Strona 1 z 1

[B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 07 lip 2009 18:28:09
przez radkan3
WITAM
KOLEDZY CZY KTOŚ ZNA OZNACZENIA BŁĘDÓW?KOMPUTER WYŁAPAŁ TAKIE BŁĘDY.
PO171 PO172 PO174 PO175.
DAŁBY KTOŚ RADE JE OPISAĆ.
FROTA 3,2 2000 R.
Z GÓRY DZIĘKI

Re: błędy

PostNapisane: 07 lip 2009 19:45:17
przez michal 2,8tdi
:D

Re: błędy

PostNapisane: 07 lip 2009 19:49:39
przez michal 2,8tdi
171-Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
172-Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń
174-Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
175-Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)

:shock: napewno tak ci pokazuje? bo cos to jest hmm? :shock: :shock:

Re: błędy

PostNapisane: 07 lip 2009 20:05:01
przez radkan3
DZIEKI ZA POMOC.
JUTRO JESZCZE RAZ POJADE TO SORAWDZIĆ.

Re: błędy

PostNapisane: 07 lip 2009 20:34:22
przez michal 2,8tdi
nie ma za co ;)

Re: błędy

PostNapisane: 06 kwi 2011 22:19:23
przez Prorok78
Odkopie sobie....a co.....:)

Jak walczyc z bledami 171 i 174 ??? Mialem wadliwy EGR (blad 405 - chyba) ale wymienilem i jest ok... Za to bledy 171 i 174 wyskakuja nadal...Przewaznie na cieplym silniku - Wsiadam, jade, bledow nie ma....gasze, zapalam za chwile - bledy wyskakuja...Zawsze razem - oba na raz...

Wszystko dzieje sie na gazie (sekwencja) - na benzynie nie wiem...

Jak z tym walczyc...????

EDIT:


Ok.. po kilku testach jest tak:

Bledy wyskakuja wylacznie na gazie - na benzynce jedzie ok i bledow nie ma...
Dosc duzo informacji o tych bledach znalazlem tutaj: http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0171-and-P0174

Po podlaczeniu komputerka sprawdzalem wymienione tam parametry 'Long Term Fuel Trim' - wg artykulu, na postoju bez obciazenia powinny one wynosic do okolo 2% na poszczegolnych bankach...

- na benzynie - przepisowo - pomiedzy 0.8 i 1.9 %
- na gazie po kilku minutach pracy na obu bankach mam po 17-20 %

Sondy lambda sprawdzone - na rozgrzanym silniku okolo 0.85 V

Z tego bylby dla mnie wniosek ze cos nie teges z gazem jest... tylko co ?? Zla mieszanka ustawiona?? Za bogata? Za uboga? Jak gadac z gazownikami zeby wiedzieli o co mi chodzi ? Ewentualnie gdzie jeszcze moze byc problem ??

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 23 gru 2014 13:25:29
przez zuzel
"Większość czasu P0171 i P0174 wywołany jest
wyciek próżniowej - więcej niż prawdopodobne,
wąż PCV i zawór lub brudny lub uszkodzony jest czujnik MassAirFlow.
Niskie ciśnienie paliwa może być przyczyną tego stanu.
Wąż PCV znajdują się na jednym brzegu,
ale może wpływać na obydwie strony, ponieważ drugi koniec znajduje się na tylnej
stronie górnej kolektora dolotowego. Zazwyczaj pogorszeniu i uzyskać w nim dziurę.

Więc słuchaj pod maską, z prowadzeniem samochodu, na syczenie. jeśli jeden z nich,
a następnie masz wyciek próżni i trzeba wymienić wąż. jeśli nie można jeszcze mały otwór,
ale nie słychać go jeszcze.
Kiedy był ostatni raz zmienił swoją rurkę PCV? jeżeli został on natomiast zastąpić. są tanie,
więc zrób to tak czy inaczej."

Znalazłem coś takiego .U mnie pokazuje P0171 i P0174
W jakich przewodach i gdzie szukać dziury hehehe
podpowie ktoś?
czy chodzi o przewody paliwa czy powietrza ??
pozdro

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 23 gru 2014 14:32:16
przez szymon.ha
zbyt uboga mieszanka na obydwóch głowicach.

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 23 gru 2014 15:47:38
przez ali
zuzel napisał(a):"Większość czasu P0171 i P0174 wywołany jest
wyciek próżniowej - więcej niż prawdopodobne,
wąż PCV i zawór lub brudny lub uszkodzony jest czujnik MassAirFlow.
Niskie ciśnienie paliwa może być przyczyną tego stanu.
Wąż PCV znajdują się na jednym brzegu,
ale może wpływać na obydwie strony, ponieważ drugi koniec znajduje się na tylnej
stronie górnej kolektora dolotowego. Zazwyczaj pogorszeniu i uzyskać w nim dziurę.

Więc słuchaj pod maską, z prowadzeniem samochodu, na syczenie. jeśli jeden z nich,
a następnie masz wyciek próżni i trzeba wymienić wąż. jeśli nie można jeszcze mały otwór,
ale nie słychać go jeszcze.
Kiedy był ostatni raz zmienił swoją rurkę PCV? jeżeli został on natomiast zastąpić. są tanie,
więc zrób to tak czy inaczej."

Znalazłem coś takiego .U mnie pokazuje P0171 i P0174
W jakich przewodach i gdzie szukać dziury hehehe
podpowie ktoś?
czy chodzi o przewody paliwa czy powietrza ??
pozdro

Gogle translate aż wali po oczach, czytac sie nie da

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 24 gru 2014 18:49:59
przez zuzel
ali napisał(a):
zuzel napisał(a):"Większość czasu P0171 i P0174 wywołany jest
wyciek próżniowej - więcej niż prawdopodobne,
wąż PCV i zawór lub brudny lub uszkodzony jest czujnik MassAirFlow.
Niskie ciśnienie paliwa może być przyczyną tego stanu.
Wąż PCV znajdują się na jednym brzegu,
ale może wpływać na obydwie strony, ponieważ drugi koniec znajduje się na tylnej
stronie górnej kolektora dolotowego. Zazwyczaj pogorszeniu i uzyskać w nim dziurę.

Więc słuchaj pod maską, z prowadzeniem samochodu, na syczenie. jeśli jeden z nich,
a następnie masz wyciek próżni i trzeba wymienić wąż. jeśli nie można jeszcze mały otwór,
ale nie słychać go jeszcze.
Kiedy był ostatni raz zmienił swoją rurkę PCV? jeżeli został on natomiast zastąpić. są tanie,
więc zrób to tak czy inaczej."

Znalazłem coś takiego .U mnie pokazuje P0171 i P0174
W jakich przewodach i gdzie szukać dziury hehehe
podpowie ktoś?
czy chodzi o przewody paliwa czy powietrza ??
pozdro

Gogle translate aż wali po oczach, czytac sie nie da


a co w tym złego? jak znasz angielski techniczny to przetłumacz
kto ma pojecie o maszynach to zrozumie , laików nie proszę o pomoc

-- 24 gru 2014 18:52:00 --

szymon.ha napisał(a):zbyt uboga mieszanka na obydwóch głowicach.


To doczytałem heheh, czy przyczyna może być w zagazowaniu ?
czy faktycznie szukać dziur w przewodach od powietrza?
pozdro

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 24 gru 2014 19:09:49
przez ali
zuzel napisał(a):a co w tym złego? jak znasz angielski techniczny to przetłumacz
kto ma pojecie o maszynach to zrozumie , laików nie proszę o pomoc



To wklej w oryginale a nie kalecz język polski, takim podejściem pokazujesz szacunek dla reszty forumowiczów.

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 24 gru 2014 19:21:07
przez szymon.ha
Jeśłi tylko na gazie tak jest to źle ustawiony gaz czy coś, nas gazie się nie znam aż tak ale gdyby były dziurawe węże to i na benzynie powinno się coś pojawiać.

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 25 gru 2014 00:58:16
przez drech
Trzeba sprawdzić czy wszystko jest poprawnie na benzynie. Jeżeli nie, to szukać nieszczelności w dolocie i wężach podciśnień. W wężach paliwowych nie trzeba szukać powietrza. Dopiero po zrobieniu ładu na benzynie trzeba się brać za regulację gazu.
Jaką masz instalację lpg?

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 28 gru 2014 17:56:32
przez zuzel
drech napisał(a):Trzeba sprawdzić czy wszystko jest poprawnie na benzynie. Jeżeli nie, to szukać nieszczelności w dolocie i wężach podciśnień. W wężach paliwowych nie trzeba szukać powietrza. Dopiero po zrobieniu ładu na benzynie trzeba się brać za regulację gazu.
Jaką masz instalację lpg?


Lovato i problem z tym ze do najbliższego diagnosty z tym systemem mam ponad 100km
ci co naprawiają w okolicy nie maja programu do tego systemu
spróbuje wykasować błędy i na benzynie przejechać kilka km
ale wydaje mi się ze po wykasowani zanim na gaz się nie przełączył silnik, nawet check nie świecił
pozdro

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 28 gru 2014 18:18:37
przez drech
Oprócz wykasowania błędów podpinając się do kompa sprawdź wartości korekt na benzynie i na gazie na wolnych obrotach.
Masz instalację Lovato czyli sekwencja?

Re: [B 3.2] Błędy PO171, PO172, PO174, PO175

PostNapisane: 31 gru 2014 19:32:16
przez zuzel
drech napisał(a):Oprócz wykasowania błędów podpinając się do kompa sprawdź wartości korekt na benzynie i na gazie na wolnych obrotach.
Masz instalację Lovato czyli sekwencja?

sekwencja