jrzeuski napisał(a):Akurat IFS jaki mamy z przodu we Frotkach daje większy prześwit niż klasyczny sztywny most (portalowy to inna bajka). Dzięki temu Frotka bez większego trudu objeżdża w koleinach Jeepy i Patrole na takich samych kołach (przy takiej samej konfiguracji blokad bądź ich braku). Co wcale nie znaczy, że sztywny most jest be, gdyż daje dużo większe możliwości wykrzyżu i liftu a także zazwyczaj ma mocniejszy dyfer i przeguby, czyli większe i agresywniejsze opony można założyć.januszm4x4 napisał(a):auto na sztywnych mostach ładnie się prezentuje większy przesfit pod autem
Mądrze napisane, na pewno IFS jako zawieszenie niezależne daje lepszą trakcje na koła i większy prześwit. Natomiast jego wadą jest wysoki stopien skomplikowania a co za tym idzie wysoka awaryjność. Z mostami jest dokładnie na opak sa proste jak konstrukcja cepa, i trudno je popsuć ale jednak to zawieszenie zalezne.