Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Postprzez bardzin » 22 kwi 2008 07:03:50

Rancho RS 5000 są od 0-2" liftu z tego co mi wiadomo. a mam takie teraz założone.
Zreszta na oko widać po założeniu że są dłuższe od orginalnych.
bardzin
 

Postprzez Maksimus » 24 kwi 2008 10:48:12

Też się zastanawiam nad zamówieniem CALMINI chętnie bym zamówił tylko że nie bardzo wiem czy można na stroni www.calmini.com czy ktoś już próbował albo już zamówił.. Ciekaw jestem jaki koszt w złotówkach razem z przesyłką do Polski by wyniosło a może wiecie jaka firma w Polsce sprowadza takie zestawy ?
A druga sprawa zastanawialiście się czy to dobry byłby sposób podnieść Fronterę B Sport na ramie ze 2-3 " ?
Ciekaw jestem czy ktoś już to robił i ile było przerabiania no i wreszcie jaki efekt wizualny i podczas jazdy ? Pozdrawiam
Maksimus
 

Postprzez dljm » 24 kwi 2008 10:56:45

- samemu może być ciężko sprowadzić coś takiego
- koszt takiego zawiasu to około 5600 zł
- kto to sprowadza :lol: zobacz na zdjęcia mojego autka na rajdzie, to będziesz wiedział :lol:
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Maksimus » 24 kwi 2008 11:19:27

A co sądzisz o podniesieniu Frotki B na ramie 2-3" czy jesteś zorientowany jak to się ma przy przeróbce? >> zdaję sobie sprawę z tego że to tylko efekt wizualny a nie poprawa jazdy w terenie po prostu chciałbym założyć koła 265/75/16 Czy warto to zrobić ?
Maksimus
 

Postprzez mirokez » 24 kwi 2008 11:27:57

czyli chcesz zalozyc 32"
mirokez
 

Postprzez dljm » 24 kwi 2008 11:47:36

kola 32 cale można włożyć juz przy 1 calu litu
Problem jaki może sie pojawić to to że przy zwiększonym ET trzeba będzie podciąć błotniki
Frotka na takich kolach wygląda ekstra, tylko moim zdaniem zaczyna jej brakować mocy
Przy tak dużych kolach proponowałbym zmienić przełożenia w mostach
Co do liftowania budy, to chyba jest najgorsze jakie może być rozwiązanie
Prześwit sie nie zwiększy, a auto zacznie sie dozo gorzej prowadzić (bardzo podnosi, się środek ciężkości auta)
Zdecydowanie lepiej podnieść na zawiasie
No chyba że zależy Ci tylko na efekcie wizualnym, bo w terenie auto na standardowych kapciach z liftem zawiasu 2 cale zajedzie na pewno dalej niż takie na efektownych 32 calowych kapciach, ale bez zwiększonego prześwitu
przykład:

prześwit pod przodem to 17,5 cm + 2,5 cm z kapci (32") = 20 cm
prześwit pod przodem z liftem 2 cale kapcie standardowe 22,5 cm
prześwit pod przodem z liftem 2 cale kapcie 32" = 25 cm

calmini 3 " + kapcie 33" (moje w planach) prześwit wyniesie 29 cm :lol:
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez wojtekkk » 24 kwi 2008 14:08:02

dljm-sorki ale jeżeli ty piszesz że przy silniku 3,2 benzyna i przy oponach 32 cale zaczyna brakować mocy i sugerujesz zmiane przełożeń to ja chyba sprzedaje frotke i kupuje plaskacza :mrgreen:
wojtekkk
 

Postprzez dljm » 24 kwi 2008 14:25:35

wojtekkk napisał(a):dljm-sorki ale jeżeli ty piszesz że przy silniku 3,2 benzyna i przy oponach 32 cale zaczyna brakować mocy i sugerujesz zmiane przełożeń to ja chyba sprzedaje frotke i kupuje plaskacza :mrgreen:

Oj, poprostu jest zauwazalna roznica, moze nie na reduktorze, ale w jezdzie na codzien :lol: :lol: :lol:
A po zmianie przelozen to juz zupelnie inna bajka :twisted: :twisted: :twisted:
Uwaga !
Po zmianie przelozen i przy silniku 3,2 na normalnych kapciach frotka zawija asfalt (testowane) :D :D :D
Trzeba bardzo delikatnie ruszc bo lekkie wcisniecie gazu i kola piszcza a auto stoii
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez radkan3 » 24 kwi 2008 18:43:06

popieram kolege 'wojtekkk' frota 3,2 ma taki zapas mocy ze naprawde musi być duzy ,duzy opur.zeby ją osłabić i to odczuć.a 2lub3 cale to jej mogą............................................................
radkan3
 

Postprzez mirokez » 24 kwi 2008 19:55:51

Ja sie z toba dljm nie zogdze. Napewno frota ktora ma standardowe kapcie czyli szosowe z liftem 2" nie zajedzie dalej niz forta na MT bez liftu.
mirokez
 

Postprzez dljm » 24 kwi 2008 21:28:09

mirokez napisał(a):Ja sie z toba dljm nie zogdze. Napewno frota ktora ma standardowe kapcie czyli szosowe z liftem 2" nie zajedzie dalej niz forta na MT bez liftu.

zaraz zaraz
nie mówiliśmy tu o bieżniku
mając na myśli standardowe kapcie, myślałem o rozmiarze (zakładałem że oba auta mają bieżnik MT)
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez dljm » 24 kwi 2008 21:40:51

radkan3 napisał(a):popieram kolege 'wojtekkk' frota 3,2 ma taki zapas mocy ze naprawde musi być duzy ,duzy opur.zeby ją osłabić i to odczuć.a 2lub3 cale to jej mogą............................................................


oj nie o to chodzi
3,2 uciągnie i 35 cali
mi chodziło o osiągi
przykład
3,2 v6 kapcie standardowy rozmiar - przyspieszenie do 100 10,5s
3,2 v6 kapcie 33 " - przyspieszenie do 100 12,7s
3,2 v6 kapcie 33 " i przełożenia zmienione - przyspieszenie do 100 10,1s

podjazd 45 stopni (na reduktorze)
3,2 v6 kapcie standardowy rozmiar - 2 bieg
3,2 v6 kapcie 33 " - 1 bieg
3,2 v6 kapcie 33 " 2 bieg

poza tym u nas w kraju to jest partyzantka,
a np. przepisy niemieckie mówią wyraźnie
że jeżeli obwód koła został zwiększony w samochodzie terenowym o x%
to aby auto było dopuszczone do ruchu musi się to skompensować na przełożeniach, tak aby auto miało przyspieszenia takie jak założył producent (przepis ten dotyczy aut, których koła mają średnicę większą o przynajmniej 10%)

poza tym
jeżeli zwiększamy średnicę kół o 10 %
to obciążenia w układzie napędowym zwiększają się również o 10%
poczynając od wału korbowego, sprzęgła, skrzyni biegów, reduktora, wałów, mostów i półosi

natomiast po wymianie przełożeń
obciążenia zwiększają się tylko na mostach (mechanizmach różnicowych) i półosiach, które zazwyczaj wymienia się na heavy duty

amen
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez Fazi » 25 kwi 2008 21:31:00

Przecież nie chodzi o to by podjeżdzac zawsze na 2-ce. Ważne by podjechac :-) podobne z prędkością to nie plaskacz, ze masz 100 km wyciskac w 10 sek.

No ale możesz o tym przy piwie opowiadac....
telefon ** 503 588 503 ** lub fazi@post.pl................... PRIV czytam sporadycznie, wolę mail !!!
Fazi
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 220
Dołączył(a): 13 wrz 2007 06:38:40
Pochwały: 3

Postprzez tumek » 26 kwi 2008 09:14:03

@Dljm - jesteś wielki :) Najbardziej mi sie podoba to że Darek juz tyle rzeczy we frotce zmotał, że łep odpada, a i tak to autko wygląda normalnie (oczywiście na pierwszy rzut oka;) )

A teraz z innej beczki, powiedzcie mi ludzie, bo sie zakręciłem, jak wysoko stoi frotka, bo pisze sie o lifcie 1", 2" ale jaka jest wysokośc bazowa? Bo podniosłem frotke ale nie wiem czy nie przesadziłem żeby mi sie amorkli nie skończyły :)
Widziałem, że macie tak po 90 cm od ziemi do nadkolaale ten wymiar zależy od rodzaju opon. Ja mam teraz z przodu 86 , ale tył po klepaniu resorów stoi jeszcze wyżeji nie wiem czy ciągną jeszcze w góre czy może lepiej zostawic.
Generalnie chodziło by mi o odległośc od osi koła do nadkola. Brum pisał żę ma coś koło 50 cm, Napiszcie jak macie przy lifcie 1" lub 2" bo teraz nie wiem na czym stoje a raczej jak wysoko stoje :)

Dzieki za pomoc
pozdrawiam
Tumek
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 26 kwi 2008 10:12:01

Tumek ja mam przod 92cm tyl 90cm na oponach 31" MT
mirokez
 

Postprzez grzesio-TT » 26 kwi 2008 13:18:32

pytanka co do liftu :
czy zna może ktoś wymiary podkladek gumowych pomiędzy rama a buda? średnica gumy i otworu na śrube? czy wszystkie 8 sztuk ma taka samą wielkość ?
Ktoś może ma założone amortyzatory od lublina ? jak sie sprawują? jaki producent ?

dzięki z góry za każdą informacje pozdrawiam :)
grzesio-TT
 

Postprzez brum » 26 kwi 2008 17:17:34

Tak szukam gdzie tu kupić ten lift i na angielskim Fanclubie Frontery znalazłem że oni wsadzają sprężyny od Troopera.
One są wyższe? i podeszły by do 2" liftu?
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez tumek » 26 kwi 2008 21:55:53

mirokez napisał(a):Tumek ja mam przod 92cm tyl 90cm na oponach 31" MT


Mirokez a motałeś coś, dłuższe amorki czy coś takiego ?
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez mirokez » 26 kwi 2008 21:57:20

Nie, rozmawialem z moim gosciem od motania Robertem z 3P i powiedzial ze to co mam zrobione teraz to amory wystarczaja i nie ma sensu kupowac dluzszych
mirokez
 

Postprzez tumek » 26 kwi 2008 23:10:25

No to ok ja mam mniej to tym bardziej jest gitara, chociaż oponki mam mniejsze. A nie wiesz może jakie seryjnie frotka ma prześwity?
Obecnie :
Cztery koła: Patrol GR Y60 - podejście drugie :)
Dwa koła : Honda Transalp XL600V

Dawniej :
Frota 2,3 TD Long - pierwsze 4x4
Patrol GR Y60 - worek bez dna sprzedany w czasie kryzysu :(
UAZ 31512 - własnoręcznie rozebrane na drobne i odbudowane od podstaw, sprzedany niestety :(
Frota 2,2i Sport Edycja 2000
Avatar użytkownika
tumek
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): 26 gru 2007 12:45:13
Lokalizacja: Bytom
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość