Witamy !



Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Wszystko o przeróbkach Frontery

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez przemia » 02 sty 2014 21:55:46

Zapowiada się całkiem nieźle. Blachy na szekle muszą być jednocześnie mocowaniem do ramy. Żebyś czasem dospawanych nie robił. Zamiast tych śmiesznych ledów dałbym dwie lamy cofania WESEM na górze. Ale jeśli już się upierasz to niech nie wystają ze zderzaka...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez Janusz » 02 sty 2014 21:56:48

No kuzyn, nieźle :>:
Janusz
 

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez adrianee36 » 02 sty 2014 21:59:23

no ciekawie wyszło chociaz chyba niepotrzebnie zachodzi na boki , no i koło niech wroci na klape ;P bo tak łyso wyglada.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez Janusz » 02 sty 2014 22:10:43

koła na klapę nie daj bo ci wyłamie zawiasy
Janusz
 

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez szymon.ha » 02 sty 2014 22:15:17

No lepiej tablicę :D
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez magoma » 02 sty 2014 22:18:01

Blachy pójdą do ramy, sam zderzak po bodylifcie bedzie na nie nachodził. Co do lamp - to tylko światło cofania całkowicie schowane w zderzak, na dach w swoim czasie pójdą robocze.

Boki specjalnie zrobiłem żeby chronić auto przy uślizgu no i mam taką wizję ze może kiedyś klatka na tym spocznie.

Koło zapasowe będzie (ja potrzebuje), ale na dachu kiedyś wyląduje.
Marek - była Frontera A Sport 2.8 TDI, LIFT 2" BODY LIFT 2" BFG MT KM 33"

"Im bardziej samochód jest terenowy tym dalej trzeba po niego ciągnikiem jechać"
Avatar użytkownika
magoma
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Obrazki: 1
Dołączył(a): 14 lis 2013 20:15:54
Lokalizacja: Zalas
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez adrianee36 » 02 sty 2014 22:24:14

Janusz napisał(a):koła na klapę nie daj bo ci wyłamie zawiasy
te bajke to ci brat przemek opowiedział ? ilu jedzi co ma 32 cale na klapie i jakos im zawiasów nie urywa.

magoma napisał(a):Koło zapasowe będzie (ja potrzebuje), ale na dachu kiedyś wyląduje.


aerodynamika -50
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez RudeBoy » 02 sty 2014 22:36:25

Koło na dachu to lekko licząc +1,5l/100km.

A jak wieje taki wiatr jak Xawery i próbujesz jechać pod wiatr to max prędkość wynosi 90km/h i auto pali 20l - sprawdzone :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez adrianee36 » 02 sty 2014 22:45:58

i jeszcze trzeba dodac ze w ekstremalnych sytuacjach to ci moze uratowac hardtropa, jedyny plus koła na dachu to bajer do lansu na miescie i nic wiecej.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez magoma » 02 sty 2014 22:46:51

Racja z aerodynamiką i spalaniem ale ja na co dzień nie będę jeździł tym autem. A tak poza tym tylko krowa zdania nie zmienia i jeszcze nie wiadomo gdzie koło wyląduje.
Marek - była Frontera A Sport 2.8 TDI, LIFT 2" BODY LIFT 2" BFG MT KM 33"

"Im bardziej samochód jest terenowy tym dalej trzeba po niego ciągnikiem jechać"
Avatar użytkownika
magoma
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 57
Obrazki: 1
Dołączył(a): 14 lis 2013 20:15:54
Lokalizacja: Zalas
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez bart322 » 02 sty 2014 22:50:35

31" KM2 powoduje, ze zawiasy opadaja i trzeba klape podnosic, zeby zamknac.
Na seryjnym kole zawiasy mialem ok.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez adrianee36 » 02 sty 2014 23:01:40

bart322 napisał(a):31" KM2 powoduje, ze zawiasy opadaja i trzeba klape podnosic, zeby zamknac.
Na seryjnym kole zawiasy mialem ok.

moze miałes zle wyregulowana klape, u mnie takich problemow nie ma .
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez bart322 » 02 sty 2014 23:15:40

Ty masz seryjna gume na klapie przeciez.
Jak pisalem na seryjnej tez bylo ok, ale KM2 byl ciezszy i troche zawiasy opadly.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez brum » 03 sty 2014 10:43:08

u mnie po założeniu 33" zaczął zamek się trzaskać, więc koło musiało niestety pójść na dach.
Normalnie bym nie założył na dach bo to bez sensu.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 03 sty 2014 11:44:56

Ja wożę teraz 32" BFG KM1 i nic się z klapą nie dzieje. 6 lat targania po dziurach i koleinach też jej nie zmogło. Jakbym miał kapeć 33" na zapas to też bym go wsadził na klapę. Jedyny problem to taki, że w środkowym lusterku nic nie widać poza oponą.

A w kwestii czołgowości zderzaka to chyba przebiłem Odolla :roll:
19061907
Porównując ze zderzakiem Bruma to przesadziłem i to mocno.
1909
Waga mówi mi to samo :| Teraz się głowię po jaką cholerę uparłem się zakryć ten łuk przedniego pasa budy i wszystko do wysokości ramy, przez co bok zderzaka ma prawie 20cm wysokości (bodylift dołożył 5cm z tego).
1908
Może jeszcze to przemyślę, ale materiał mi się kończy na kolejne przeróbki a poza tym odchudzenie samych boków niewiele zmieni w kwestii masy całości. Może natomiast poprawić efekt wizualny, który obecnie jest delikatnie mówiąc parszywy, choć to akurat mało mi przeszkadza dopóki zderzak dobrze spełnia założenia odnośnie wytrzymałości na zdradzieckie ataki drzew oraz kąta najazdu (uważam, że wyszedł mi znakomity zwłaszcza w porównaniu z fabrycznym kangurem).

PS. Skrzynka z przekaźnikami od wincha idzie pod maskę (na klewy błotnik obok pompy hamulcowej, bo nie mam tam ABSu a blisko do akumulatora). Nad heblem jeszcze myślę. Pomysł z zamontowaniem w grillu jest niezły, ale znacznie wydłużyłby kabel zasilający. Poza tym nie pasuje w otwory w grillu i trzebaby tenże ciąć. Spróbuję przypasować gniazdo od pilota w podszybie i może hebel też gdzieś tam uda się upchnąć, żeby maska się jeszcze otwierała a wycieraczki działały.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez lychasc » 03 sty 2014 11:53:09

Jacek odkręć jeden klakson (ja odkręciłem lewy) i wrzuć go za akumulator a hebel przykręć do mocowania klaksonu ja tak miałem i było poręcznie. Sporo coś Ci ta wyciągarka wystaje moja była praktycznie zaraz przy wiatrakach od klimy.
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez brum » 03 sty 2014 12:00:38

Wg mnie montowanie wyciągarki całkowicie schowanej jest bez sensu. Ma być łatwy dostęp, żeby ja szybko wyjąć bez konieczności zdejmowania zderzaka.
Jak się lina zaplącze w takiej zabudowanej to pojawia się problem :P
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez baxxx » 03 sty 2014 12:05:29

z przodu faktycznie wygląda masywnie, ale nie jest źle, może gdyby ta dolna osłona była ażurowa to wizualnie lżej by to wyglądało, musiałbyś dać zdjęcie z większej odległości żeby był lepszy pogląd na całą budę
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez jrzeuski » 03 sty 2014 12:08:40

lychasc napisał(a):Jacek odkręć jeden klakson (ja odkręciłem lewy) i wrzuć go za akumulator a hebel przykręć do mocowania klaksonu ja tak miałem i było poręcznie.
I dało się nim operować przez grill? Przymierzę i zobaczę czy uchwyt dość wystaje.
Sporo coś Ci ta wyciągarka wystaje moja była praktycznie zaraz przy wiatrakach od klimy.
Moja też jest. W pierwszej wersji zderzaka się nie zmieściła. Zabrakło 0,5cm, więc wysunąłem płytę do przodu o 2cm i teraz jest ~1cm między liną a osłonami wiatraków i ~1cm do przedniej ściany, więc i nakrętka od śruby ślizgu się zmieściła. A już się bałem, że będę musiał gwintować płytę pod ślizg i na krótką śrubę go przykręcić. Jeszcze się zastanawiam czy nie przerobić kabli zasilających wiatraki, bo lina może je sieknąć jak się źle ułoży na bębnie. Na pewno chociaż w peszel je wsadzę. Miałem też koncepcję przerobienia tego rusztu środkowego pod wiatraki, bo mi to jego wygięcie przeszkadzało, ale po wysunięciu płyty uznałem, że teraz ujdzie. Ogólnie to gdyby nie klima, to wyciągarkę całkiem ładnie dałoby się schować, ale szkoda mi było wypruwać klimę, czasem się jednak przydaje.
brum napisał(a):Wg mnie montowanie wyciągarki całkowicie schowanej jest bez sensu. Ma być łatwy dostęp, żeby ja szybko wyjąć bez konieczności zdejmowania zderzaka.
Jak się lina zaplącze w takiej zabudowanej to pojawia się problem :P
Dlatego mam dostęp od góry. A schowanie poprawia kąt najazdu, więc warto powalczyć. Wyjęcie wyciągarki wymaga odkręcenia 8 śrub mocujących zderzak i wysunięcia go parę cm do przodu na szynach (tych po bokach ramy, na który stał też fabryczny zderzak). Ale wyjąć lamp już się tak nie da i trzeba będzie zdjąć zderzak (a najpierw wyjąć winch, bo inaczej bez dźwigu ani rusz). Zakładam, że nieczęsto wystąpi taka potrzeba.

-- Dodano 03/01/2014 12:13 --

baxxx napisał(a):z przodu faktycznie wygląda masywnie, ale nie jest źle,
Pomalowanie na czarny mat liczę, że pomoże
może gdyby ta dolna osłona była ażurowa to wizualnie lżej by to wyglądało
Nie widać tego na fotach jeszcze, ale w tę płytę od środka wspawam usztywnienie w formie kratownicy z płaskownika. Wtedy możnaby powycinać więcej dziur (te obecne to dostęp od śrub mocujących wincha do płyty). Sęk w tym, że chyba mi na tym nie zależy (pomijam trudności techniczne zrobienia tego flexem), bo nie chcę, żeby błoto lało się szerokim strumieniem do środka zaklejając chłodnicę lub gałąź wlazła i ją przebiła (tak mi się stało przy fabrycznym zderzaku). Teraz jest bezpieczna.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zderzak skrzynkowy, realizacje, rozmowy

Postprzez lychasc » 03 sty 2014 12:24:04

U mnie się dało ale miałem hebel od koparki JCB. Można było jeszcze trochę podnieść wyciągarkę do góry jedynie co to musiał byś podciąć grill do obsługi sprzęgła wyciągarki
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Motanie Fronter



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron