodze. Po odłączeniu węża dopowadzającego paliwo do filtra też jest tak słabo? Sprawdzenie tego może oszczędzić ściągania baku.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 17 lip 2019 07:14:28
przez marek230482
Dzięki Tupek.

Tak, sprawdziłem też przed filtrem paliwa. A w zasadzie od razu tam sprawdziłem. Pompa stertuje i wyleci raptem kieliszek benzyny.

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 17 lip 2019 07:44:05
przez jrzeuski
Mógł też zapchać się ssak, ale to się dowiesz jak wyjmiesz bak. W tej opcji zostanie Ci pompa na zapas :)

Re: [3,2] problem z odpalaniem

PostNapisane: 17 lip 2019 07:58:45
przez marek230482
Szczerze to nie chce mi się targać tego baku. Zamówiłem pompę liniową. Ale fakt, że mogłem possać trochę rurę :mrgreen: wczoraj byłem taki zadowolony ze znalezienia przyczyny, że od razu zamówiłem tą pompę. To jest dobra wiadomość bo lepiej tak niż jakbym miał właśnie szukać po kablach lub czujnikach i bujać się z tym jeszcze tygodniami.