Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez zielaq » 07 wrz 2010 09:51:09

ok dzieki. wyslalem zapytanie do pospringu. dzieki
zielaq
 

Re: Lift

Postprzez zielaq » 13 wrz 2010 08:29:01

Ok dostałem odpowiedz, mogą mi zrobić tylko pytanie. czy wstawiając te springi (nie wiem teraz czy one będą dłuższe od fabrycznych czy twardsze (widziałem ze ktoś na forum pokazywał sprężyny od nich i były tej samej wysokości co fabryczne a podniosły auto. w każdym razie chodzi mi o to ze powiem im ze chce mieć auto 2" wyżej, pytają jaka średnica drutu - 14 czy 16 ? co polecacie?
no i czy aby na pewno nie będę musiał kombinować z amorkami ??
zielaq
 

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 13 wrz 2010 12:46:11

zielaq napisał(a):Ok dostałem odpowiedz, mogą mi zrobić tylko pytanie. czy wstawiając te springi (nie wiem teraz czy one będą dłuższe od fabrycznych czy twardsze (widziałem ze ktoś na forum pokazywał sprężyny od nich i były tej samej wysokości co fabryczne a podniosły auto. w każdym razie chodzi mi o to ze powiem im ze chce mieć auto 2" wyżej, pytają jaka średnica drutu - 14 czy 16 ? co polecacie?
no i czy aby na pewno nie będę musiał kombinować z amorkami ??


Pytanie czy ma iść wyżej i być bardziej twarda czy też wyżej a twradość na podobnym poziomie.

Są trzy możliwości:
1. z drutu 16mm - twarde zawieszenie, raczej nieprzydatne w terenie
2. z drutu 14mm - ta sama ilość zwojów co oryginalne - zawieszenie trochę twardsze od seryjnego
3. z drutu 14mm - więszka ilość zwojów od oryginalnego - zawieszenie miękkie, przydatne w terenie
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez zielaq » 13 wrz 2010 12:53:01

juz zamowione - opcja 3 ;)
zielaq
 

Re: Lift

Postprzez brum » 13 wrz 2010 12:58:56

Trzeba też pamiętać żeby dobrać idealnie amortyzacje. Jak będzie za miękkie to też nie dobrze bo będzie bujać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez zielaq » 13 wrz 2010 13:24:51

z amorkami będę kombinował jak założę sprężyny - zobaczymy wtedy właśnie czy nie będzie bujało za bardzo itp. pytanko jeszcze ewentualne jakie amorki potem ewentualnie kupić? gdzieś czytałem ze od żuka ponoć pasują i właśnie były by dobre do sprężyn +2" ?
zielaq
 

Re: Lift

Postprzez zielaq » 15 wrz 2010 21:45:38

Ok sprężyny jutro wejdą a ja już myślę o amorkach. gdzieś czytałem (albo ktoś mi mówił) że pasują od lublina 2
przypominam ze chodzi o tył frotka A sport zawieszenie na sprężynach

czy coś takiego podejdzie?
http://allegro.pl/lublin-amortyzator-de ... 02098.html

i jeśli wszystko się zgadza czy trzeba robić jakieś przeróbki ?
zielaq
 

Re: Lift

Postprzez Pawel » 16 wrz 2010 18:50:56

Było już naście razy o tych amorach i co tam trzeba zrobić... Postaraj się prześledzić dokładniej temacik liftu...
Tak, delikatne przeróbki są niezbędne, wymiana gumowych tuleji np.
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Lift

Postprzez Arni » 20 wrz 2010 23:40:39

Mam takie swoje czysto teoretyczne przemyślenia po oględzinach przedniego zawieszenia na temat podniesienia go do góry - pozbyć sie odbojnika z górnego wachacza i zastąpic go dużo niższym, następnie odkręcić drążek skrętny od wachacza dolnego i wysunąc go z wieloklina w tył (pytanie czy taki ruch jest możliwy), następnie opuścić całe przednie zawieszenie o wymaganą wysokość (w tym wypadku otwarcie w dół pozwoli uzyskac usunięty wcześniej odbojnik). Teraz z powrotem wsunąc drążek skrętny w wieloklin, jednak będzie on obrócony o ten kąt o jaki poszedł dolny wachacz i całosc napiąć z powrotem śrubą do naciągania drążka. Po takiej operacji dołożyć inne felgi lub dystanse żeby zachowac szerokosć i oczywiście amortyzatory dłuższe.Opuszczenie mostu też byłoby wsakazane.

Czy moje przemyślenia mają szanse powodzenia w praktyce? czy ktoś przerabiał już temat od tej strony?
Przede wszytskim chodzi mi czy jest możliwośc wysunięcia drążków w tył na tym wielkolinie w napinaczu.
Arni
 

Re: Lift

Postprzez brum » 21 wrz 2010 10:48:07

Arni napisał(a):Czy moje przemyślenia mają szanse powodzenia w praktyce?

Nie mają.

Arni napisał(a):pozbyć sie odbojnika z górnego wachacza i zastąpic go dużo niższym

Możesz to zrobić ale tak żeby nie był za cienki, bo będzie słychać jego uderzenia o ogranicznik.


