Witamy !



Lift

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Lift

Postprzez yuby194 » 23 maja 2011 22:43:13

klucz w B, to jak pamiętam 29 nasadka sześciokątna najlepiej, zaznacz sobie białym pisakiem na łebku śruby i obok i licz ilość obrotów, jak pamiętam, 1 pełny obrót to chyba 1,5 cm w górę ale miej świadomość, że jak podkęcisz np. 3 obroty prawą i lewą śrubę, to wysokość możesz mieć inną przy prawym i inną przy lewym nadkolu. Najlepiej metodą prób i błedów.
Trzeba unieść przód i dopiero kręcić, potem postawić na koła, pobujać i zmierzyć.
Ja osobiście mam przód 1,5 cm niżej od tyłu - tak mi wygodniej.
Oczywiście, zacznij od tyłu - sprężyny i amory jednocześnie, potem przód, i punktem odniesienia kręcenia przodu będzie tył, bo on jest stały i nic z nim nie zrobisz,

Trochę zamotanie napisałem, ale jak zrozumiesz to dobrze zrobisz :D

moim subiektywnym zdaniem amory rancho 5000, ja takie mam to gów.o i to straszne, na przedzie po 14 miesiącach użytkowania prawie cały czas na czarnym zeszło mi do 30% sprawności, porażka!!! Pisałem o tym w temacie amory.
Pozdrawiam
YubY

Frota B/Sport 2,2 DTI '00/manual, K&N, polibuszowe podkładki 6cm + sprężyny Montka = lift ?", amory przód/tył IROMAN, BFG AT/MT 245/75R16, DW 12000 LBS


ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
yuby194
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1265
Obrazki: 4
Dołączył(a): 19 lip 2009 01:20:55
Lokalizacja: Duży Dół
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Lift

Postprzez Semir » 23 maja 2011 22:53:30

Ja nie mam pojecia w jakim stanei są moje amory mam autko 3 lata z holandii sam po nie pojechałem do tej pory nie robiłem amorów ani tylnych hamulców oprócz klocków a powiem szczerze Frotka wół roboczy jest kiedyś z wioski ze mna licząc i Tatą prawie TONA towaru w naturze i dało rade plus drzewo do kominka itd nie powiem, że robie to co dzień ale zdażało się.

Dzieki chłopaki za pomoc i szybką odpowiedz.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 24 maja 2011 10:48:12

yuby194 napisał(a):...jak pamiętam, 1 pełny obrót to chyba 1,5 cm w górę...

Raczej 1,5mm w górę. Tam jest gwint drobno zwojowy, Ja żeby dokręcić z 87cm na 92 to chyba ze 30 obrotów zrobiłem.

Żeby podnieść zawieszenie to śrubę należy "wkręcać".
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 24 maja 2011 11:05:05

30 obrotów to chyba prawie cały gwint :) Prawda leży gdzieś po środku. U mnie było jakieś 0,5cm na pełen obrót, czyli kilka pociągnieć kluczem, bo więcej jak 1/4 obrotu za jednym zamachem nie szło zrobić z taką długą przedłużką.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 24 maja 2011 11:12:30

Ja zanabyłem faje 27 i bez przedłużki szło. Tak jak piszę, chyba ze 30 obrotów, może mniej (nie liczyłem)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez jrzeuski » 24 maja 2011 11:19:39

To chyba kręciłeś na podniesionym samochodzie albo ten mój diesel taki ciężki jest :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 24 maja 2011 11:31:54

Najpierw na podniesionym, a później na opuszczonym tylko wyrównałem po kilka milimetrów bo za daleko poleciałem (ok 3-4mm)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez Lechu » 31 maja 2011 19:05:18

http://www.youtube.com/watch?v=aWZjhjDvQmE&NR=1 trochę propozycji liftu głównie isuzu ale to to samo :guns: :gears:
Lechu
 

Re: Lift

Postprzez Borygo8011 » 31 maja 2011 21:08:01

Człowiek obejży taki filmik i od razu ma natchnienie,żeby motać dalej :D
Borygo8011
 

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 01 cze 2011 11:08:32

święte słowa. :D

Ja muszę troszkę kapitału zgromadzić i biorę się do jeszcze większego motania. :hilift:
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez Lechu » 01 cze 2011 20:20:58

Właśnie kapitał jest niezbędny do zabawy w lift bo oczywiście podnieść można za stosunkowo niewiele ale puźniej koła,opony czy dystanse itp...zderzaki wyciagarki
i tak można beż końca hehehe
ps.a ty@ Kondzio masz oponki 32" a nie 31 bo sam mam taki rozmiar i po przeliczeniu wychodzi 32/10.5R16 8;)
Lechu
 

Re: Lift

Postprzez Cobreti25 » 01 cze 2011 21:34:22

Lechu napisał(a):ps.a ty@ Kondzio masz oponki 32" a nie 31 bo sam mam taki rozmiar i po przeliczeniu wychodzi 32/10.5R16 8;)


Dokładnie :boss:
Na to samo zwróciłem uwagę hheheheeh
Fiat Grand Cherokee 5,2 V8 Lift 2,5" BFG AT 32"...

Frotka Short Lift 2" Wolf Uragano MT 32" Snorkel... było....

" Gdyby kobiety mówiły to co myślą, nie byłoby normalnie, ale przynajmniej dałoby się je zrozumieć"
Pomoc: (Kalisz i okolice)793344522
Avatar użytkownika
Cobreti25
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 695
Obrazki: 0
Dołączył(a): 14 sie 2009 20:56:35
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Lift

Postprzez STRUNA » 02 cze 2011 12:34:19

Cobreti25 napisał(a):
Lechu napisał(a):ps.a ty@ Kondzio masz oponki 32" a nie 31 bo sam mam taki rozmiar i po przeliczeniu wychodzi 32/10.5R16 8;)


Dokładnie :boss:
Na to samo zwróciłem uwagę hheheheeh



ja tez nie chciałem sie wymadrzac :D
STRUNA
 

Re: Lift

Postprzez Kondzio » 02 cze 2011 17:38:04

No nie wiem. Znajomy ma metra z podziałką w calach i było 31, i to lekko naciągnięte
Kondzio
 

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 02 cze 2011 21:43:27

Kondzio napisał(a):No nie wiem. Znajomy ma metra z podziałką w calach i było 31, i to lekko naciągnięte

A mierzyliście kapcia kiedy leżał płasko przed założeniem, czy jak autko na nim stało i go płaszczyło od podłoża :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez kardiii5 » 02 cze 2011 22:38:26

JJKILLER napisał(a):
yuby194 napisał(a):...jak pamiętam, 1 pełny obrót to chyba 1,5 cm w górę...

Raczej 1,5mm w górę. Tam jest gwint drobno zwojowy, Ja żeby dokręcić z 87cm na 92 to chyba ze 30 obrotów zrobiłem.

Żeby podnieść zawieszenie to śrubę należy "wkręcać".

ja mam podniesiony przod na 89 cm z 85 i jak jade 100 km/h to mi caly samochod tak lekko wibruje.myslalem ze zbierznosc sie przestawila i pojechalem do mechanika wjechal na maszyne a tam zbiezrnosc ok i powiedzial mi ze za sztywne zawieszenie z przodu ze za bardzo podkrecilem. takie pytanie mam czy to bedzie juz tak caly czas wibrowac czy za jakis czas sie rozbije i bedzie okki ??
kardiii5
 

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 02 cze 2011 22:53:31

Jeśli za bardzo podkręciłeś przód to mógł się gumowy odbój na górnym wahaczu oprzeć o ogranicznik i zawieszenie nie mogąc pracować w dół przenosi drgania na ramę, jeśli tak to odpuść tak aby między odbojem a ogranicznikiem było minimum 2-3cm.
A jaki rozmiar opon masz?
Jeśli podnosiłeś też tył a masz podporę wału to pamiętaj że most, będąc "niżej" wyciągnie lekko wał, i jeśli podpora wału jest już zmęczona to tylko jej pomoże się wykończyć, co będzie powodowało wibracje.
Ale wtedy to na całym aucie będzie mocno wibrowało.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Lift

Postprzez kardiii5 » 02 cze 2011 22:54:55

JJKILLER napisał(a):No Panowie. wczoraj zakończyłem dwu dniowe zmagania z Francą.
Do rzeczy:
Resory od Żuka nadają się do A Long'a ale tylko do kół max 30", sierżant w resorze żukoskim jest przesunięty (w stosunku do Oplowskiego) ok 3cm do tyłu i większe opony trą o błotnik. Ale za to można sobie wzmocnić resory oplowskie jednym piórem żukoskim i już :dupa: idzie lekko do góry. Dłuższe wieszaki na resory wg. rysunku (gdzieś go tu dawałem) z otworami 18mm ok., ale na śruby 18mm lub 14mm (długość 120mm) z tulejkami stalowymi 18mm, inaczej lepiej nawiercić 14mm na standardowe śruby. Gumowe tulejki od żuka trzeba zeszlifowywać bo są za grube.
Zapomniałem zmierzyć autko przed robotą ale siedziało troszkę bo resorki miały minkę :-| , a teraz są :) i po dodaniu piórka od żuka i wieszaków 170mm (rozstaw śrub 130mm), oraz wyrównaniu przodu na drążkach skrętnych mam wszędzie 92cm od ziemi do błotnika.

ps. a ile ma seryjna od ziemi do błotnika :?:

pss. czy wasze po lifcie też się tak śmiesznie zachowują, chodzi mi o to podskakiwanie, czy poprostu miałem już tak skoszone zawieszenie że na nic nie reagowało :?:

no wlasnie mam taki sam problem. myslalem ze to zbiezrnosc. i jak u ciebie uspokoilo sie?? czy nadal tak podskakuje??
kardiii5
 

Re: Lift

Postprzez kardiii5 » 02 cze 2011 23:01:37

JJKILLER napisał(a):Jeśli za bardzo podkręciłeś przód to mógł się gumowy odbój na górnym wahaczu oprzeć o ogranicznik i zawieszenie nie mogąc pracować w dół przenosi drgania na ramę, jeśli tak to odpuść tak aby między odbojem a ogranicznikiem było minimum 2-3cm.
A jaki rozmiar opon masz?
Jeśli podnosiłeś też tył a masz podporę wału to pamiętaj że most, będąc "niżej" wyciągnie lekko wał, i jeśli podpora wału jest już zmęczona to tylko jej pomoże się wykończyć, co będzie powodowało wibracje.
Ale wtedy to na całym aucie będzie mocno wibrowało.

wiec tak oponki 265/70 r 15 z tylu dalem wieszaki po 20 cm (oryginal ma chyba 13 cm) jest to fron terka 2,4 91r , na poczatku zaczynalo sie przy 80 km.h takie podskakiwanie a teraz dopiero przy 110 , 120 km/h . jest mozliwosc ze sie to uspokoi? jutro bede krzyzak na wale wymienial bo stary mi juz grzechocze.:) chyba od tego liftu ::)
kardiii5
 

Re: Lift

Postprzez JJKILLER » 02 cze 2011 23:14:36

Dupa mi się ułożyła na 90 od ziemi i opuściłem przód na 89,5. Frotka się uspokoiła i przestała skakać i wibrować.
Jak dałeś z tyłu wieszaki 20 cm (wnioskuję że rozstaw śrub to ok 16cm) to moim zdaniem nieco za wysoko i dobrze było by dać między wał a most jakiś dystans ok 1cm grubości bo może Ci się mocno wał wysuwać ze skrzyni biegów.

Oponki masz 30" więc moim zdaniem od ziemi do błotnika 89cm to już odbój oparł się o ogranicznik i stąd te drgania. Odpuść na 87 i powinno być lepiej. Poza tym zawieszenie musi mieć trochę pracy w dół.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość