Witamy !



Swap silnika, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Listek1212 » 01 lut 2011 21:37:20

U mnie przy przeszczepie niezbędny był cały silnik z osprzętem i kompletną wiązką. Z immo dałem sobie spokój bo i tak mi nie był potrzebny :wink: Każdy mający w miarę pojecie da sobie z tym radę :>: Najlepiej jest kupić samochód rozbity bądź też taki bez prawa rejestracji, ale z działającym silnikiem i motać :gears: Warto tez od razu pomyśleć o założeniu większych hamulców z przodu, bo jednak V6 trochę więcej waży jak 2,0 a Frotki hamulce nie należą do najlepszych :dupa:
Była Vectra A 2,0 c20ne 2000 GT Limyted Edyszyn 95':(
Była Frontera A 2,0 x20se Sport 95', LSD, BF Goodrich All terrain...:(
Jest Renault Scenic 1,6 16v 2000r, bez liftu i wyciągarki :D
Avatar użytkownika
Listek1212
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 389
Dołączył(a): 28 lip 2010 17:42:25
Lokalizacja: Tykadłów / Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 02 lut 2011 07:42:37

krynek napisał(a):ILKU mam pytanie do ciebie odnośnie gratów potrzebnych do szczepu, jako że kupno V6 w Polandii w normalnych pieniądzach graniczy z cudem, mam możliwość przytargania samego motoru z Anglii ; i tu pytanie co jeszcze trzeba przywieźć z tego auta żeby to w miarę bez problemów uruchomić w przypadku 2.5v6 lub3.2 chodzi o jakieś myki typu immo z kluczykiem i stacyjką bez którego nawet przywieziony komputer nie będzie pracował. Na pewno motur i komputer co jeszcze?
pozdr

No więc tak:
Absolutnie NIE KUPOWAĆ sterowników, wiązek, czujników od 3,2 i 2,6. Są to sterowniki nowszej generacji, komunikujące się z połową auta po CANie. Syf straszny...
Jeśli ktoś wsadza silnik 3,0 lub 3,2 najlepiej założyć sterownik i wiązkę z 3,0 z omegi. Im starsza tym lepsza. Z nowszych można kupić ECU od X30XE bez immobilisera (wydaje mi się, że będzie to identyfikacja HJ - duża naklejka z tymi literami na ECU).
W przypadku silnika 2,5 lub 2,6 najlepiej wsadzamy ECU i wiązkę z 2,5 (vectra, calibra lub omegi) najlepiej również bez immo. Idealnie jest kupić silnik z czujnikami, wiązką i sterownikiem. To najlepsza opcja.
I jeszcze jedno. Wszystkie cztery silniki V6 są jednostkami bliźniaczymi. To znaczy że różnią się głównie średnicą i skokiem tłoków. Zewnętrzne wymiary mają identyczne. Niema problemu, żeby 2,5 chodził na sterowniku z 3,0 itd. Warto jednak zakładać ECU od zbliżonej pojemności.
Oto elementy sterujące i czujniki:
1. Przepływka
2. EGR (wystarczy, że wisi gdzieś na kablu sama główka)
3. Czujniki stukowe przykręcone do bloku 2szt.
4. Elektrozawór par paliwa (wystarczy, że wisi gdzieś na kablu)
5. Elektrozaworki przełączające multiramu (wystarczy, że wiszą gdzieś na kablach)
6. Cewka do zapłonu
7. Czujniki temperatury (wkręcone są w magistrale wodną od tyłu na mostku między głowicami)
8. Czujnik obrotu wału (w bloku)
9. Czujnik położenia wałka (przy rozrządzie w prawej głowicy).
10. Czujnik temperatury w dolocie.
11. Czujnik przepustnicy.
12. Zawór wolnych obrotów.
13. Sonda lambda 2szt
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez krynek » 02 lut 2011 19:05:04

Czyli chyba jednak poczekamy na omę 2.5v6, bo mnogość tych czujników może być przyczyną porażki przy swapie.
pozdr
krynek
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 02 lut 2011 19:22:12

Pakuj silnik z Jeepa. Całego auto kupisz bez papierów za 2000zł :P
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Pawel » 02 lut 2011 19:35:18

Arni napisał(a):Pakuj silnik z Jeepa. Całego auto kupisz bez papierów za 2000zł :P

..."niedawno" się go pozbył - aż tak szybko by wracał... :?: :wink:
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Przeszczep silnika

Postprzez krynek » 02 lut 2011 19:38:01

Jeździłem XJ 4.0 R6 w pancernym automacie AW4 i z reduktorem NP242 z fulltimem przez pięć lat, fajnie było ale jakby nie zaiskrzyło między nami :), albo raczej znudził się . Frota też nie jest idealna ale z v-ką pod maską już by mogło być ciekawie (uprzedzam że na B mnie nie stać żeby to jeszcze motać:) ).
pozdr
krynek
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez pavca » 04 lut 2011 10:22:25

Przeczytałem cały wątek i teraz to mam dopiero mętlik w głowie :( Więc może zadam pytanie które już było. Mam B 2.2 DTI Sport z automatyczną skrzynią biegów. Ponieważ traktor pod maską zaczyna mnie denerwować (hałasuje i kosztuje) a nie mogę nigdzie znaleźć mojej wymarzonej wersji Fronter-y B 3.2 Sport w automacie zacząłem myśleć o przeszczepie :)

Z tego co się zorientowałem to:
- zmiana wiązki i ECU od Omegi 3.0
- skrzynia biegów powinna pasować

Ale czy trzeba zmieniać:
- sterownik skrzyni biegów ? (zmiany biegów przy innych obrotach)
- mosty (inne przełożenia)

Ile może kosztować taki przeszczep ?
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez przemia » 04 lut 2011 10:58:45

pavca napisał(a):... traktor pod maską zaczyna mnie denerwować (hałasuje i kosztuje)...


A co konkretnie się dzieje? Ja za pierwszym razem wyłożyłem ponad 2000zł na naprawę poważnej awarii i chwilę po tym znów zaczęły się problemy i trochę zmieniłem podejście. Ubywa mi oleju to pilnuję tylko żeby nie brakło i póki co te drobne problemy z egr, elektrozaworami itp rzeczami nie uniemożliwiają mi jazdy. Nie wiem jak frotka z automatem radzi sobie z tym silnikiem ale ja na manualu jestem z niej naprawdę zadowolony. Więc moja propozycja lej olej, wymieniaj filtry i jeździj póki faktycznie nie padnie. Ten silnik z omegi ma oczywiście więcej koni, ale moment obrotowy jest na podobnym poziomie, a to jest najważniejsze w terenie. I diesel ma moment obrotowy w dużo większym zakresie obrotów niż benzyna którą będziesz musiał kręcić na bardzo wysokie obroty...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez pavca » 04 lut 2011 12:22:50

Miałem kilka turbodiesli ale kultura pracy oplowskiego DTL to po prostu masakra :( Jadę w czwartek do fachury od diesli który jest znany w całym kraju żeby mi w końcu powiedział czy coś jest nie tak, czy też ten model tak ma. Ostatnio wymieniłem wszystkie popychacze hydrauliczne bo stare już nie trzymały ciśnienia ale poprawa niewielka. Silnik jest głośny, ma drgania i już nie wiem czego się czepić. Na mrozie pali bez problemu, oleju nie bierze, mogę przejeździć od wymiany do wymiany ale staram się trzymać górny poziom i przez 10 tys. dolewam nie cały litr. A na automacie jeździ się super :>: dynamika w zupełności OK
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez jrzeuski » 04 lut 2011 12:39:29

Ten typ chyba jednak tak ma :glaszcze: Na frotkowych "spędach" zauważyłem, że 2.2 to straszny klekot porównywalny tylko z 2.8. Z frotkowych diesli kulturę pracy najbardziej zbliżoną do benzyny ma 2.5. Jest powszechnie nielubiany za drogi serwis, ale za dźwięk nie da się go nie lubić. Na obrotach w ogóle nie słychać, że to diesel i w kabinie rozlega się przyjemny szum (w górnym zakresie zabarwiony cichym świstem turbiny). Tylko na wolnych słychać, że pracuje na ropie i trochę telepie budą.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 04 lut 2011 16:27:01

W teren turbodiesel nadaje sie bardzo dobrze. Chyba, że benzyna...ale naprawde duża. 3.2 to takie minimum żeby frota jakoś jechała. Ponadto, duża benzyna swoje spali, niestety.
Jeśli drażni Cie kultura pracy silnika, że coś jest głosne czy wibruje.....taki urok silnika diesla - jeździsz terenówką nie limuzyną mercedesa.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 05 lut 2011 09:07:31

pavca napisał(a):Z tego co się zorientowałem to:
- zmiana wiązki i ECU od Omegi 3.0
- skrzynia biegów powinna pasować

Ale czy trzeba zmieniać:
- sterownik skrzyni biegów ? (zmiany biegów przy innych obrotach)
- mosty (inne przełożenia)

Ile może kosztować taki przeszczep ?

Osobiście nie podjąłbym się spięcia ASB z nowym silnikiem. Fizycznie niema problemu, ale jeśli chodzi o współpracę w sensie elektronicznym będzie raczej kiepsko. Były kiedyś w omegach A takie skrzynie asin-warnera które nie miały wogóle elektroniki to wtedy tak :)
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Szarbia » 06 lut 2011 09:44:22

ILKU napisał(a):(...)
5. Elektrozaworki przełączające multiramu (wystarczy, że wiszą gdzieś na kablach)
(...)

Co to jest?

Ja bym tylko dodal, ze czujnik obrotow walu korbowego to najepiej kupic nowy (ok. 550zł) bo czesto pada niewiadomo dlaczego a bez niego nie ma jazdy wcale.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 08 lut 2011 20:36:54

Szarbia napisał(a):
ILKU napisał(a):(...)
5. Elektrozaworki przełączające multiramu (wystarczy, że wiszą gdzieś na kablach)
(...)

Co to jest?

Multi-Ram to jeden ze składowych systemu ECOTEC stosowanego przez opla.
Jest to system zmiennych długości dolotu mający wygładzać i stabilizować wartość momentu obrotowego w całym zakresie obrotów i dzięki temu redukować zużycie paliwa. Do pewnych obrotów V6 pracuje jak dwa silniki R3, potem przestawiają się klapki. W momencie przełączenia przy 4100obr da się wyczuć skok mocy i silnik ciągnie jak głupi aż do odcinki :D
Układ składa się z dwóch klap sterujących przepływem powietrza. Jedna jest w kolektorze ssącym a druga przed przepustnicą. Klapy sterowane są podciśnieniem poprzez elektrozawory.
Załączają się zgodnie ze schematem poniżej:
Obrazek
Obrazek
Szarbia napisał(a):Ja bym tylko dodal, ze czujnik obrotow walu korbowego to najepiej kupic nowy (ok. 550zł) bo czesto pada niewiadomo dlaczego a bez niego nie ma jazdy wcale.

Za tą cenę masz 11szt używanych oryginalnych czujników GM. Mi jeszcze nigdy żaden nie padł (a miałem łącznie 3 V6).
P.S. 550zł to 1/4 ceny silnika ;)
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Szarbia » 09 lut 2011 13:22:25

Aa, dzieki. W sumie to tam zagladalem pare razy ale nie wiedzialem, ze to sie tak nazywa.

Swoja droga ciekawe jak to jest w Vectrze. Tam dolot jakis mniejszy no i dlatego chyba bardziej by pasowal do Froty, tak mysle.

Mi raz padl ten czujnik na Autobahnie w Niemczech i stracilem pol dnia na hol, sam. zastepczy z ubezpieczenia, itp. Dlatego jestem dosc wrazliwy w tym temacie :mrgreen:
A wczesniej czytalem o padajacych czujnikach gdzies na forum LOB zdaje sie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com
Avatar użytkownika
Szarbia
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Dołączył(a): 08 kwi 2009 08:14:47
Lokalizacja: Powiat Wołomin
Pochwały: 8
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 09 lut 2011 22:20:33

Przy okazji dyskusji o silnikach - czy c20ne we frocie posiada egr? *










*jeśli tak, to jak sie go najprościej pozbyć :)
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez konik » 09 lut 2011 23:47:59

Moja nie posiada.
Egr w starych silnikach jest raczej łatwym układem do wyeliminowania, wystarczy pod kołnierz zaworu, lub trójnik przy kolektorze założyć blaszaną zaślepkę, Sam zawór musi pozostać w układzie, gdyż ECU kontroluje pracę zaworu EGR i po wypięciu go z układu wyrzuci błąd.
Nieco gorzej jest w nowszych silnikach. Mi udało się nawet może nie wyeliminować, ale znacząco ograniczyć zakłócanie pracy silnika przez EGR w Audi A4 2.0 TDI 170 PS 2007 rok. Co prawda całkowite zaślepienie przepływu spalin spowodowały zawyżony pomiar ilości świeżego powietrza na przepływomierzu, komputer rejestrował błąd , i co pewien czas generował sygnał błędu na wyświetlaczu. Pomogło wykonanie w zaślepce otworu 8 mm. Ilość świeżego powietrza jest nadal wyższa od normy, ale nie na tyle aby generować błędy, a silnik pracuje znacznie lepiej, niż przy EGR z nieograniczonym przelotem. Zwiększyło się ciśnienie doładowania turbiny, a auto płynniej ciągnie od dolnych obrotów.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Przeszczep silnika

Postprzez ILKU » 10 lut 2011 18:54:50

W C20NE niema EGR, ale jest w X20SE (frontera B chyba taki ma).
Ja w V6 odkręciłem główkę i zostawiłem wiszącą z wpiętym kablem, żeby nie było błędu. Reszta całkowicie usunięta.
We wszystkich starszych benzyniakach opla można tak to zrobić. W dieslach nie wiem, ale raczej trudniej.
ILKU
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez Arni » 11 lut 2011 20:05:33

Dzięki za informacje.
Przemo, Ty mówiłeś, że chcesz turbodiesla wkładac do swojego sporta....a nie myślałeś nad 3.1 TD z Montereya? Jak on sie ma w stosunku do 2.8, tzn, trwałosc, eksploatacja moment itp bo mało wiem na temat diesli a to dobry materiał na przeszczep.
Arni
 

Re: Przeszczep silnika

Postprzez przemia » 11 lut 2011 20:20:03

Arni napisał(a):Dzięki za informacje.
Przemo, Ty mówiłeś, że chcesz turbodiesla wkładac do swojego sporta....a nie myślałeś nad 3.1 TD z Montereya? Jak on sie ma w stosunku do 2.8, tzn, trwałosc, eksploatacja moment itp bo mało wiem na temat diesli a to dobry materiał na przeszczep.


Za cenę samego gołego silnika 2,8 lub 3,1 masz 2 całe omegi 2,3...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość