Witamy !



[B 3.2] zawór EGR, błedy diagnostyczne

[B 3.2] zawór EGR, błedy diagnostyczne

Postprzez Paw » 11 sty 2010 17:14:53

Czy może ktoś mi wskazać (podpowiedzieć) gdzie jest zawór EGR? Szczerze mówiąc to myślałem, że w silniku 3.2 nie ma tego ustrojstwa, ale po podłączeniu do kompa. taki błąd wyskakuje.
Paw
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez vit2107 » 11 sty 2010 18:49:43

Obrazek - pod Nr1


Autor postu otrzymał pochwałę
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Paw » 11 sty 2010 22:59:54

Wielkie dzięki!
Paw
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Paw » 20 sty 2010 11:23:17

Zawór wymieniony, a kontrolka nadal się pali. Czy konieczne jest wykasowanie błędu komputerem?
Paw
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Wookash » 20 sty 2010 11:49:39

Odpinales aku moze sie skasuje kontrolka. Ja tak mialem jak mi padl aku wymienilem na drugi i swiecilo potem po ponownej podmianie i dluzszym odpieciu zgaslo. A jak nie to jedz na jakas stacje niech skasuja i odrazu wyczytasz co i jak moze cos innego.


Autor postu otrzymał pochwałę
Wookash
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Paw » 20 sty 2010 18:53:46

Cholera zadziałało z tym akumulatorem! Mam nadzieję że na dłużej :D
Paw
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Wookash » 20 sty 2010 19:28:01

No to pomagasa mi :) Czasami wylapie blad i swieci po rozpieciu aku sie resetuje i blad znika a czasami nie.

Pozdr.
Wookash
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez lukask » 10 lut 2010 08:21:33

Najprościej zresetować kompa przez odpięcie aku i trzymanie nogi na hamulcu. Trzymasz do czasu aż nagle migną Ci kontrolki na liczniku. Wtedy masz reset kompa zrobiony prawidłowo :)
lukask
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez janusz64 » 10 lut 2010 22:07:35

lukask napisał(a):Najprościej zresetować kompa przez odpięcie aku i trzymanie nogi na hamulcu. Trzymasz do czasu aż nagle migną Ci kontrolki na liczniku. Wtedy masz reset kompa zrobiony prawidłowo :)

To znaczy;odpiąć najpierw akumulator,i dopiero wcisnąć hamulec :?:
Czy trzymając hamulec,odpiąć akumulator :?: i czekać na mrugnięcie.
janusz64
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez brum » 10 lut 2010 23:57:03

Frota B różni się od Froty A pod tym względem.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez lukask » 11 lut 2010 08:14:51

Tak jak pisal Brum nie wiem jak w A ale w B odpinasz aku i idziesz wcisnąć hamulec :)
lukask
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez janusz64 » 11 lut 2010 10:43:23

Przy najbliżej okazji sprawdzę,może akurat :wink:
janusz64
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Artus » 13 lut 2010 09:50:04

janusz64 napisał(a):Przy najbliżej okazji sprawdzę,może akurat :wink:


I udał się reset?
I znów mam Fronterę :)
Avatar użytkownika
Artus
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 396
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 maja 2008 12:30:00
Lokalizacja: Grójec
Pochwały: 2
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez mazurkas007 » 31 gru 2010 08:28:41

no właśnie, wracam do tematu.
jak domowym sposobem zrobić reset komputera, czy samo odpięcie akumulatora wystarczy ?
jeśli nie, to co trzeba zrobić ?
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez mazurkas007 » 03 sty 2011 12:18:17

i co, nikt nic nie wie w temacie resetowania ECU.
odłączyłem na dłuższą chwilę akumulator i auto mi zgłupiało, zapala się i gaśnie ABS, AirBag, CheckEngine, gaśnie na wolnych obrotach, szarpie w czasie jazdy, buja obrotami na luzie 500-2000, reaguje z opóźnieniem na wciskanie-puszczanie pedału gazu, itp....
jest jakaś super tajna procedura uruchamiania samochodu po odłączeniu akumulatora na kilka godzin :?:
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez Wookash » 03 sty 2011 12:27:00

Ktos ostatnio podawał linka do resetu kompa i "uczeniu" go od nowa pracy. Jak znajdę to podeślę.

PS. http://forum.opel24.com/uczenie-kompa-ecu-vt40544.htm
Wookash
 

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez mazurkas007 » 03 sty 2011 12:52:11

dziękuję za link, wprawdzie dotyczy on Opla Corsy ale sprawdzimy.
Czy ktoś miał już takie problemy jak opisałem powyżej, po odłączeniu akumulatora na kilka godzin ? ?
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez jrzeuski » 03 sty 2011 13:10:22

mazurkas007 napisał(a):Czy ktoś miał już takie problemy jak opisałem powyżej, po odłączeniu akumulatora na kilka godzin ? ?
To raczej nie jest normalne i to niezależnie od marki samochodu. Program ECU jest stworzony tak, by umiał ruszyć "od zera", czyli na predefiniowanych nastawach fabrycznych a następnie dostraja się do danego egzemplarza silnika (tzw. uczenie się). Program potrafi też pracować na niepełnych danych (przy uszkodzonej części czujników) zastępując sobie odczyty rzeczywiste wartościami predefiniowanymi (oczekiwanymi), czyli w tzw. trybie awaryjnym. Problem może być, jeśli ktoś grzebał w kodzie ECU (tzw. chip-tuning) i nie zrobił tego dobrze.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez mazurkas007 » 03 sty 2011 13:55:41

przy wymianie przednich amortyzatorów na nowe, zauważyłem, że mocowanie na jednym z wahaczy było lekko wyrobione. dorobiłem nowe, stare odciąłem i na czas spawania odłączyłem akumulator. po spawaniu w ferworze walki akumulator został odłączony do końca grzebaniny przy amortyzatorach + oględziny podwozia, ramy itp... w sumie auto było bez prądu jakieś 3 maks 4 godziny. po podłączeniu odpaliło bez problemu, bez gazu wykulałem się z garażu. auto stało odpalone pod garażem jakieś 20-30minut na czas sprzątania i zwijania narzędzi.
wsiadłem do auta i w momencie naciśnięcia gazu silnik zgasł.
po odpaleniu na desce zrobiła się choinka z wszelkich kontrolek a silnik zgłupiał. teraz po kilku dniach i tak jest już lepiej, bo można normalnie jeździć tylko kontrolki gasną i zapalają się w zupełnie dowolnej kolejności ( AirBag, ABS, CheckEngine ). na początku wcale nie można było ruszyć z miejsca, jak by pedał gazu był odłączony od przepustnicy, auto samodzielnie przyspieszało i zwalniało pomimo jazdy z pedałem gazu w jednej pozycji lub z nogą całkiem nie na pedale gazu. na dzień dzisiejszy auto zachowuje się 95% normalnie, pozostały mrugające kontrolki i bujanie obrotami na luzie. o dziwo spalanie spadło i to mocno.
podłączenie komputra pod złącze diagnostyczne pokazuje, że wszystko jest ok, cała aparatura ( sondy lambda, przepływomierz, czyjnik przepustnicy, termometry, czujnik położenia wału ) działa i jest sprawna, wszystkie błedy się kasują. jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolki znów zaczynają mrugać.
była Frotka zmotka 3.2, będzie druga edycja 2.2 :)
Podróże bez granic : Polska, Niemcy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Rumunia, Mołdawia, Finlandia, Węgry, Włochy, Austria, Czechy, Słowacja, San Marino, Szwecja, Tajlandia, Malezja - tam byliśmy na kołach.
Avatar użytkownika
mazurkas007
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1325
Obrazki: 30
Dołączył(a): 12 lip 2007 07:31:41
Lokalizacja: Bielsk Podlaski - Polska
Pochwały: 6
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [3.2] zawór EGR. Gdzie on jest?

Postprzez jrzeuski » 03 sty 2011 14:00:57

A może prąd spawania zaszkodził elektronice zegarów? To by wyjaśniało choinkę na desce tylko do nierównych obrotów nie bardzo pasuje. Chyba, że to tylko odczyt na obrotomierzu a nie rzeczywiste zachowanie silnika.

Ja do spawania nie odłączam akumulatora, bo wolę, żeby to on odebrał "obcy" prąd w układzie elektrycznym niż elektronika. Akumulator najwyżej się trochę od tego podgrzeje a elektronikę szlag trafiłby prędzej. Ciekawe jestem kto wymyślił teorię o odłączaniu aku i jaki miał w tym interes. Rozumiem jakby zalecane było odłączenie ECU ale akumulatora?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Następna strona

Powrót do 3.2v6



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron