Strona 2 z 3

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 13 paź 2010 18:28:15
przez Szarbia
maciar napisał(a):Płytek nie musisz kupywać.Pomierz luzy zaworowe szczelinomierzem i zanotuj.Potem wszystkie wyjmij zaznaczając kolejność i na płaszczyźniarke.Zrobią na wymiar jaki chcesz.Koszta za Lagune 8 szt.20 pln po znajomości.Powodzenia :D


Mozesz wyjasnic jak przez szlifowanie tych plytek (2) zmniejsza sie luz?

Obrazek

Str. 1147

Bo jak klekoczą to jest za duzy, tak mysle.

W Zastawie 1100p ( :mrgreen: ) tez tak jest i trzeba bylo wymieniac plytki.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 27 paź 2010 20:47:45
przez sebol długi
jak masz za duzy luz to zostaw ,a jak nie to podłóż blaszke ,ja docinam zawsze z puszki od piwa (+- 0,1mm) lub ze szpachtułki i podkladam pod wlasciwą płytkę ,a jesli masz za mala to mozesz podszlifowac trzon zaworu ewentualnie plytkę ale tylko 1 stronnie od spodu poniewaz 2 stronne zeszlifowanie plytki skonczy sie uszkodzeniem wałka rozrządu juz po paru dniach

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 28 paź 2010 05:52:05
przez maciar
I wszystko w temacie :D .O luzach mówiliśmy w przypadku braku mocy.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 28 paź 2010 06:39:09
przez Szarbia
sebol długi napisał(a):jak masz za duzy luz to zostaw ,a jak nie to podłóż blaszke ,ja docinam zawsze z puszki od piwa (+- 0,1mm) lub ze szpachtułki i podkladam pod wlasciwą płytkę ,a jesli masz za mala to mozesz podszlifowac trzon zaworu ewentualnie plytkę ale tylko 1 stronnie od spodu poniewaz 2 stronne zeszlifowanie plytki skonczy sie uszkodzeniem wałka rozrządu juz po paru dniach


:>:

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 26 lis 2013 08:25:42
przez nesfor
jestem laikiem ale chcilabyms ie dowiedziec czy luz mierzy w pozycji wlaka jak jest na powyzszym rysunku od szarbi ?

a i przy okazji ktos wie jakie powinna miec przylgnia dla zaworow dolotowych i wylotowych w tym silniku ? 3.2

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 26 lis 2013 10:44:42
przez RudeBoy
luz mierzy się na zaworach zamkniętych :D

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 26 lis 2013 13:43:37
przez nesfor
czyli miedzy tym jajem a blaszka patrzac na rysunek ?

-- Pt 16 sty 2015 11:51:40 --

HEj, jaka srednica jest tych plytek ?



Eee a wogole to mam automat i jak obrocic walem ?!?1 :? zeby mierzyc te luzy ?

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 27 mar 2015 09:12:54
przez jrzeuski
nesfor napisał(a):Eee a wogole to mam automat i jak obrocic walem ?!?1 :? zeby mierzyc te luzy ?
Klucz na koło pasowe wału i kręcisz.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 31 mar 2015 22:16:50
przez drech
nesfor napisał(a):HEj, jaka srednica jest tych plytek ?

31,5mm Po co Ci ten wymiar?

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 01 kwi 2015 07:26:29
przez nesfor
drech napisał(a):
nesfor napisał(a):HEj, jaka srednica jest tych plytek ?

31,5mm Po co Ci ten wymiar?


o dzieki, bo chce dokupic komplet tych plytek widzialem za oceanem maja ...

czyli takie podejda http://allegro.pl/plytka-regulacyjna-re ... 52256.html

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 01 kwi 2015 16:48:31
przez drech
Średnica się zgadza, więc jest szansa, że tak. Zawsze możesz dopytać sprzedającego - wygląda na wyspecjalizowaną firmę, więc powinien się rzeczowo wypowiedzieć

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 03 sie 2016 17:45:02
przez Michauek
A ja się zastanawiam dlaczego auto chodzi jak stary transit. ;) Można gdzieś dostać taki zestaw płytek do tego silnika?

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 03 sie 2016 18:33:25
przez drech
Zestawu kupić się na pewno nie da - musisz wiedzieć jakich grubości potrzebujesz. Daj znać jak już będziesz wiedział, to może coś Ci dobiorę z tego co mam pod ręką.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 03 sie 2016 19:42:35
przez Michauek
To temat nie na już bo poki co nie ma żadnych objawów oprócz klekotania. Ale ciekawy jestem czy tylko na zamówienie takie podkładki można dostać w wyspecjalizowanych sklepach czy w motoryzacyjnych typu intercars też.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 03 sie 2016 21:13:37
przez drech
W intercarsie widziałem na zamówienie płytki o podobnym wymiarze do jakiegoś nissana. Może by i pasowały :niewiem:
Klekotać w głowicy może też nieprawidłowo założony pośredni wałek rozrządu.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 23 kwi 2017 11:09:57
przez nesfor
nesfor napisał(a):
drech napisał(a):
nesfor napisał(a):HEj, jaka srednica jest tych plytek ?

31,5mm Po co Ci ten wymiar?


o dzieki, bo chce dokupic komplet tych plytek widzialem za oceanem maja ...

czyli takie podejda http://allegro.pl/plytka-regulacyjna-re ... 52256.html


dzis mierzylem i płytka mi wyszła 31,96 ??! czy mam tez kombinowane szklanki lub płytki, czy te plytki sie rozklepują z czasem ?


ps, Czy mogę kogoś prosić żeby mi pomógł jak dobrać grubość płytki na poniższym przykładzie.

- zawór podparty pewnie na zero jak nie na minus...., nawet 0,01 nie weszło
- płytka ma grubość 2,87 mm
- luz na wydechowym powinien być 0,25-0,35
- czyli 2,87-0,35 = 2,52

To płytki najlepiej kupić 2,50 ; 2,52 ; 2,54 ? bo nie wiem jak bardzo podparty był zawór ..

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 23 kwi 2017 11:45:56
przez drech
Grubość płytki w tym przypadku to nie problem, ponieważ można ją zeszlifować. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się co spowodowało zmniejszenie luzu. Trzonek zaworu raczej się nie wydłużył, więc ciekawe w jakim stanie jest gniazdo zaworu.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 18 wrz 2017 08:17:18
przez nesfor
minelo jakies 15 tys km i zowu telpie silnikiem, na szybko sprawdziłem ze to znowu ten sam cylinder ( na razie test polegal na odlacznieu wtyczki od cewki na cylindrze) :(
musze zalatwic sobie plytke 2,25 2,30 2,40

i chyba musze sie juz zaczac rozgladac za prawa glowica ....

ps. zbieglo sie to z dolekwa oleju, uzywalem valvoline i dolaem opel gm ... czy opelgm mogl wyplukac mi jakis nagar ?


ps2. jak ustawiacie luzy , jeśli luz juz blizej dolnej granicy to zmieniacie plytke czy zostawiacie ?


w-g katalogow plytki maja srednice 32 mm

tutaj numery firmy metelli


03-0-32220 32 x 2,20 A
03-0-32225 32 x 2,25 A
03-0-32230 32 x 2,30 A
03-0-32235 32 x 2,35 A
03-0-32240 32 x 2,40 A
03-0-32245 32 x 2,45 A
03-0-32250 32 x 2,50 A
03-0-32255 32 x 2,55 A
03-0-32260 32 x 2,60 A
03-0-32265 32 x 2,65 A
03-0-32270 32 x 2,70 A
03-0-32275 32 x 2,75 A
03-0-32280 32 x 2,80 A
03-0-32285 32 x 2,85 A
03-0-32290 32 x 2,90 A
03-0-32295 32 x 2,95 A
03-0-32300 32 x 3,00 A
03-0-32305 32 x 3,05 A
03-0-32310 32 x 3,10 A
03-0-32315 32 x 3,15 A
03-0-32320 32 x 3,20 A

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 21 wrz 2017 23:54:39
przez drech
nesfor napisał(a):ps2. jak ustawiacie luzy , jeśli luz juz blizej dolnej granicy to zmieniacie plytke czy zostawiacie ?

Jeżeli luz jest w granicach tolerancji, to jest OK. Chyba że coś innego masz na myśli.

Re: [B3.2] Jakie powinny być luzy zaworowe?

PostNapisane: 22 wrz 2017 07:47:10
przez nesfor
mialem na mysli jesli luz jest na granicy minimalnej dopuszczalnej wartosci, to zostawiacie do następnej kontroli czy zmieniacie plytke aby luz był w najwiekszej dopuszczlanej wartosci ?