Co do drążka. Drążek przestawia się o max 2 zęby w stronę w którą idzie wahacz. Większe przełożenie już nie pomoże, a jak zrobisz tak jak chcesz to zamiast dodatniego liftu możesz zrobić ujemny. Jak się wymienia drążki to muszę być włożone idealnie w znaki, żeby dobrze pracowały.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 21 wrz 2010 11:04:55

Arni napisał(a):pozbyć sie odbojnika z górnego wachacza i zastąpic go dużo niższym,
Idź na całość: wytnij ogranicznik i wspawaj go niżej :twisted:
następnie odkręcić drążek skrętny od wachacza dolnego i wysunąc go z wieloklina w tył (pytanie czy taki ruch jest możliwy), następnie opuścić całe przednie zawieszenie o wymaganą wysokość (w tym wypadku otwarcie w dół pozwoli uzyskac usunięty wcześniej odbojnik). Teraz z powrotem wsunąc drążek skrętny w wieloklin, jednak będzie on obrócony o ten kąt o jaki poszedł dolny wachacz i całosc napiąć z powrotem śrubą do naciągania drążka.
Zmieni to jedynie twardość zawieszenia.
Po takiej operacji dołożyć inne felgi lub dystanse żeby zachowac szerokosć
To jest bardzo wskazane nawet przy normalnym liftowaniu. U siebie na razie nie mam, więc staram się nie przewrócić na zakrętach :twisted:
i oczywiście amortyzatory dłuższe.
Przy 2" niepotrzebne. Odkręć amor, rozciągnie się na max i wtedy podlewaruj auto za ramę aż do max wykrzyżu i porównaj czy amor jeszcze pasuje do mocowania. Jak nie, to już wiesz o ile dłuższy potrzebujesz.
Opuszczenie mostu też byłoby wsakazane.
Dłuższe śruby i podkładki do opuszczenia mostu o 2cm już kupiłem. W weekend planuję wymieniać osłonę przegubu, to sprawdzę czy da się o tyle opuścić.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez ADAM SP3WXO » 21 wrz 2010 11:23:17

jrzeuski napisał(a):
Arni napisał(a):
następnie odkręcić drążek skrętny od wachacza dolnego i wysunąc go z wieloklina w tył (pytanie czy taki ruch jest możliwy), następnie opuścić całe przednie zawieszenie o wymaganą wysokość (w tym wypadku otwarcie w dół pozwoli uzyskac usunięty wcześniej odbojnik). Teraz z powrotem wsunąc drążek skrętny w wieloklin, jednak będzie on obrócony o ten kąt o jaki poszedł dolny wachacz i całosc napiąć z powrotem śrubą do naciągania drążka.
Zmieni to jedynie twardość zawieszenia.


NIe zmieni to twardości zawieszenia :!:
ADAM SP3WXO
 

Re: Lift

Postprzez Arni » 21 wrz 2010 19:26:48

Wg. mnie obrócenie o 2 ząbki spowoduje dodatkowe choć niewielkie podniesienie bo wychyli wachacz w dół. Tylko nie wiem, czy operacja warta zachodu bo tak po prawdzie to ciężko coś konkretnego wiecej zrobic z przodem bez ekstrmalnych przeróbek typu http://img339.imageshack.us/img339/9652/lifts.jpg , http://img340.imageshack.us/img340/8110/lift2.jpg
Arni
 

Re: Lift

Postprzez brum » 21 wrz 2010 19:40:04

Drążek przekłada się jak już śruby brakuje.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Arni » 21 wrz 2010 20:50:33

Ok, rozumie. Ale czy po rozkreceniu regulacji drążka i przełożeniu o 2 zabki , przy napinaniu ich spowrotem będziemy mieli przecież obrózcony drążek własnie o te 2 ząbki a co za tym idzie będzie on działał z wiekszą siłą na wachacz jeśli wkrecimy znów śrube napinacza do końca....tak wiec bedzie w stanie podnieśc wyżej auto jeśli zetnie się odbojnik.
Przeczytałem przed chwilą , że KOBZI coś takiego robił u siebie.
Arni
 

Re: Lift

Postprzez Satan » 21 wrz 2010 20:58:11

Sebol ma dystanse na wahaczach założone i ten problem jest wyeliminowany :)
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 23 wrz 2010 20:43:35

Arni napisał(a):Ok, rozumie. Ale czy po rozkreceniu regulacji drążka i przełożeniu o 2 zabki , przy napinaniu ich spowrotem będziemy mieli przecież obrózcony drążek własnie o te 2 ząbki a co za tym idzie będzie on działał z wiekszą siłą na wachacz jeśli wkrecimy znów śrube napinacza do końca....tak wiec bedzie w stanie podnieśc wyżej auto jeśli zetnie się odbojnik.
Przeczytałem przed chwilą , że KOBZI coś takiego robił u siebie.

Arni jak tak własnie zrobilem bo mi srub juz brakowalo i jest ok tylko musisz całą srube wykrecic od drążka i przełożyc o te 2 ząbki ja jedna srube wykrecalem jakies 2 godziny ,takze powodzenia
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez Arni » 23 wrz 2010 22:43:23

Moje śruby idą lekko bo nimi kręciłem wiec nie powinno być problemu. I jaki efekt wyszedł u Ciebie?
Arni
 

Re: Lift

Postprzez daro7809 » 24 wrz 2010 17:24:19

Ostatnio edytowano 24 wrz 2010 19:43:05 przez daro7809, łącznie edytowano 1 raz
daro7809
 

Re: Lift

Postprzez Arni » 24 wrz 2010 17:52:39

Możesz poprawic tego linka? ;) Nie ładuje sie stronka bo wcięło Ci połowe adresu.

No, wygląda to całkiem nieźle. U siebie bez przekładania mam praktycznie tą wysokość co Ty teraz, wiec jak przełoze + skrocenie odbojnika to bedzie jeszcze wyżej.
Arni
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron