Witajcie,
Mam pewne wątpliwości natury akademickiej, dotyczące snorkla.
Uściślijmy - snorkla po prawej stronie auta (bo do lewostronnej jest wybór).
Dotyczą one głównie zastosowania karbowanej rury łączącej poszczególne elementy.
1/ Struga powietrza przepływająca przez gładkościenną rurę nie napotyka
    na żaden (dodatkowy) opór, jej przepływ jest, pomijając szczegóły, nie
    zaburzony, i taka jest idea kanałów dolotowych - jak największa gładź.
  

 w przypadku rury karbowanej, na karbach powstają zawirowania
              i mikroturbulencje zaburzające swobodny przepływ strugi powietrza, czyli zmniejszające wydajność układu.
Chyba, że parametry ssania, czyli siła podciśnienia, są na tyle duże, że pokonają opory karbków. 
Wtedy O.K. 
2/ Co ze zjawiskiem skondensowanej pary wodnej, różnicy temperatur  pomiędzy zewnętrzną, a wewnętrzną powierzchnią rury?
W dolnych częściach "karbków" może zbierać się wilgoć, że nie powiem kolokwialnie - syf, co z tym zjawiskiem?
Napisałem - to są moje dywagacje, ale jeżeli ktoś sensownie je rozwieje, to:
-zniknie problem zmotania snorkla prawostronnego,
-zrozumiem metody a`la hydraulik  
Pozostaję w niepewności
BALKANDRIVER