Witamy !



Snorkel

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 23 cze 2011 23:52:38

Dodatkowo zamieszczam rysunek odwadniania kominka.
Obrazek
Z tyłu kolanka, naciągniętego na rurę zrobiłem nacięcie ok 1mm szerokości i długości do ok 15mm powyżej końca rury.
Ewentualne krople, zassane podczas jazdy będą wypychane przez to nacięcie powyżej końca rury, poprzez pęd wpadającego powietrza, a gruba ścianka (krawędź) rury dodatkowo będzie zatrzymywać krople przed spływaniem niżej, przy okazji kierując je do wyjścia (szczeliny). Podczas postoju, bądź jazdy na wolnych obrotach raczej żadne krople dostać się nie powinny bo od tego jest daszek, i w tym przypadku brak pędu powietrza nie będzie potrzebny bo nie będzie miał czego wypychać. Ponadto dzięki tej szczelinie opaska lepiej zaciska kolanko na rurze.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 24 cze 2011 08:10:45

JJKILLER napisał(a):Dodatkowo zamieszczam rysunek odwadniania kominka.
Obrazek
Z tyłu kolanka, naciągniętego na rurę zrobiłem nacięcie ok 1mm szerokości i długości do ok 15mm powyżej końca rury.
Ewentualne krople, zassane podczas jazdy będą wypychane przez to nacięcie powyżej końca rury, poprzez pęd wpadającego powietrza, a gruba ścianka (krawędź) rury dodatkowo będzie zatrzymywać krople przed spływaniem niżej, przy okazji kierując je do wyjścia (szczeliny).
Ale poprawki na "odkurzacz" nie wziąłeś? To znacznie zakrzywia tor lotu kropli ;-)

U mnie jest drobna siatka, która z przelatujących kropli zrobi mgiełkę. I raczej w tym stanie wilgoć doleci do wkładu filtra, więc nie widzę sensu kombinowania jakiegokolwiek odwodnienia. Zamiast tego zamierzam odwracać kominek do tyłu przy jeździe w trakcie większych opadów.

Ponadto dzięki tej szczelinie opaska lepiej zaciska kolanko na rurze.
I to chyba jedyna zaleta tego pomysłu.

Możesz u siebie rozłączyć rury pod błotnikiem zdejmując jedynie nadkole? Żeby spuścić wodę jakby się nazbierała w karbach rury do trocin. U mnie się nie da, bo rury siedzą zbyt ciasno na sobie. Prościej byłoby odłączyć przy filtrze i wyjąć koniec przez otwór w budzie. Masz fotę jak to wygląda pod błotnikiem? Utworzył się syfon? U mnie jest lekkie przegłębienie za najwyższym punktem nadkola, ale pełnego syfonu nie ma.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 24 cze 2011 12:52:01

jrzeuski napisał(a):...poprawki na "odkurzacz" nie wziąłeś? To znacznie zakrzywia tor lotu kropli ;-)
...Masz fotę jak to wygląda pod błotnikiem? Utworzył się syfon? U mnie jest lekkie przegłębienie za najwyższym punktem nadkola, ale pełnego syfonu nie ma.

Poprawkę na odkurzacz wziąłem dlatego to nacięcie jest na drugim kolanku, poza tym średnica jest na tyle duża że zasys nie jest szybszy od pędu powietrza, więc pęd jednak będzie wypychał ewentualne krople.
Foty spod błotnika nie mam ale wyciąg ułożył się idealnie pod podłużnicą aż do wlotu w gumową rurę. Syfon się nie robi, wszystko jest równe.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 07 sie 2011 22:13:36

Hmm, snorkel robi :>: ale w pierwszych krzakach nałapał mokrych od deszczu liści mimo, że wlot odwróciłem do narożnika szyby. Jednak dobrze zrobiłem, że dałem gęstą siatkę, bo by je turbina zassała do filtra a tak po prostu się przykleiły do siatki. Aż dziwne, że silnik nie zgasł, bo zalepiły cały prześwit. Czy jest na to jakiś sposób poza zatrzymywaniem się i ręcznym usuwaniem tego syfu? Może wylot ma za mały przekrój i stąd tak duże ciśnienie ssania, że aż liście z drzew zrywa? :shock:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 07 sie 2011 22:54:23

Daj trzecie kolanko żeby ssał od dołu ;)
Coś w ten deseń
snorkel-krotki1.jpg
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 08 sie 2011 07:58:50

JJKILLER napisał(a):Daj trzecie kolanko żeby ssał od dołu ;)
To będzie trawę wyrywał :mrgreen:

Zauważ, że woda, która przelewa się przez maskę, odbija się od szyby w górę, więc prosto w snorkel w takiej konfiguracji. Ale na deszcz ten patent byłby idealny. Jeszcze nad tym pomyślę czy jest sens inwestować kolejne 3zł w snorkel i kupić to kolanko :D

Wczoraj w czasie deszczu zaliczyłem parę głębokich kałuż przy 60km/h tak, że nawet koło zapasowe na klapie się umyło :twisted: I domy przy drodze też :mrgreen: Kominek miałem odwrócony do przodu i też dostał ścianą rozchlapanej wody (oczywiście wycieraczki nic nie pomogły, żeby widzieć gdzie jadę). Dopiero jak dojechałem na miejsce przypomniałem sobie, że miałem odwrócić kominek. Zajrzałem do filtra a tam...susza :1:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 08 sie 2011 08:20:15

u mnie końcówka jest na stałe skierowana w tył, po samym dachu za listwą (uchwytem bagażnika), i jeszcze się nie zdarzyło żeby cokolwiek się przyczepiło do siatki, chyba trzeba by pocisnąć garść liści albo śmieci, tak mi się wydaje!!!
w czasie ulewy woda też nie dostaje się do komory filtra!!
raczej nie obawiałbym się kłopotów, mając komin poza jedną chyba tylko sytuacją, mianowicie zanurzenie auta tak żeby końcówka zassała!!
Ja na wiele sposobów próbowałem: z prędkością w kałużę taką o dużej powierzchni i głębokości, myjka ciśnieniowa (oczywiście nie na bezczelnego walić ciśnieniem wody prosto w siatkę) i jak na razie wszystko gra oprócz estetyki!!!!
hihi
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 08 sie 2011 08:30:37

Tylko, że u Ciebie wlot jest na dachu a u mnie wystaje trochę poza obrys auta, więc przyjmuje na siebie gałęzie (nie mam bagażnika dachowego ani rury ze światłami żeby sobie zrobić odciągi). I właśnie wtedy zdziera z nich liście :wsciekly: Zwłaszcza jak dam z buta, ale i na wolnych ssie tak, że liść sam nie spadnie. No i zaczynają się zbierać :-|
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez mosi » 08 sie 2011 12:01:33

A jak u Was ze spalaniem??? wzrosło?
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 08 sie 2011 12:06:21

u mnie kolego nie zarejestrowałem jakiś zmian w zużyciu paliwa!!! Myślę, że przez to, iż zachowane zostało FI :boss: !!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 08 sie 2011 15:22:06

mosi napisał(a):A jak u Was ze spalaniem??? wzrosło?

U mnie spalanie lekko zmalało, zwłaszcza w trasie. Autko ma lepszą cyrkulację powietrza.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 08 sie 2011 20:31:03

Gaśnie też, ale tylko wtedy gdy jadę na gazie i mam kominek do przodu. Instalację mam na mikserze i jak nie odwrócę kominka to przy dojeżdżaniu do np. świateł i wciśnięciu sprzęgła, to na wolnych obrotach wtłaczane rozpędem powietrze rozrzedza gaz i autko potrafi zgasnąć, dlatego do jazdy na gazie odwracam kominek do tyłu. Jakbym miał gaz na wtryskach to nie było by problemu :roll:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2011 07:59:50

jrzeuski napisał(a):Hmm, snorkel robi :>: ale w pierwszych krzakach nałapał mokrych od deszczu liści mimo, że wlot odwróciłem do narożnika szyby. Jednak dobrze zrobiłem, że dałem gęstą siatkę, bo by je turbina zassała do filtra a tak po prostu się przykleiły do siatki. Aż dziwne, że silnik nie zgasł, bo zalepiły cały prześwit.
Nie dawało mi to spać, więc postanowiłem zrobić jeszcze raz test z reklamówką na łbie :twisted: No i silnik nawet nie przygasł :shock: Za to spod maski dobiegło wyraźne syczenie. Otworzyłem ją i się okazało, że to z obudowy filtra. Po jej otwarciu wyszło na jaw, że zassało obwódkę wkładu (tę gumową) i już nie przylegała szczelnie do obudowy. Stawiam, że to sprawka tych liści, przez które wytworzyło się takie podciśnienie w dolocie. Swoją drogą nie przypuszczałem, że silnik jest zdolny sobie w ten sposób poradzić z brakiem tlenu. Dobrze, że potem w jeziorku na poligonie nie pojechałem w lewo, bo bym filtr a może i cały silnik utopił :4lk:

Niestety obwódka wkładu jest już trwale wygięta w łuk. Próbowałem ją na siłę ułożyć i domknąć pokrywę, ale nic z tego: zasysa się z powrotem po zatkaniu kominka. Założyłem inny (stary) wkład i to samo :wsciekly: Widocznie ten typ tak ma :niewiem: Mam więc teraz zagwozdkę jak zapakować wkład tak, żeby go silnik nie zasysał po przytkaniu kominka. Ewentualnie jak zmotać obudowę wkładu by się od tego nie rozszczelniała. Jakieś pomysły? Ja na razie mam dwa: okleić taśmą cały styk pokrywy obudowy z jej dolną częścią (ew. nawalić silikonu na spojenie) albo zmotać jakąś ramkę na wkład, która usztywni tę gumę i nie pozwoli jej się zassać. A może zrobić jedno i drugie? :niewiem: Ktoś już walczył z takim problemem i odniósł sukces?

Teoretycznie to nie jest duży problem, bo dopóki kominek jest drożny to obudowa jest raczej szczelna (tylko musi się udać zamknąć pokrywę zanim wkład się odkształci). W każdym razie nie syczy, więc i wody nie powinna łyknąć. Ale wolę mieć pewność, że nic się nie rozszczelniło zanim wjadę w wodę a nie dopiero jak w silniku zaczną pływać ryby :wink:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez FROTERKA » 12 sie 2011 08:36:11

jrzeuski napisał(a): Jakieś pomysły?

silikon
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: SNORKEL

Postprzez markus » 12 sie 2011 08:38:38

FROTERKA napisał(a):
jrzeuski napisał(a): Jakieś pomysły?

silikon
a może pasek surowej gumy, uszczelni na pewno a nie obklei się do plastiku!
markus
 

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2011 08:47:25

Myślę jeszcze nad dodatkową uszczelką pomiędzy pokrywą a dołem. Normalnie to jej rolę pełni obwódka wkładu, ale widocznie siedzi zbyt luźno i się zasysa. Jest to o tyle dziwne, że zatrzaski i tak ciężko zapiąć a jeszcze trudniej otworzyć, więc myślałem, że dobrze dociskają. Ale okazuje się, że jednak za słabo :(
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 12 sie 2011 10:09:14

jrzeuski napisał(a):Myślę jeszcze nad dodatkową uszczelką pomiędzy pokrywą a dołem...

To pomyśl nad 4ema zaostrzonymi szprychami.
Wbić (zaostrzonym końcem ;) ) w gumową uszczelkę, po długości (wg. rysunku)
Zawsze to usztywni boki filtra, a dodatkowo rozepchnie lekko gumę, więc i ciaśniej będzie siedzieć w obudowie.
filtr.jpg
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2011 10:16:00

Pomysł niezły, tylko chyba usztywnienie za słabe (no i szprych nie mam). Myślałem raczej nad ramką z aluminiowych kątowników. Ewentualnie zwykła rozpórka przez środek i chyba właśnie tak zrobię na próbę. Wsadzę jakiś kij i zobaczę czy pomaga. Jeśli tak, to zmajstruję coś ładniejszego :)
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: SNORKEL

Postprzez JJKILLER » 12 sie 2011 10:26:09

Albo z cieniutkich kontowniczków zmotać ramkę, dopasowaną do wnętrza gumy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: SNORKEL

Postprzez jrzeuski » 12 sie 2011 13:04:39

To u Ciebie wlot do obudowy filtra ma aż 85mm średnicy? :shock: Dotąd do Frotki kupowało się rurę do trocin 60mm. Nie będziesz musiał powiększać otworu w budzie, żeby przeszła? Pod błotnik pewnie da się wcisnąć po lekkim rozpłaszczeniu.

Poza tym metr to za mało, żeby sięgnęła do końca błotnika. U mnie poszło ok. 1,5m.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość