Strona 1 z 3
[B 3.2] Wyniki badania kompresji

Napisane:
05 sty 2008 01:23:33
przez mazurkas007
Ponieważ mojej frotce stukło 200kkm zafundowałem sobie badanie kompresji na cylindrach. Wynik jest taki :
nr.1 - 12.5
nr.2 - 12.2
nr.3 - 12.3
nr.4 - 12.3
nr.5 - 12.4
nr.6 - 12.2
Koleś który mierzył, mówi, że jak dla niego ok, a jak to się ma do danych technicznych producenta ? ? i co z tymi wachaniami pomiędzy cylindrami od 12.5 do 12.2 ? ?

Napisane:
05 sty 2008 13:46:44
przez brum
Dane z INFO-TECH
Stan normalny - 14.5 bar
Minimum - >10 bar
Maks. strata sprężania pomiędzy cylindrami - 25 %

Napisane:
05 sty 2008 23:04:09
przez mazurkas007
Czyli co - jeszcze trochę powinien pojeździć.

Napisane:
05 sty 2008 23:52:39
przez brum
Raczej problemów nie będzie przez dłuższy czas i niema co się martwić, ale niech się wypowiedzą inni.

Napisane:
28 sty 2008 18:33:39
przez Janek 44
mazurkas parametry Twojego silnika są ok. Wachania, jakie wachania, to tylko błąd pomiarowy.

Pomiar był na zimno czy na ciepło?

Napisane:
28 sty 2008 20:19:10
przez mazurkas007
oj tego nie wiem czy na zimnym czy cieplym bylo

Napisane:
29 sty 2008 08:10:42
przez piotrul
He, he chciałbym, żeby mój silnik miał takie wahania miedzy cylindrami, ale sprawdzał nie będę - po co mam się dołować


Napisane:
29 sty 2008 19:54:07
przez nightman
brum napisał(a):Maks. strata sprężania pomiędzy cylindrami - 25 %
Aż tyle

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
15 lip 2010 19:36:07
przez marrko
Witam,
Ja mam problem z odpaleniem auta jak silnik jest ciepły, ktoś podpowiedział kompresja więc byłem zmierzyć i:
nr.1 - 10
nr.2 - 9
nr.3 - 11
nr.4 - 12
nr.5 - 12
nr.6 - 13
podobno remont konieczny i nie wiem co robić , czy silnik wymieniać czy remontować.
Stawiają głównie na wypalone zawory z powodu lpg.

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
15 lip 2010 19:44:04
przez maciar
Najpierw regulacja zaworów"luzy" a potem remont
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
16 lip 2010 16:05:18
przez makar
wahania pomiędzy cylindrami maks 10% zróbcie próbę olejową i bedzie wiadomo czy pierscienie czy zawory
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
17 lip 2010 04:08:27
przez marrko
dzieki za odp., ale czy tam można cokolwiek regulować ?
podobno jest hydraulicznie regulowane
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
17 lip 2010 07:15:35
przez maciar
Przejrzyj posty a odpowiedz sie znajdzie.

.Płytki
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
17 lip 2010 11:09:45
przez mazurkas007
maciar napisał(a):Przejrzyj posty a odpowiedz sie znajdzie.

.Płytki
to ja dołoże swje dwa grosze - nie zawsze. są frotki z fabrycznym chochlikiem

Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
25 sie 2011 23:21:42
przez JaGrab3
Chcąc poradzić sobie z paleniem oleju, postanowiłem coś zadziałać:
Zmierzyłem kompresje, wynik:
12,8
12,5
13
13
12,8
13
Wydaje się ok, różnice są bardzo niewielkie, oznacza to, że zgarniacze mam do rozklejenia....
Mój plan: zalać naftą, na jakiś czas, zobaczymy czy pomoże, dam znać.
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
05 wrz 2011 10:18:58
przez albi
Hej,
no to ja czekam na relacje - bo juz tez mnie meczy ten olej :)
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
05 wrz 2011 10:52:41
przez JaGrab3
No ja już po operacji ...
Zalane było:
Środek xado anticarbon, to jest w spraju, działa rozpuszczająco na nagar - działa tak, że słychać jak nagar sie rozpuszcza, efekt taki jak Kret w odpływie, aż słychac bulgotanie.
Po tym środku, zalałem naftą, wlałem w sumie 0.5l nafty, równo do wszystkich garów. Z tego co zauważyłem to z silnikiem V jest mały problem, mianowicie taki, że cylindry są pochylone, i na rórne części tłoka nafta znacznie krócej działa, dlatego nie wiem czylepiej nie wlać nafry aż po świece.
No nic, postało tak 2 dni, w miedzyczasie zaobserwowałem (tyle ile się dało przez otwór od świecy), że nagar zszedł z tłoków, teraz mają kolor metaliczny, widać nadruki na denku :).
Po tych 2 dniach, cała nafta nie zeszła, przynajmniej z niektórych cylindrów, dlatego po przekreceniu rozrusznikiem, wychlapało się trochę na szmaty.
Po założeniu świec odpalił za 2 razem, i zaczał pracować, i kopcić masakrycznie - dopalała się nafta z wydechu.
W miedzyczasie zrobiłem płukanke silnika i wymieniłem olej.
Po zmienie oleju, kopcenie stopniowo zmniejszało się (nafta odparowywała z wydechu), tak po ok 10km jazdy juz nie kopciło wogóle.
Olej mam Valvoline maxlife 10w40.
I teraz jeżdże, i będę obserwował czy mniej oleju spala....
Kompresji jescze nie mierzyłem, bo po zalaniu naftą i tak była oszukana, bo sama nafta pozostawała w cylindrach i po zmierzeniu wyszło 17 barów. :).
Jeżeli taka operacja pomoże, to będę się cieszył :).
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
06 wrz 2011 20:25:09
przez albi
Hej,
a czym zrobiles plukanie silnika? No i nei zapomnij napisac jak z tym zuzyciem :)
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
07 wrz 2011 09:37:49
przez JaGrab3
Płukankę zrobiłem xado absolut. Ale w sumie to obojętne pewnie czy m się to robi, ważne, żeby syfy domyć z silnika.
Co do efektów, to narazie za mało przejechałem żeby cokolwiek zauważyć, pewnie za tydzień będę wiedział.
Re: Silnik 3.2V6 frotka B - wyniki badania kompresji

Napisane:
07 wrz 2011 11:03:11
przez albi
Hej,
o podobnej operacji czytalem na planetisuzoo.com/ i gosc podawal tez jakie mial zuzycie oleju po jakims tam czasie. Dlatego bede czekal z niecierpliwoscia na info czy sie poprawilo u Ciebie z tym olejem i czy zuzycie spadlo :)