Strona 2 z 3

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 gru 2012 22:21:49
przez JJKILLER
krzysied753 napisał(a):czyli kolego stwierdzasz że nie da radę samego przodu podnieść ?

W zasadzie możesz próbować, ale musisz się liczyć że tulejki (a jest ich 12), które będziesz musiał wstawić między ramę a budę będą musiały być skośne, tym samym łby śrub nie będą przylegały do podłoża a efektem tego będą powyrywane otwory w podłodze budy, co za tym idzie, podczas hamowania buda może zachować się nieco szaleńczo i spaść z ramy :D a to zapewniam cię, nie wywoła twego uśmiechu, tym bardziej jeśli spadnie na sąsiadujące autko :D

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 gru 2012 22:31:00
przez krzysied753
hm czyli raczej nie da rady eh, a nie masz jakiegoś innego pomysłu jak sztywny most lub spowrotem zmienić na bez spoa żeby podnieść przód chociaż kilka cm..

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 gru 2012 22:35:38
przez brum
wahacze Calmini, tylko że wtedy podwoisz wartość Froty.

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 gru 2012 22:47:25
przez JJKILLER
brum napisał(a):wahacze Calmini, tylko że wtedy podwoisz wartość Froty.

Jak zatankujesz pod korek to wtedy nawet trzykrotnie wzrośnie jej wartość ;)

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 gru 2012 23:11:14
przez krzysied753
a co to za wachacze i gdzie je mogę dostać no i za ile ?
To jedyny sposób?

-- Dodano 07 gru 2012 19:13:37 --

kolego" JJKILLER " wy liftowanie samego przodu jest możliwe . Daje skośne tulejki zamiast prostych jak napisałeś tylko ,ze te z przodu daje przykładowo 6cm ,te następne 5cm, następne 4 ,i kolejne 3cm wysokości robię wtedy taka równie pochyłą i nic nie powinno się zerwać. Bynajmniej tak mi się narazie zdaje.

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 07 gru 2012 21:13:28
przez JJKILLER
krzysied753 napisał(a):...Bynajmniej tak mi się narazie zdaje.

Z całym szacunkiem i bez urazy ale czy znasz znaczenie tego słowa?
Jeśli nie to poczytaj http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej Sorry za :offtopic: ale stosowanie słów, których się nie rozumie jest delikatnie mówią żałosne...

Odnośnie tulejek to chodzi mi o to:

Obrazek

W tym miejscu będzie się kolibało aż wyrobi się blacha, jedna kic nie stoi na przeszkodzie żebyś to zrobił, i tak zacząłeś od :dupa: strony więc...

;)

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 07 gru 2012 21:34:57
przez krzysied753
kolego ale w tych miejscach co zaznaczyłes na czerwono to dał bym skosy na tulejach

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 08 gru 2012 02:58:37
przez JJKILLER
Na łbach śrub też?

Obrazek

Rób, rób chłopaku. I się pochwal. Może i coś konkretnego zmotasz, i będzie to coś nowego...
W myśl teorii: "Wszyscy wiedzą że czegoś nie da się zrobić, ale pojawi się ktoś, kto tego nie wie i On to zrobi" ;)

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 08 gru 2012 16:07:41
przez krzysied753
Obrazek
ja myślę ze nie powinno ściąć łbów gdyż tuleja jest zrobiona pod skosem i dobrze dociska

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 10 gru 2012 10:53:29
przez jrzeuski
Tam są jeszcze gumy, więc same się ułożą pod skosem. Tylko, że poduszki nie są równo rozstawione wzdłuż ramy, więc wyliczyć ile, która tuleja ma mieć będzie niezłą zabawą.

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 10 gru 2012 19:40:11
przez Odoll
rama.jpg
rama.jpg (16.33 KiB) Przeglądane 1850 razy

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 31 gru 2012 14:10:29
przez krzysied753
mysle ze to powinlo wytrzymac

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 04 sty 2013 10:43:58
przez Ironcruz
BTW:ŻÓŁTO moje oczy i mózg niektórych tworów dysortografii i leniuszków nie wytrzymują.

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 sty 2013 17:27:57
przez Arni
Jeżeli chcesz żeby Twój lift miał jakikolwiek sens, to zabawa w podnoszenie budy to robota od d*** strony. Tylko optycznie podniesiesz samochód a nie zmienią sie jego kąty natarcia, zejscia i rampowy a to jest istotą liftowania auta. Masz 3 wyjscia z tej sytuacji, zakładając, że cały czas chcesz isc w górę - możesz załozyć wachacze Calmini jak kolega wcześniej pisał, możesz pójść w sztywne mosty lub zrobić coś zupełnie nowego i wyrzeźbić z przodu klatke z nowymi miejscami mocowań przednich wachaczy - widziałem takie coś na forum isuzu,w amerykanskich pick'upach z ifs z przodu tez robią takie rozwiązanie.

W Twojej obecnej sytuacji jak nie chcesz sie pakowac w gruba robotę, to dociągnij przód na maxa (choć wtedy przestanie w ogole pracowac w dół ) a tył zrób na krótkich ale rozkładanych wieszakach...albo zrezygnuj ze spoa i daj tylko długie wieszaki celem dorównania sie do przodu.

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 sty 2013 18:37:56
przez JJKILLER
I to ostatnie rozwiązanie jest moim zdaniem najbardziej sensowne w Twoim przypadku. Zaczynanie od SPOA nie mając pojęcia o liftowaniu, anie taktyki co dalej to było najgorsze co mogłeś zrobić...

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 sty 2013 19:05:30
przez krzysied753
hmm korci mnie sztywny most ale najlepiej by było robić to z kimś kto ma pojecie o takich rzeczach (jakiś głębszy opis czy instrukcja) spawacz to nie problem bo mam takiego co 30 lat spawa no ale musiał bym mu wszystko rozrysować i wytłumaczyć ,a z tym możne być problem , ze zrobieniem SPOA daliśmy sobie rade bo był ładny opis ,a z taka rzeczą może być problem ,ale nie ukrywam ze chciałbym coś takiego zrobić..

"wahacze Calmini " hmmmm małe jest opisu o co z tym wogle chodzi wiec tez odpada(no i cena pewnie mieści się w kilku ładnych tysiącach)...

"wyrzeźbić z przodu klatkę z nowymi miejscami mocowań przednich wahaczy " z tym raczej bedzie też kupa roboty ..

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 06 sty 2013 23:19:25
przez Arni
krzysied753 napisał(a):hmm korci mnie sztywny most ale najlepiej by było robić to z kimś kto ma pojecie o takich rzeczach (jakiś głębszy opis czy instrukcja)
Przestudiuj dokładnie ten temat - viewtopic.php?f=23&t=315 masz tu instrukcję włącznie ze zdjęciami krok po kroku. Jak masz w tej sprawie jakies pytania to wal śmiało bo przerabiałem to.

krzysied753 napisał(a):"wahacze Calmini " hmmmm małe jest opisu o co z tym wogle chodzi wiec tez odpada(no i cena pewnie mieści się w kilku ładnych tysiącach)...

Chyba ktoś na forum miał założone, albo mi sie tylko wydaje. Może ktoś podpowie Ci coś więcej na te temat.

krzysied753 napisał(a):"wyrzeźbić z przodu klatkę z nowymi miejscami mocowań przednich wahaczy " z tym raczej bedzie też kupa roboty ..

Bo ja wiem....pocieszałbym sie tym, że wtedy nie trza tylnego mostu dotykac, tylko spoa :D

Re: Lift przodu SPORT

PostNapisane: 07 sty 2013 08:15:07
przez jrzeuski
krzysied753 napisał(a):"wyrzeźbić z przodu klatkę z nowymi miejscami mocowań przednich wahaczy " z tym raczej bedzie też kupa roboty ..
Wydłużyć mocowania mostu, dać dłuższy przedni wał i najlepiej most obrócić, żeby kąty pracy krzyżaków zmniejszyć. Poza tym, żeby zachować geometrię pracy zawieszenia nie wystarczy obniżyć dolnych wahaczy, ale górne również trzeba a to też wymaga pogłówkowania przed zabawą z flexem i spawarką. W sumie zabawy pewnie więcej niż wszczepienie sztywnego a pozostają wszystkie wady Frotkowego mostu (ale i zalety również).

Re: SPOA z tyłu, jak wyrównać przód?

PostNapisane: 07 sty 2013 19:17:23
przez Arni
Przy takich modach to w gre wchodzi jak już to most przedni z isuzu , dla frotkowego nie warto tyle sie nakombinowac.

Re: SPOA z tyłu, jak wyrównać przód?

PostNapisane: 12 wrz 2016 18:56:33
przez lukaszo67
Trochę od grzebie ale bedzie dla potomnych patentem z liftem budy z przodu a tył na zero idzie ogarnąć temat co do wyrównania po spoa zero skutków ubocznych tulejki są prosto ciete nie jest to tak duza powierzchnia zeby całe nie dolegaly auto jest targane kinetykiem itp i nic sie nie dzieje także polecam mozna jeszcze zyskać ok 2 cm wiercąc nowe otwory pod przednie mocowania resora