Witamy !



[B3.2] Pompa paliwa

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez szymon.ha » 11 gru 2017 11:38:02

Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak benzyna ma chodzić wtryskiem które są sporo dalej od listwy więc paliwo leci nad nimi.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez przemekcrx » 11 gru 2017 12:03:40

brum napisał(a):I później wtryski do wymiany. Już nie jeden tak zrobił i się przejechał

Tera toś pojechał :mrgreen:
Jakoś zrobiłem 60 koła i nie mam problemu z wtryskami i pompą...
Na poprzednim aucie 250tys z LPG i wyłączoną pompą paliwa po przejściu na lpg
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez brum » 11 gru 2017 12:14:57

U jednego będzie ok a u drugiego już nie. Wielu miało ok przed lpg, a po odłączeniu i po pewnym czasie już silnik jakoś nie za bardzo chodził na benzynie. Nawet tutaj był taki jeden, też twierdził że bzdura. Po pół roku wtryski zajebane.
Jak dla mnie takie odłączenie to januszowanie i nic więcej. Równie dobrze można jeździć bez filtra bo też oszczędność.

Ale dobra niech wam będzie że wtryski cały czas u każdego będą się miały dobrze. To do tego co już napisałem raczej braknie wam argumentów.
brum napisał(a):Drugą rzeczą że po wyłączeniu pompy może spaść ciśnienie do tego stopnia że jak sterownik przeżyciu na benzynę to silnik zgaśnie.
I gdyby to było dobre to każdy sterownik LPG by miał taką funkcję. A jednak nie mają.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez przemekcrx » 11 gru 2017 13:01:56

A każdy ma jak uważa i wie co dla niego jest dobre :mrgreen:
Wtrysków pb nie usmażyłem i frota mi jeszcze nie zgasła podczas jazdy . A zrobiłem nią naprawdę sporo km z lawetą i solo :grin:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez Jake » 11 gru 2017 13:26:07

szymon.ha napisał(a):Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak benzyna ma chodzić wtryskiem które są sporo dalej od listwy więc paliwo leci nad nimi.

Tez nie potrafie sobie tego wyobrazic. Rozumiem gdyby wtryski pracowały, bo jest przez nie przepływ chlodnego paliwa. Ale jesli silnik pracuje na gazie, a pompa pompuje paliwo "w kółko", ktore dopływa do listwy wtryskowej i wraca przelewem, to tak naprawde nie ma nawet kontatku z wtryskami.
brum napisał(a):Ale dobra niech wam będzie że wtryski cały czas u każdego będą się miały dobrze. To do tego co już napisałem raczej braknie wam argumentów.
brum napisał(a):Drugą rzeczą że po wyłączeniu pompy może spaść ciśnienie do tego stopnia że jak sterownik przeżyciu na benzynę to silnik zgaśnie.
I gdyby to było dobre to każdy sterownik LPG by miał taką funkcję. A jednak nie mają.

Wystarczyłoby najpierw załaczyć pompe, a dopiero potem przerzucić zasilanie z LPG na noPb. Dlaczego proces przelaczenia mialby byc trudniejszy od rozruchu na noPb? Przed uruchomieniem silnika tez pompa nie pracuje i nie ma cisnienia wstepnego. Przekrecasz kluczyk, pompa dobija cisnienie i silnik odpala. Przy przelaczeniu to samo. Przelaczasz z gazu na benzyne, pompa dobija cisnienie i nastepuja przelaczenie.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez jrzeuski » 11 gru 2017 13:44:37

Przecież przy sekwencji silnik odpala na benzynie i trochę na niej pracuje, więc wtryski się przesmarują, przeczyszczą czy co tam ma im to paliwo zrobić. Chłodzenie to rzeczywiście słaby argument, bo to nie diesel, żeby paliwo omywało wtryskiwacz tylko płynie górą przez listwę. W Golfie był gaz na śrubkę i pompa odłączana. Włączałem ją tylko na zimę i to jak były mrozy a tak to cały czas odpalałem na LPG. Padła pompa, pewnie od nieużywania się zastała, ale wtryskiwaczowi (był wtrysk jednopunktowy) nic nie zaszkodziło.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez brum » 11 gru 2017 15:22:10

Jake napisał(a):Wystarczyłoby najpierw załaczyć pompe, a dopiero potem przerzucić zasilanie z LPG na noPb

Jak lubisz mieć dodatkowe przyciski to proszę bardzo.
Jake napisał(a): Przelaczasz z gazu na benzyne, pompa dobija cisnienie i nastepuja przelaczenie.

Taka sytuacja. Masz odłączoną pompę bo jesteś jauszem i szkoda ci wlać paliwa. Stoisz na skrzyżowaniu i chcesz szybko przejechać. Więc startujesz i nagle się okazuje że np ciśnienie lpg spadło bo jest już mało gazu i w tym momencie powinno się przełączyć na Pb, ale tego nie zrobi bo masz tajemniczy przycisk typowego janusza :D A jeśli jesteś trochę bystrzejszym januszem to nie masz przycisku, więc powinno się samo przełączyć ale że ciśnie spadło już w układzie to w najlepszym przypadku przejedziesz z okropnymi szarpnięciami albo auto zgaśnie. A z boku akurat nadjechał np KAMAZ :D
I porównywanie że przed odpaleniem też nie ma ciśnienia jest delikatnie mówiąc słabe. Widzisz różnice czy nie bardzo?
No ale proszę bardzo. Róbcie, tylko żeby nie było zdziwienia jak się wydarzy taka sytuacja co nie jest nie możliwe.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez szymon.ha » 11 gru 2017 16:44:05

Ale napisaliśmy że w takim przypadku to jest bezsensu.

Jedynie negowalismy twoją wersję z chłodzeniem.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez tupek » 11 gru 2017 20:00:52

Chłodzenie wtryskiwaczy ma tylko zastosowanie przy wtrysku bezpośrednim.
A froty mają pośredni, przegrzać się nie przegrzeją.
W sekwencji po to pompa nie jest wyłączana aby w awaryjnych sytuacjach (wyprzedzanie, brak gazu, lub driftowanie) było ciśnienie paliwa i mógł płynnie się przełączyć.
Niby głupota, ale wyobraźmy sobie sytuacje: wyprzedzamy - nagle z przeciwka grzeje jakiś ortalion w bmw, i ani myśli zwolnić, my gnieciemy furę aby się zebrała, a tu nagle spadek ciśnienia lpg, sterownik piszczy awarię i przełącza na pb, a benzyny nie ma w listwie, no i albo ktoś wymięknie albo droga będzie zablokowana do przyjazdu koronera. :)
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez przemekcrx » 12 gru 2017 08:09:27

tupek napisał(a):Chłodzenie wtryskiwaczy ma tylko zastosowanie przy wtrysku bezpośrednim.
A froty mają pośredni, przegrzać się nie przegrzeją.
W sekwencji po to pompa nie jest wyłączana aby w awaryjnych sytuacjach (wyprzedzanie, brak gazu, lub driftowanie) było ciśnienie paliwa i mógł płynnie się przełączyć.
Niby głupota, ale wyobraźmy sobie sytuacje: wyprzedzamy - nagle z przeciwka grzeje jakiś ortalion w bmw, i ani myśli zwolnić, my gnieciemy furę aby się zebrała, a tu nagle spadek ciśnienia lpg, sterownik piszczy awarię i przełącza na pb, a benzyny nie ma w listwie, no i albo ktoś wymięknie albo droga będzie zablokowana do przyjazdu koronera. :)

Czyli jeżdzicie wyłącznie na rezerwie, oby wtedy pb Ci nie zabrakło bo zapewne komornik świeci :mrgreen:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez tupek » 13 gru 2017 19:48:13

Już opisywałem objawy jakie nękają moją frotę odnośnie odpalania.
Po przekręceniu kluczyka pompka powinna dobić ciśnienie, a tak się u mnie nie dzieje.
Dopiero gdy rozrusznik kręci pompka zaczyna tłoczyć paliwo i po jakimś czasie odpala.
Są to może zaniedbania poprzedniego właściciela ponieważ w czasie kupna froty stan paliwa był na agresywnej rezerwie.
U mnie stan paliwa jest powyżej 20l, a z odpalaniem coraz gorzej, bo zapala i gaśnie tak ze 3 razy aż załapie na wszystkie gary.
Na pewno czeka mnie zrzucenie baku i wymiana pompki gdyż pewnie po tylu latach się zużyła.
Przemku miło by było aby w temacie padały faktycznie przydatnie odpowiedzi a nie tylko ,, kto jeździ na rezerwie''.

-- 14 gru 2017 21:05:44 --

Znalazłem pompę na aliexpres - niby wtyczka się zgadza.
https://www.aliexpress.com/item/New-Ele ... 38813.html
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez Cuba » 14 gru 2017 23:38:10

Jazda na wyłączonej pompie to jakieś bzdury, jeżeli paliwo jest w zbiorniku.
Nie wiem jak w 3.2 ale ogólnie pompy elektryczne do silników z wtryskiem podają podobne ciśnienie, różnica to tylko rozmiary które można bez większego problemu dobrać w sklepie motoryzacyjnym .. fakt trzeba znać te rozmiary :D ale to chyba nie problem
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez przemekcrx » 15 gru 2017 11:43:22

Cuba napisał(a):Jazda na wyłączonej pompie to jakieś bzdury, jeżeli paliwo jest w zbiorniku.
Nie wiem jak w 3.2 ale ogólnie pompy elektryczne do silników z wtryskiem podają podobne ciśnienie, różnica to tylko rozmiary które można bez większego problemu dobrać w sklepie motoryzacyjnym .. fakt trzeba znać te rozmiary :D ale to chyba nie problem

Podobno 2.2 nie ma nic wspólnego z 3.2 :grin:
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez Cuba » 15 gru 2017 13:37:04

Nie wiem do czego dążysz :D :D co pompa jest kwadratowa ? jak dla mnie zbiorniki są te same więc ....
Cuba
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 620
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2011 19:58:28
Lokalizacja: Prudnik
Pochwały: 3
Województwo: Opolskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez Jake » 15 gru 2017 22:12:24

Cuba napisał(a):Nie wiem do czego dążysz :D :D co pompa jest kwadratowa ? jak dla mnie zbiorniki są te same więc ....

A w kwadratowej pompie musi byc kwadratowy wirnik. Zeby pasowało. :D
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 979
Dołączył(a): 20 sty 2015 01:39:51
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez tupek » 16 gru 2017 20:27:18

Jake napisał(a):
Cuba napisał(a):Nie wiem do czego dążysz :D :D co pompa jest kwadratowa ? jak dla mnie zbiorniki są te same więc ....

A w kwadratowej pompie musi byc kwadratowy wirnik. Zeby pasowało. :D

I weź tu się czegoś dowiedz. :mlotek:

-- 20 gru 2017 21:39:02 --

Dobrze by by było gdyby ktoś kto ma orginalną pompkę zmierzył średnicę i wysokość i dodał jej zdjęcia.
Bo podobno do frontery od 1998 - 2000 były mniejsze a do 2000 - 2002 większe pompy.
Ale są to moje przemyślenia na podstawie poszukiwań zamienników pomp na internecie.

-- 03 sty 2018 21:34:34 --

Zamówiłem pompę która ma 2 wejścia firmy skv- lepszej nie było.
Pisało że pompa pasuje też do sintry, jutro albo w piątek wywlekę bak i okaże się czy to odpowiedni zamiennik.
Porobię zdjęcia i będzie wiadomo co i jaka siedzi w baku - chyba że nasi tam już byli.
W zestawie z pompą niestety nie było filtra wstępnego wiec jeżeli te trafię to będzie problem.

-- 08 sty 2018 22:11:36 --

Niestety zakupiona pompa nie pasowała ponieważ u mnie idzie z jednym grubszym wejściem.
Okazało się że ta która jest zamontowana nie wiadomo od czego pochodzi ale jeszcze całkiem dobrze sobie radzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Powodem dla którego pompa nie dobijała ciśnienia po przekręceniu kluczyka było uszkodzenie wtyki i gniazda w pompce (nadtopione styki)
Obrazek
Obrazek
Prawdopodobnie ze starą pompką coś się stało i dlatego wtyki jak i instalacja do niej jest podtopiona.
Obrazek
Przy okazji wywaliłem pordzewiałe przewody i zamontowałem nowe w oplocie stalowym.
Obrazek
Teraz po przekręceniu kluczyka słychać przez chwilę pracę pompki i frota szybciej odpala.
Po wyjęciu zbiornika okazało się że podciśnienie które się w nim wytwarzało trochę go wgniotło.
Winny chyba jest zawór par paliwa który powinien jakoś działać a on cały czas był otwarty i wsysał przez kolektor dolotowy powietrze ze zbiornika a nie pozwolił go oddać.
Po pewnym czasie frota zaczynała bardzo ciężko palić.
Podejrzewam teraz że to podciśnienie mogło spowodować rozjechanie się czasów wtrysków na lpg.
Testy na razie trwają i mam nadzieje że moja frota specjalnej troski znowu czegoś nie wywinie. ;)
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez szymon.ha » 08 sty 2018 22:35:24

Raczej nie spowodowało różnicowanie czasów.
Ja po wywaleniu tego filtra par przez dłuższy czas jeździłem z podłączonym na krótko bakiem wraz z kolektorem. No i nie miało to żadnego wpływu na jazdę, jedynie podciśnienienie było w baku przy odkrecaniu korka.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [B3.2] Pompa paliwa

Postprzez tupek » 08 sty 2018 22:41:17

Też miałem bardzo duże podciśnienie ponieważ wgniotło zbiornik.
A jeżeli podciśnienie było za duże to mogło fałszować jakieś odczyty czujników i dlatego silnik rozjeżdżał czasy, tylko że na jednej głowicy.
Wiem ze odłączyłem bak od kolektora a resztę zaślepiłem.
Tak będzie wg. mnie najlepiej.
U mnie działa LSD :)
Avatar użytkownika
tupek
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1693
Obrazki: 12
Dołączył(a): 14 lut 2013 19:53:04
Lokalizacja: Dobruchna
Pochwały: 20
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Poprzednia strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron