adek napisał(a):Witam
Szybko licząc przekrój śruby tj. M10 ( zamontowanej) oraz naprężenia ścinające wytrzyma ok.650 kg razy 2 wychodzi 1300kg, mało mogą się ściąć musiałbym zwiększyć przekrój do ok M20 lub liczbę śrub do 4 i przekrój M16
Drugie rozwiązanie może być pewniejsze bo na dwóch śrubach to się dodatkowo materiał osłabi. Mimo wszystko uważam że zaczep bezpieczniejszy będzie, gdy będzie zamontowany w sposób "do ciągnięcia" czyli do czoła ramy.
4 x M16 to będzie łącznie ok 4000kg a to nadal jest duuużo za mało.
Dlaczego??? Ano Panie kolego dlatego że taki uchwyt montuje się i oblicza do szarpnięć, czyli obciążeń dynamicznych. Dla przykładu, do autka o wadze 2000Kg montujesz wyciągarkę o udźwigu nie mniejszym niż 4000KG - 5000KG, przy czym jest to udźwig statyczny (częściowo). Przy udźwigu dynamicznym (a uwierz mi że przy szarpaniu kinetykiem za taki uchwyt jest olbrzymia dynamika) ta waga bardzo drastycznie rośnie, do tego stopnia że w skrajnych przypadkach potrafią pękać haki, szekle, a nawet można komuś most wyrwać spod auta (jeśli lina z braku porządnego zaczepu jest zamocowana do mostu). Krążył tu nawet jakiś czas temu filmik jak to kinetykiem kolega koledze most przedni wyjął, próbując wyrwać go z wklejki błotnej. Zobacz z resztą jakie są udźwigi lin kinetycznych np. http://www.kinetyk.pl/88,produkt.html