Witamy !



Pierścienie olejowe

Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 17 gru 2019 21:39:04

Nie raz na naszym forum spotkałem się z opinią, że 3,2 ma słabe pierścienie olejowe. I tu rodzi się pytanie: pękają, wycierają się czy zapiekają w tłoku ? I czy próbował ktoś tematu z zalewaniem naftą?
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez marek230482 » 17 gru 2019 21:52:53

Musisz poczytać forum bo było o tym. Generalnie 6VD1 żre olej i taka jest prawda. Jest na forum gość co dorabiał specjalnie pierścienie i problem rozwiązał.
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez Jake » 18 gru 2019 06:22:17

Polecam lekture tego tematu:
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... ory#p55867

Tu kombinacja która zastosował kolega mcgiver:
mcgiver napisał(a):Niby swięto , ale mi tam zawsze szkoda dnia , więc zająłem się dziś tłokami .
Umyłem z nagaru denka , nie bedę sie spuszczał żeby wygladały idealnie , ale tą najgorszą smołę zmyłem, boków nie trzeba było szorować bo tłoki są naprawdę w dobrej kondycji.
Nawierciłem dodatkowe otwory po 3 szt na strone czyli dodatkowe 6 otworów na każdym tłoku pod drenowanie oleju z za pierścienia olejowego.
dla porównania jest fotka tłoka który miałem zakładać zamiast tego z przekręconą panewka, ale niestety jest słaby , jak i korba również.
Jakby ktoś to chciał robić to polecam do tego wykorzystać jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem półek stare pierścionki olejowe , wchodzi między nie wiertło fi2,6mm , później jak już jest prowadzenie to można rozwiercić , ja rozwierciłem na fi3,2
Nie żebym chciał wykorzystać stare pierścienie :)21 ale tak ciekawości po ściągnięciu pierścieni z tłoków pozakładałem je na gładzie cylindrów w połowie wysokości cylindrów i zmierzyłem szczelinomierzem zamki.
Wszystkie miały odchyłkę od standardu max 0,15mm , olejowe trochę więcej , ale i tak do limitu brakuje im po około 0,5mm.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mcgiver napisał(a):odebrałem dzis pierścionki , tzn komplet z seryjnymi olejowymi , niestety olejowych dwuczęściowych nadal nie mam wszystkich i gośc mnie juz słabi , już nawet dziś pisałem do producenta...
rowki przetoczone , tzn poprawiałem bo okazało sie po przymiarce pierścieni że są za płytkie i pierścienie wogóle nie maja luzu w głąb półki . po poprawce mają jakieś 0,4mm luzu więc :)2
Trzy tłoki są już na miejscu :)2 , a trzy niestety muszą cierpliwie czekać. Chce poskręcać dół na gotowo i zalać układ olejem pod ciśnieniem , wypierając całe powietrze.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mcgiver napisał(a):doszło dziś resztę pierścieni olejowych, bo namierzyłem dystrybutora sprzedającego w detalu i w dodatku wysyłkowo także mam wyjebane na kolesia który przez prawie dwa tygodnie robił łaske że załatwi mi trzy brakujące pierścionki olejowe.
pierścionki zamówione telefonicznie w srodę do południa w Łodzi doszły po niespełna 24godzinach do poczty u mnie.
w wekend zamykam dół.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

udało mi sie również wykonac zbiornik cisnieniowy do aplikacji oleju .
pojemność 1,5litra , korek na górze 1" wiec zalanie olejem nie stanowi problemu
miał byc z nierdzewki ,ale znalazłem w gratach zbiornik aluminiowy z gazu przemysłowego z próbami na 102 Bar więc nada się zajebiście jako aplikator do zalania układu olejowego , a w przyszłości do uzupełniania i wymiany oleju w skrzyni , moscie itd.
po aplikacji złączek i manometru prezentuje się całkiem nieźle i został zaopatrzony w czytelny poziom płynu fi10mm :)2


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 18 gru 2019 06:50:33

Wygląda to imponująco ale póki co nie planuje aż tak się wgryzać w temat.
Wiecie może, co się dzieje z tymi oryginalnymi ?
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez przemekcrx » 18 gru 2019 07:37:43

Zadne pierscienie się nie zapiekają nie pękają tłoki mają dziurki do spływu oleju....To silnik troopera inne tłoki ale podobny.
Jak robiłem 4 lata temu remont to koleś z Troopera Maggajwer..brednie pisał :mrgreen: a teraz proszę poszedł sam moim troopem
Robiłem pierscienie na zamówienie w firmie Prima w Łodzi
Zmieniłem konstrukcje olejowego jednolity ze sprężynką i zgarniającego dałem fazkę by ściągał oliwę w dół
Efekt na dziś dzień 10tys km nawet nie zaglądam pod maskę :mrgreen: :mrgreen:
Proces pracochłonny dużo kosztuje nikt przy sprzedaży nie odda mi Ci za to kasy woli kupić taniej i beczkę oliwy :grin:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez lysy » 18 gru 2019 20:24:09

Potwierdzam, robiłem remont na dorabianych pierścieniach i jest ok
Przejechane już ponad 20 tys km
Obraz całości zależy bardzo od kultury pracy mechanika oraz od późniejszej higieny samego użytkownika (np. wymiana oleju)
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 18 gru 2019 21:32:16

Myślę, że 20k to i fabryczne wytrzymają. A nawet 200k. Choć moja ma 190k na liczniku to szczerze wątpię w ten przebieg. Raczej ma 2x tyle.
Ale chodziło mi w pytaniu nie o wymianę, tylko jestem ciekaw co w fabrycznych nie domaga. Musi być powód brania oleju i są chyba trzy możliwości. Wytarcie , pęknięcie lub zapieczenie. Dlaczego te w 3,2 puszczają olej? Pisanie , że są słabe i puszczają to trochę jak pisanie , że "umarł ze starości" :-) Ale nawet jak jest stary, to przyczyna zgonu jest konkretna ....
Chyba dołożyłem sobie roboty. Zachęcony opiniami na forach zalałem cylindry naftą. I dałem ciała, bo jestem prawie pewien, że nafta zaworami wydechowymi dostała się do układu wydechowego. I teraz się boje, że jak złożę wszystko do kupy to ta nafta w tłumiku nie mając którędy uciec zrobi bum... :baran:
Ostatnio edytowano 22 gru 2019 20:43:52 przez sebano79, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez szymon.ha » 22 gru 2019 13:06:22

Ten silnik ze zdjęć to stare 6vd1 a tam były inne tłoki
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez Jake » 22 gru 2019 15:20:49

sebano79 napisał(a):Chyba dołożyłem sobie roboty. Zachęcony opiniami na forach zalałem cylindry naftą. I dałem ciała, bo jestem prawie pewien, że naftą zaworami wydechowymi dostała się do układu wydechowego. I teraz się boje, że jak złożę wszystko do kupy to ta naftą w tłumiku nie mając którędy uciec zrobi bum... :baran:

Bedziesz mał afterburner XD Takie dodatkowe doładowanie i płomienie z wydechu jak w prawdziwej rakiecie XD
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 22 gru 2019 20:46:36

Mi nie jest do śmiechu, bo zamiast odpocząć przed świętami to sobie roboty dołożyłem. Nie wiem, czy ta nafta z wydechu zostanie wyrzucona przez układ zanim się tłumiki zagrzeją , czy wykręcać katalizatory. Macie jakieś sugestie? tylko żebym nie wyleciał w powietrze , bo rodzinie święta zepsuję :niewiem:
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez marek230482 » 22 gru 2019 20:52:14

Sugestie to my możemy mieć, ale raczej nikt za to odpowiedzialności nie weźmie.
Gdybyś nalał w gary tak dużo żeby wydech teraz miał pływać to byś nie obrócił silnikiem. Ciecz jest nieściśliwa i by zatrzymało Ci tłok przy suwie sprężania. A skoro normalnie obracałeś to chyba nie ma dramatu. Ja osobiście nie słyszałem żeby komuś się coś w wydechu zapaliło ale zawsze jest ryzyko że będziesz tym pierwszym :D
Frota B 3.2V6 4x4 205KM
166 3.0V6 226KM
gtv 2,0TS 155KM
Brera 3,2V6 Q4 260KM
9-5 2.3 290KM
Avatar użytkownika
marek230482
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 gru 2018 19:42:42
Lokalizacja: Strzelin
Pochwały: 6
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 22 gru 2019 20:55:27

Świece są wykręcone więc przy obracaniu wałem nadmiar wylatywał na zewnątrz. Ale jak były zawory wydechowe otwarte to poszło w kolektor wydechowy.
Tak to jest jak pierw się robi a potem myśli... :baran:
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2019 10:00:49

To czym tę naftę nalewałeś, wiadrem? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 23 gru 2019 10:17:49

Nie no, wężyk przez otwór świecy i lałem butelką. Wlałem prawie 0,5 l i myślałem , że tłok jest w dolnym położeniu a okazało się odwrotnie. Nafta przez zawory wydechowe poszła w układ wydechowy.
Po robocie wypchnę ją z garażu i odpalę, zobaczymy ...
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2019 12:14:00

Przecież to się leje strzykawką i tylko tyle, żeby denko tłoka całe zalać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 23 gru 2019 12:36:31

No wiem. Za pierwszym razem lałem po 100ml. Nie wiem co mnie przyćmiło za drugim...
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez przemekcrx » 23 gru 2019 14:13:47

Kolego nic Ci tam się nie stanie ja przed remontem też naczytałem się głupot które piszą na różnych forach , zalewalem płukałem cudowałem wyjeba--em tylko pieniądze w błoto..
Przekręć na sucho rozrusznikiem bez swiec by korby nie skrzywiło, bo się to nie pomieści i to wszystko..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 23 gru 2019 14:28:40

Cylindry są już puste, bo nafta przeciekła przez pierścienie i spuściłem ją razem z olejem. Martwi mnie tylko to co poszło w tłumik.
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez Ikis » 23 gru 2019 14:45:02

Najbardziej ucierpią katalizatory ale sam wydech tez dostanie łupnia bo wypełnienie z wełny mineralnej nasączy się naftą i to będzie się "gotowało" pół biedy dym ale jak by to wy...ło...
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Pierścienie olejowe

Postprzez sebano79 » 23 gru 2019 18:08:30

Hehe, nie jestem pewien czy katalizatory wogle są. Brzęczy , jak by ich nie było :)
Ok, rozkręciłem tłumiki zaraz za "katalizatorami" i wyjachalem z garażu. Większość nafty wylądowała na kostce brukowej, ale dla pewności wjechałem na noc na pochylnię aby ściekły resztki. Teraz tylko przeżyć chmurę dymu i powinno być po kryzysie :boss:
Mam tylko nadzieję, że ta nafta odniesie jakikolwiek skutek.
Obrazek
Avatar użytkownika
sebano79
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 31 mar 2009 19:12:16
Lokalizacja: Drygały, Mazury
Pochwały: 2
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron